2018-10-20, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Var har du läst att han riktade sitt plaströr "vapen" mot polisen? Ingenstans, du är ju en total idiot.

Jovisst allrahellst en med downs syndrom, de som alltid brukar röra sig långsamt och klumpigt. Men som genom ett magiskt under har väl Eric gjort ett spänstigt piruetthopp högt upp i luften samtidigt som polisen avfyrar sitt vapen och därför träffas han i ryggen, eller hur skall du förklara två dumdum skott i ryggen som självförsvar?

Varför upprättade man en anmälan om olaga hot tror du? Att vapnet har en central roll i varför dom sköt måste man nog vara en total idiot för att undgå att förstå snarare.

Grattis.

Det har förklarats att en gärningsman mkt väl kan rikta ett vapen mot polis, polis drar vapen och trycker av, helt i enlighet med vad som är inom ramen för nödvärn, och under denna tid vänder gärningsmannen på sig. Det behöver gärningsmannen inte ha någon som helst spänst, eller motorisk skicklighet för utan det räcker med rörelseförmåga.

Piruett hopp i luften är det bara DU som bluddrat om, jag har aldrig skrivit något sådant.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-10-20 kl. 12:11.
Citera
2018-10-20, 11:54
Medlem
Joppysens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Eftersom jag själv i tjänsten (ej polis) tvingats avlossa både varningsskott och verkanseld och således dragit vissa slutsatser efter det så gissar jag följande:

Alla tre poliser har gått in i situationen med dragna vapen och med fingret innanför varbygeln/på avtryckaren. En av dem har funnit det påkallat att av någon anledning avfyra sitt vapen och de andra har helt enkelt hängt på. Detta fenomen, att "hänga på" i eldgivningen vare sej det behövs eller ej har jag själv upplevt. Ibland skjuts det trots att man egentligen inte vet varför och man har heller inget klart definierat mål. Att någon annan börjat skjuta legitimerar helt enkelt att jag också gör det. Därav den för lekmannen onödigt stora ammunitionsåtgången i fallet med Eric.

Utredningen kommer ju att kunna visa vilka poliser som skjutit i vilken riktning och på vad men det går sannolikt inte att reda ut i vilken ordning skotten avlossats. Jag tror helt enkelt att det (som jag skrivit tidigare) utbrutit en klassisk "eldfest".

Klassisk, ja om det är så vanligt så det kallas klassisk eldfest så bör nog kraven på polisutbildningen skärpas en hel del, det börjar märkas att det har släppts efter och kraven sänkts de senaste åren, senast nu var det väl begåvningsdelen som det släpptes på en del.
Citera
2018-10-20, 11:54
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbasBoy
Personen som blev skjuten var ju sannolikt ”omyndigförklarad” och därför faller ansvaret för det inträffade på vårdnadshavaren. Om mamman inte varit intresserad av ett livslångt ansvarstagande kanske hon skulle tagit ett fostervattenprov vid graviditeten.

Nej, sannolikt inte. Man omyndigförklarar inte folk längre. Istället utses godman eller förvaltare för att sköta ekonomiska bestyr och den utvecklingsstörde får i övrigt hjälp i vardagen i den mån det behövs.

I Sverige så behöver man inte ta hand om sina vuxna men utvecklingsstörda barn 100% av tiden. Sedan vet man inte på förhabd vilken intelligensnivå en person med Downs syndrom kommer landa på. Det finns de som kan bo själv med lite stöd i hemmet. De allra flesta kan gå och handla själv och ta promenader själv. Många kan läsa och skriva behjälpligt. Att få någon som är på en 3-årings nivå är ovanligt.

Att det skulle vara så illa ställt med intelligensnivån var alltså inget som fostervattensprov kunde ha sagt. Frågan var om det ens erbjöds till mammor överlag på den tiden som denna grabb väntades. Vid fostervattensprov ökar risken för missfall, det är därför inget man vill göra om inte risken för att det är något fel på fostret är hög.
Citera
2018-10-20, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
du gör bara bort dig.lägg ner.inte ens en fentanyl påverkad polis tror på detta.detta är bara en ren desperat undanflykt som ingen tror på,inte ens poliserna själva men detta är vad de kunde fantisera ihop.
polisen skjuter på mkt längre avstånd med pistol 88. poliserna agerade helt blint.25 skott går inte att förklara bort, hur mkt du än försöker. dessutom har skotten spridits över halva stockholm (lätt överdrivet).
så dåligt kan ingen skjuta, det är omöjligt. de har i princip tömt sina magasin. viken tur de bara hade sig sauer och inte bättre vapen.då hade de väl dödat alla på innergården.
detta är ingen nödsituation. 25 skott bevisar det.dessutom så borde han redan ha ramlat ihop efter skottet i magen innan två till kom i ryggen.Får du en hålspetskula imagen så är du inte direkt kaxig.alla vitala delar som mjälte,lever mm ligger därch ger kraftiga blödningar.

En gång till på svenska tack!

Återigen har dom inte fantiserat ihop något, killen gick med ett vapenliknande föremål, som poliserna uppfattade som ett vapen.

Antalet skott har ingen betydelse, det är bara kretiner som du som tror att polisen bara får skjuta 3 skott, sen vänta och se, och då är det gärningsmannens tur att skjuta för att det skall bli renhårigt.

Faktum kvarstår, nödvärn är ingen duell.

