2018-10-20, 01:22
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Återigen så har polisen rätt att freda sig INNAN dom får en kula i sig. Det är inget jag tycker något om utan fakta. Tom du borde fatta varför.

Måste man skjuta på detta avstånd så kan man lätt missa, det är också ett faktum. Dom sköt inte heller i någon miljö eller tidpunkt med värst stor risk att förlupna kulor skulle kunna skada tredje person heller, även om den risken ofta/alltid finns så går nödvärn före.

Ja rättsväsendet kommer säker frikänna sina kollegor och släppa ut dem med skarpladdade vapen på gatorna. Men alla vet att de 1) Är odugliga. 2) Helt saknar självkontroll. 3) Är extremt fega och rädda människor. 4) Kan inte skjuta.

Svenska soldater i utlandet upplever mycket mer hotfulla situationer utan att skjuta någon. Det skall mycket till för att skjuta innan man själv är beskjuten.

Ta ifrån alla poliser deras tjänstevapen tills de på individnivå klarat olika skjutövningar och andra övningar som militären gör innan de slickas utomlands. Först när de visat att de kan hantera vapen och stressade situationer skall de få tillstånd att bära vapen.
Citera
2018-10-20, 01:48
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Nu har visst foliehattarna mobiliserat sig med än mer stolleargument. Kul med lyteskomik.

Faktum kvarstår, nödvärnssituationer är ingen duell, som ni verkar tro.

Självklart får polisen då freda sig tills hotet är nere, om det kräver 3 eller 30 skott är oväsentligt.

Ja, vapnet har helt klart en central roll, bara en efterbliven kan påstå annat.

Lyteskomik var det ja . Sluta nu för guds skull, du har redan skämt ut dig så det räcker med råge.
Citera
2018-10-20, 01:52
Medlem
Citat:
Nu har visst foliehattarna mobiliserat sig med än mer stolleargument. Kul med lyteskomik.

Självklart får polisen då freda sig tills hotet är nere, om det kräver 3 eller 30 skott är oväsentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Ja rättsväsendet kommer säker frikänna sina kollegor och släppa ut dem med skarpladdade vapen på gatorna. Men alla vet att de 1) Är odugliga. 2) Helt saknar självkontroll. 3) Är extremt fega och rädda människor. 4) Kan inte skjuta.

Svenska soldater i utlandet upplever mycket mer hotfulla situationer utan att skjuta någon. Det skall mycket till för att skjuta innan man själv är beskjuten.

Ta ifrån alla poliser deras tjänstevapen tills de på individnivå klarat olika skjutövningar och andra övningar som militären gör innan de slickas utomlands. Först när de visat att de kan hantera vapen och stressade situationer skall de få tillstånd att bära vapen.
dessa polislovers som köper allt kan fortsätta hävda at två skott i ryggen efter han träffats i magen är försvarbart.
här har vi tre skjutkåta poliser som bara pangat på. om de har sådålig koll på verkligheten,hur de skjuter så
ska de inte ha vapen.25 skott och två i ryggen är inte nödvärn. det är mord.
sen kan dessa väktare ,poliser och vad de nu är komma med vad de vill. det är nästan omöjligt att skjuta så dåligt på10 m. jag kan hämta en pundare på plattan och han skjuter bättre. detta ska vara enligt polisen själva,vara tränade skyttar.att då skjuta som en vettvilling är helt ofattbart
Citera
2018-10-20, 02:58
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
hade man skjutit så när jag ryckte in så hade mitt skjutbefäl fått stroke.
det är näst intill omöjligt att missa så mkt på 10 m. dessa "mästerskyttar kan knappt träffa en garderob inifrån med dörren stängd.

Jävla amatör. Du anar inte vilken fin träffbild jag fick på skjutbanan då jag sköt mot papp i lumpen. Jag sköt hål i hål från 200 meter med min AK5:a.

Troligen glömde snutarna Sara. Vem har påstått att random polis är mästerskytt? Värnplikt och vapenvana är ju inte ens längre ett krav. Ska poliser hängas ut för att utbildningen de gått är dålig och kravlös?

Vad får ens folk i tråden att inbilla sig att de förtjänar en poliskår som lever upp till deras krav?
Senast redigerad av Blundetto 2018-10-20 kl. 03:04.
Citera
2018-10-20, 03:40
Medlem
Om älgjägare börjat skjuta på kor skulle man förmoligen dra in licensen.Att som dom här poliserna peppra 25 skott på ett mål man inte identifierat och i ett sömnigt bostadsområde under fredstid är helt surrealistiskt.
Citera
2018-10-20, 06:00
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:

Enligt Expressen var offret 150 cm lång och ljusförhållandena goda. Jag begriper inte hur de missade att det handlade om en 47a. Låter så in i helvete klantigt.
Citera
2018-10-20, 06:28
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag var där och snokade direkt efter händelsen när teknikerna lämnade platsen. En journalist från Ekot hittade en hylsa när jag var där. Placeringarna av hylsorna tyder på att samtliga sköt, men majoriteten av skotten avlossades vid staketet som gränsar till parkeringsplatsen. Jag beräknar att avståndet från skjutställningen var runt 10 meter. Missar man från detta avstånd så är man ganska kass på skjuta.

