Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
"Sunt förnuft" är ingen kraft. Vilken kraft drar oss ner, hur och varför?
Det handler om densitet, en sten är tyngre än luft och kommer därför att falla, helium tex däremot är lättare än luft och kommer därför att stiga, inga konstigheter och en påhittad kraft behövs inte.
Alltså det här hade du och dina gelikar vetat om ifall ni bara hade läst på lite innan ni skriver. Jag kan starkt rekommendera Eric Dubays bok 200 proofs earth is not a spinning ball, den finns på piratebay eller så kan man se på Eric Dubays 200 proofs på YouTube.
Det skull ge er både en bra grund angående flat earth samt också mycket övertygande bevis och många anledningar till varför det finns så många flat earthers och varför anhängare till teorin ständigt ökar.
Många flat earthers var precis som er skeptiker men då dom läste på inom ämnet för att debunka så insåg dom hur fel dom haft och hur flat earth är mer troligt och logiskt och hur det har ljugits så mycket samt hur globjorden inte alls har så mycket stöd i bevisning som man trodde.
Själv hade jag bara sett orden flat earth här och där på nätet och det enda jag tänkte på då var hur skumt det är att det finns puckon som än idag tror att jorden är platt, jorden är ju rund det vet vi ju med säkerhet och det ar ju obestridig fakta så hur kan folk tro på att jorden är platt.
Men sedan bestämde jag mig för att läsa på och det var då jag började förstå varför så många tror på flat earth och jag läste och kollade dessutom på mängder av debunks men blev helt förvånad över hur dåliga alla motargument och debunks var och hur enkla, logiska och klara bevis och förklaringar som snabbt och enkelt krossar alla debunks.
Ett exempel var Bill den där vetenskapsmannens bevis som även används av många andra, båten som försvinner med botten först vid horisonten då den försvinner bakom kurvaturen vilket visade sig vara helt fel då båten enkelt kan tas fram inom sikt igen med en kikare, teleskop eller en kamera med zoom.