Tag dina mediciner nu farbror.
Citera
2018-10-20, 11:57
Medlem
[quote=SkepticalHippo|65590372 Vid fostervattensprov ökar risken för missfall, det är därför inget man vill göra om inte risken för att det är något fel på fostret är hög.[/QUOTE]

Källa på detta? Fostervattenprov är väl väldigt vanligt förekommande idag?
Citera
2018-10-20, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Du har uppenbara problem med din läsförståelse.

Offret stötte ihop med gröngölingar ledda av en inkompetent och nervös kärringsnut.

Nej, det är du som är svagbegåvad. Han stötte på dom med ett VAPEN, dom uppfattade detta som ett hot.

Det hade vilken som helst annan polis också gjort. Riktar någon ett vapen emot en så ÄR det ett hot.
Citera
2018-10-20, 11:59
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joppysen
Klassisk, ja om det är så vanligt så det kallas klassisk eldfest så bör nog kraven på polisutbildningen skärpas en hel del, det börjar märkas att det har släppts efter och kraven sänkts de senaste åren, senast nu var det väl begåvningsdelen som det släpptes på en del.

Eldfest är mer ett militärt uttryck men jag misstänker att de psykiska mekanismerna som utlöser en sådan är de samma oavsett vilken uniform man bär.
Citera
2018-10-20, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Haha.. du har redan fått byxorna nerdragna otaliga gånger. Sluta skäm ut dig nu och gör som du gjorde när du var liten och tröstsug din pappas kuk. Eller förresten, gör vad du vill, men skriv inget mer här bara.

Skall det förövrigt vara så svårt att få tag på mördarnas namn? Det måste finnas flertalet föräldrar till barn med funktionsnedsättning som är oroliga att det ev. finns den här typen av sjuka människor i närområdet.

Jag skriver här så jävla mycket jag vill.

Har din förvaltare lärt dig några könsord idag också, fy på honom.

Den enda som skämmer ut sig, och stämplar sig själv som både kretin och rättshaverist är du. Det är nämligen väldigt uppenbart vad ditt polishat beror på. Frågor på det?

Ingen med downs i din närhet? Du glömde uppenbarligen dig själv....
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-10-20 kl. 12:04.
Citera
2018-10-20, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Eftersom jag själv i tjänsten (ej polis) tvingats avlossa både varningsskott och verkanseld och således dragit vissa slutsatser efter det så gissar jag följande:

Alla tre poliser har gått in i situationen med dragna vapen och med fingret innanför varbygeln/på avtryckaren. En av dem har funnit det påkallat att av någon anledning avfyra sitt vapen och de andra har helt enkelt hängt på. Detta fenomen, att "hänga på" i eldgivningen vare sej det behövs eller ej har jag själv upplevt. Ibland skjuts det trots att man egentligen inte vet varför och man har heller inget klart definierat mål. Att någon annan börjat skjuta legitimerar helt enkelt att jag också gör det. Därav den för lekmannen onödigt stora ammunitionsåtgången i fallet med Eric.

Utredningen kommer ju att kunna visa vilka poliser som skjutit i vilken riktning och på vad men det går sannolikt inte att reda ut i vilken ordning skotten avlossats. Jag tror helt enkelt att det (som jag skrivit tidigare) utbrutit en klassisk "eldfest".
Detta beror helt och hållet på rädsla.
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej, det är du som är svagbegåvad. Han stötte på dom med ett VAPEN, dom uppfattade detta som ett hot.

Det hade vilken som helst annan polis också gjort. Riktar någon ett vapen emot en så ÄR det ett hot.
Vem är idioten här?

Vilket vapen bar Eric? Kaliber?
Hur vet du att han ens riktat sin leksak mot grisarna?
Citera
2018-10-20, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoltanfez
Ja frågan är väl snarare om DU vet något om hur verkligheten ser ut i en sådan här situation, som helt klart är mycket ovanlig. Om du vet detta så är du direkt eller indirekt involverad i polisens handhavande. Detta kan delvis förklara dina mycket torftiga försvarsargument.

Jo jag har kunskap och en viss erfarenhet av liknande situationer. Även tränade skyttar kan missa på det avståndet , och antalet skott är ganska irrelevant.

För även du måste väl fatta att om ett akut vapenhot uppstår så frågar man ju inte kollegan först " ska du eller jag skjuta"...( pang pang gärnignsmannen hann visst skjuta tio gången först). Det stora antalet skott kan mycket väl beror på att alla tre gjorde samma bedömning samtidigt, och sköt ungefär samtidigt.

Att någon blir skjuten då dom viftar med vapen/vapenlikande föremål är inte alls ovanligt.
Citera
2018-10-20, 12:06
Medlem
meas19s avatar
Skytteledaren som utbildat dessa tre, kanske måste granskas oxå. Att godkänna dessa... 25 skott o tre träff på ett avstånd av ca 15-20m i lätt skymning är inte ok. Det är inte heller ok att avlossa 25 skott i ett bostadområde där människor kan komma fram när som helst rikoschetter mm.
Citera
2018-10-20, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Detta beror helt och hållet på rädsla.

Vem är idioten här?

Vilket vapen bar Eric? Kaliber?
Hur vet du att han ens riktat sin leksak mot grisarna?

Rädsla , och total oduglighet, vore snarare ifrån polisens sida att inte skjuta när dom hamnar under vapenhot.

Jag har förklarat så många gånger för dig och andra kretiner att det inte har någon betydelse att vapnet inte var riktigt.

Läs på om vad putativt nödvärn innebär( om du nu klarar detta, tvivlar faktiskt på det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in