Skottet som hittade av fönstret kunde ha träffat någon som stod och väntade på hissen i trapphuset. Jag glömde kolla om skottet gick igenom samtliga glasrutor. Hur som helst så fann jag ett flertal skador i fasaden vid fönstret som påminner om en rikoschett. Vid övriga ställen där poliserna har träffat fasaden rakt framifrån, så var det stora djupa hål. Teknikerna fick gräva ganska djupt för att plocka ut kulorna.

Haha, skämtar du? Om nu skjutplatsen är känd samt även ursprungliga antalet patroner i mordvapnen så vore det helt otroligt klantigt att missa detta. Troligtvis har inte mördarna någon vidare vapenvana heller sett till den högst mediokra träffbilden sett till avståndet och målet.

Jag minns förr om tiden när svenskar ofta brukade göra narr av amerikanare. Man pratade om deras nästan drakoniska straffsatser och hur dom reagerade "korkat" på det mesta. Det svenskar inte fattade då var att det var bara en naturlig konsekvens av ett mångkulturellt samhälle.

Det vi ser nu är bara början på en utveckling som får amerikanare att rynka på näsan och individerna som skall förväntas upprätta den nya samhällsstrukturen ser ut därefter. Lägg till kvoteringsbiten av feministiska kroppsaktvister samt dem mest brottsaktiva invandringsgrupperna så har du ett bra recept på en dysfunktionell apparat.
Citera
2018-10-20, 09:33
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Empatisk förmåga? Då vet vi vem som blir dödad i krig.
Är det krig polisen bekämpar alltså, å fan. Vad ville du få sagt? Av anledningar vi fått se i år så är det av stor vikt att en polis har en empatisk förmåga och inte skjuter när han i tjänst känner att korven penetrerar ringmuskeln trots att byxorna är uppe.
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Enligt Expressen var offret 150 cm lång och ljusförhållandena goda. Jag begriper inte hur de missade att det handlade om en 47a. Låter så in i helvete klantigt.
Iom att vapnet och killen var "så små", kanske de övertalade varandra att det var stresspåslag som gjorde perceptionsrubbningar, för att snille-spekulera. Extra farlig om samtliga poliser drabbas av tillfällig psykisk svaghet, därav sköt dem allt som rörde sig.
Senast redigerad av GoUoD 2018-10-20 kl. 09:37.
Citera
2018-10-20, 09:48
Medlem
Lian.Vendls avatar
Borde inte föräldern dömas för vårdslöshet alt vållande? Lite ansvar hade inte skadat.
Citera
2018-10-20, 09:52
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag var där och snokade direkt efter händelsen när teknikerna lämnade platsen. En journalist från Ekot hittade en hylsa när jag var där. Placeringarna av hylsorna tyder på att samtliga sköt, men majoriteten av skotten avlossades vid staketet som gränsar till parkeringsplatsen. Jag beräknar att avståndet från skjutställningen var runt 10 meter. Missar man från detta avstånd så är man ganska kass på skjuta.

Skottet som hittade av fönstret kunde ha träffat någon som stod och väntade på hissen i trapphuset. Jag glömde kolla om skottet gick igenom samtliga glasrutor. Hur som helst så fann jag ett flertal skador i fasaden vid fönstret som påminner om en rikoschett. Vid övriga ställen där poliserna har träffat fasaden rakt framifrån, så var det stora djupa hål. Teknikerna fick gräva ganska djupt för att plocka ut kulorna.

Varför nämnde du inte då att du såg 25 hylsor? Du kan ju markera ut på en karta var du såg dessa så kan vi jämföra framöver.
Mao, du bara ljuger och fabulerar.
Citera
2018-10-20, 10:05
Medlem
Yinool0401s avatar
Hur kan polisen hävda nödvärn, nödvärn mot vad? En plastpistol som inte ens kastats mot dom i full kraft?!!!

Hoppla polle, dom där snutråttorna bör få skaka galler ett år och sen kan dom gå till arbetsförmedlingen.
Citera
2018-10-20, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel

Återigen, militärer låter knappast bli att skjuta när som får vapnen riktade emot sig. Tror man det är man förbannat korkad faktiskt.

Polisen har årliga prov o ch utbildningar i skytte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in