2018-10-20, 02:26
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Korrigerad linje är precis som det låter, vet du inte vad korrigerad betyder eller, trodde du var en svenne.

Vad är det som är obegripligt att solen kan göra dag i ett smalt område från norr till söder?

GizmoBoy, har du nån aning om hur globalisterna resonerar kring flygplan, ifall det är piloterna som sänker ner flygplansnosen så att planet kan flyga runt bollen, eller anser de att det är deras magiska "gravitation" som sköter jobbet?

Hela idén kring jorden som en boll är så fruktansvärt absurd, så jag mår illa...
.
Senast redigerad av Död o återfödd 2018-10-20 kl. 02:33.
Citera
2018-10-20, 02:36
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Sunt förnuft, är man upponer vänd så ramlar man ner, har du aldrig ramlat från någon träd eller dylikt, exakt så är det på en sfärisk jord man ramlar ner om jorden vore rund. Men eftersom vi lever på en platt jord sker det inte.

"Sunt förnuft" är ingen kraft. Vilken kraft drar oss ner, hur och varför?
Citera
2018-10-20, 08:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej man ser inte alltid solen så är det bara, eftersom den är alltid vid kanten på platta jorden, så den döljs till o från blotta ögat, som jag sa det är inte samma sak som att titta mot himlen med alla stjärnor än att titta rakt fram när man står på jorden, mot himlen fokuserar ögonen på annat sätt då det inte finns så mycket objekt där uppe o då kan ögat koncentrera sig bättre på saker, medans på platta jorden är det svårare ögat är inte anpassat på samma sätt

FEL sedan länge o förr i tiden trodde man jorden var platt o de tror man än idag. Tror du att någon helt plötsligt kom o sa "nee jorden är platt så det så" ? Det finns grunder till det man tror o tänker, genomarbetat område.

Fallande föremål accelerar inte, det är bara en myt. Men du får tro vad du vill..

Död återfödd har helt rätt stjärnorna är närmare jorden än vad man vet, det är därför jag har sett miljontals stjärnor

Utan att du ens försöker presentera bevis så snärjer du in dig i motstridiga utsagor. Är der inte lika bra att sluta med tokerierna?
Citera
2018-10-20, 08:26
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
"Sunt förnuft" är ingen kraft. Vilken kraft drar oss ner, hur och varför?

Det handler om densitet, en sten är tyngre än luft och kommer därför att falla, helium tex däremot är lättare än luft och kommer därför att stiga, inga konstigheter och en påhittad kraft behövs inte.

Alltså det här hade du och dina gelikar vetat om ifall ni bara hade läst på lite innan ni skriver. Jag kan starkt rekommendera Eric Dubays bok 200 proofs earth is not a spinning ball, den finns på piratebay eller så kan man se på Eric Dubays 200 proofs på YouTube.

Det skull ge er både en bra grund angående flat earth samt också mycket övertygande bevis och många anledningar till varför det finns så många flat earthers och varför anhängare till teorin ständigt ökar.

Många flat earthers var precis som er skeptiker men då dom läste på inom ämnet för att debunka så insåg dom hur fel dom haft och hur flat earth är mer troligt och logiskt och hur det har ljugits så mycket samt hur globjorden inte alls har så mycket stöd i bevisning som man trodde.

Själv hade jag bara sett orden flat earth här och där på nätet och det enda jag tänkte på då var hur skumt det är att det finns puckon som än idag tror att jorden är platt, jorden är ju rund det vet vi ju med säkerhet och det ar ju obestridig fakta så hur kan folk tro på att jorden är platt.

Men sedan bestämde jag mig för att läsa på och det var då jag började förstå varför så många tror på flat earth och jag läste och kollade dessutom på mängder av debunks men blev helt förvånad över hur dåliga alla motargument och debunks var och hur enkla, logiska och klara bevis och förklaringar som snabbt och enkelt krossar alla debunks.

Ett exempel var Bill den där vetenskapsmannens bevis som även används av många andra, båten som försvinner med botten först vid horisonten då den försvinner bakom kurvaturen vilket visade sig vara helt fel då båten enkelt kan tas fram inom sikt igen med en kikare, teleskop eller en kamera med zoom.
Citera
2018-10-20, 08:33
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Utan att du ens försöker presentera bevis så snärjer du in dig i motstridiga utsagor. Är der inte lika bra att sluta med tokerierna?

Du får bevis efter bevis i tråden och du har inga som heist bra svar, det är som att du är imun mot klara bevis och fakta då det rubbar på hela din världsuppfattning och hela ditt livs programmering.

Som jag skrev i inlägget ovan, skapa dig en bra grund inom ämnet genom att läsa Eric Dubays 200 proofs som jag nämner i inlägget ovan eller kolla på den på YouTube.
Citera
2018-10-20, 08:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Du får bevis efter bevis i tråden och du har inga som heist bra svar, det är som att du är imun mot klara bevis och fakta då det rubbar på hela din världsuppfattning och hela ditt livs programmering.

Som jag skrev i inlägget ovan, skapa dig en bra grund inom ämnet genom att läsa Eric Dubays 200 proofs som jag nämner i inlägget ovan eller kolla på den på YouTube.

Haha. Vi får ju inga bevis. Bara länkar till knäppskallars videos som ni själva inte förstår. Därför postar ni bara youtubelänkar om och om igen. Ni plattskallar fattar inte riktigt vad de innebär och saknar förmåga med egna ord föra ett resonemang kring dem.

Eric Dubay är fö en charlatan som har blivit avslöjad och motbevisas flera gånger om.

Edit: det finns dessutom en uppmaning från moderator att inte bara posta länkar där tanken är att motståndaren ska leta efter era bevis. Så, bättre kan du väl? Eller?
Senast redigerad av Clay Allison 2018-10-20 kl. 09:17.
Citera
2018-10-20, 09:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej man ser inte alltid solen så är det bara, eftersom den är alltid vid kanten på platta jorden, så den döljs till o från blotta ögat, som jag sa det är inte samma sak som att titta mot himlen med alla stjärnor än att titta rakt fram när man står på jorden, mot himlen fokuserar ögonen på annat sätt då det inte finns så mycket objekt där uppe o då kan ögat koncentrera sig bättre på saker, medans på platta jorden är det svårare ögat är inte anpassat på samma sätt

FEL sedan länge o förr i tiden trodde man jorden var platt o de tror man än idag. Tror du att någon helt plötsligt kom o sa "nee jorden är platt så det så" ? Det finns grunder till det man tror o tänker, genomarbetat område.

Fallande föremål accelerar inte, det är bara en myt. Men du får tro vad du vill..

Död återfödd har helt rätt stjärnorna är närmare jorden än vad man vet, det är därför jag har sett miljontals stjärnor

Om solen ’alltid är vid kanten på den platta jorden’ varför ser jag den precis rakt upp när jag är vid ekvatorn mitt på den afrikanska kontinenten?

Spännande vilka logiska kullerbyttor du kommer utföra för att lösa detta.
Senast redigerad av Clay Allison 2018-10-20 kl. 10:02.
Citera
2018-10-20, 10:00
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Det handler om densitet, en sten är tyngre än luft och kommer därför att falla, helium tex däremot är lättare än luft och kommer därför att stiga, inga konstigheter och en påhittad kraft behövs inte.

Hur beter sig en balkong med helium i vakum enligt dig?

Citat:
Alltså det här hade du och dina gelikar vetat om ifall ni bara hade läst på lite innan ni skriver.

Hur kommer det sig att den röda tråden bland er plattskallar är just bristen på kunskap. Specielt kunskap om matematik i högstadienivå samt grundläggande fysikkunskaper.
Ni vet ju inte ens vad perspektiv är för något
Citera
2018-10-20, 10:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Du får bevis efter bevis i tråden...
Det heter evidens, inte bevis.

De evidens som finns för att jorden är sfärisk finns i mängder, många av dem har redan presenterats för dig här i tråden. Mycket av dagens teknik skulle inte fungera som den gör om jorden skulle vara platt, exempelvis mobiltelefoni, flygtrafik eller positionering via satelliter.

Evidensen för en platt jord finns givetvis, men de är extremt svaga, och förekommer mestadels i filmer på media som inte anses innehålla vetenskapliga fakta. Jag har i alla fall aldrig sett några sådana evidens publicerade i någon ansedd och "peer-reviewed" media.

Naturligtvis kan man mena att allt är en konspiration, så därför påstår ansedd media saker som är falska för att vi "på golvet" ska tro saker. Men varför skulle någon vilja påstå att jorden är platt? Dessutom finns ett flertal metoder man som en vanlig enkel "Svensson" kan använda sig av för att visa på att en platt jord är rätt eller fel.

Sedan det där med en tro, men det är en bra bit från evidens och fakta. Jag har svårt att tro, men det är en helt annan tro än religiös tro, att någon mer än kanske en enstaka här verkligen tror att jorden skulle vara platt.

Som vanlig människa har man som sagt alla möjligheter i världen att kontroller det. Alltså om jorden är platt eller inte.
Senast redigerad av constant 2018-10-20 kl. 10:16.
Citera
2018-10-20, 10:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
GizmoBoy, har du nån aning om hur globalisterna resonerar kring flygplan, ifall det är piloterna som sänker ner flygplansnosen så att planet kan flyga runt bollen, eller anser de att det är deras magiska "gravitation" som sköter jobbet?
.

Du är med ditt ständiga upprepande av redan besvarade frågor patetisk. Du har fått svar på ovan fråga ungefär 99 gånger i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.. eller anser de att det är deras magiska "gravitation" som sköter jobbet?
.

Att saker faller till marken kan väl inte ens du förneka?
Påstår du att ett flygplan inte är påverkad av en nedåtriktad kraft?

Alldeles oavsett jordens form så är det ställt utom allt tvivel att saker, inklusive flygplan, är utsatta för en nedåtriktad kraft.
Citera
2018-10-20, 10:30
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det handler om densitet,...

Densitet är ingen kraft och densitet har ingen riktning.
Så nej - det handlar bevisligen inte om densitet.

Citat:
...inga konstigheter och en påhittad kraft behövs inte.
...

Jo det behövs krafter för att förflytta föremål. Ifrågasätter du något så grundläggande som Newtons rörelselagar?

Citat:
Alltså det här hade du och dina gelikar vetat om ifall ni bara hade läst på lite innan ni skriver. Jag kan starkt rekommendera Eric Dubays bok 200 proofs earth is not a spinning ball, den finns på piratebay eller så kan man se på Eric Dubays 200 proofs på YouTube.

Inte ett enda av hans "bevis" är något bevis. Hans bevis är en samling av felaktigheter, upprepningar och rena lögner.

Välj gärna ut några av hans "bevis" så kan vi diskutera dem. Jag lovar dig att jag kan smula dem sönder och samma.

Citat:
Många flat earthers var precis som er skeptiker men då dom läste på inom ämnet för att debunka så insåg dom hur fel dom haft och hur flat earth är mer troligt och logiskt och hur det har ljugits så mycket samt hur globjorden inte alls har så mycket stöd i bevisning som man trodde.

Nej du har absolut inte varit som jag. Du är obildad och okunnig, du saknar t.ex kunskap inom fysik. Att som du påstå att densitet är en vektor och att det inte behövs krafter för att förflytta föremål visar med all tydlighet att du är en okunnig idiot.
Senast redigerad av madtop 2018-10-20 kl. 10:39.
Citera
2018-10-20, 10:37
Medlem
madtops avatar
Citat:

Du eller någon annan har självklart inte presenterat ett enda bevis för att jorden är platt.

Välj ut ditt absolut bästa "bevis" så ska jag återigen tala om för dig varför det inte är ett bevis.

Citat:

Jag har läst 'Eric Dubays 200' och de är inget annat en samling av felaktiga påståenden, upprepningar och rena lögner. Mannen är en charlatan och du är en lättledd idiot som okritiskt sväljer hans skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in