2018-10-19, 15:12
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det finns en lag mot "eftersupning" i trafiken. Dvs. att det är olagligt att snabba sig hem & supa till efter en trafikolycka, för att undkomma en rattfylleridom. Detta efter ett fall när Per Gahrton gjorde just detta.

Dock oklart om det finns en motsvarande paragraf mot "efterrunkning".
Det finaste exemplet är väl att stanna direkt när man ser en kontroll och ta fram flaskan och sätta sig i baksätet och dricka. Vet inte om det är olagligt.

Jag tänkte att han kan uppge att han runkat innan den påstådda våldtäkten.
Hur som helst går resonemanget ut på att sperma på morgonrocken sannolikt inte påverkar bevisläget det allra minsta.
Citera
2018-10-19, 15:13
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Hårklyverier?
Det handlar om bevis. Vi vet ingenting mer än det som är offentligt. MGM är oskyldig tills han eventuellt är dömd. Det förvånar mig inte om han släpps ur häktet innan den 30/10.

I den delen är jag helt enig med dig.

Citat:
Han kan säga att han onanerade efter att han gått och lagt sig på kvällen.

I den här delen är vi oeniga, är du införstådd med vilka svårigheter män närmare 60 har till ejakulation? Det krävs ett ganska stort mått av upphetsning för att komma fram till önskat resultat, försöker han dessutom i sin ensamhet att praktisera självbefläckelse i kombination med alkoholintag så minskar utsikterna till en avgång avsevärt.

Notera att hennes relativa unga ålder till trots så var hon inte tillräckligt upphetsande för honom, det behövdes enligt hans egen utsago någon extra krydda vilket uppenbarligen inte erbjöds varför han avbröt sitt 'slickande'.

/Provokatör
Citera
2018-10-19, 15:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det finaste exemplet är väl att stanna direkt när man ser en kontroll och ta fram flaskan och sätta sig i baksätet och dricka. Vet inte om det är olagligt.

Jag tänkte att han kan uppge att han runkat innan den påstådda våldtäkten.
Hur som helst går resonemanget ut på att sperma på morgonrocken sannolikt inte påverkar bevisläget det allra minsta.
Nej det borde inte påverka något, han är ju inte anklagad för smygrunkning. (jag är på väg att skriva "Ruska Tupp" hela tiden, förmodligen beroende på ditt användarnamn)

Man kan anta att även GS har blivit DNA-undersökt, men inte heller det torde förändra något. Så tillvida att han inte har hennes DNA på kuken, för då faller hans berättelse.

Men lite rövsmör i mustaschen är helt i linje med hans egen berättelse.
Citera
2018-10-19, 15:18
Medlem
Finns nu uppdaterad artikel på stoppapressarna.se där hustrun berättar
Citera
2018-10-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mariaellen

https://stoppapressarna.se/svenskt/hustrun-om-valdtaktshaktade-fotbollsprofilen
Citera
2018-10-19, 15:22
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
I den delen är jag helt enig med dig.

I den här delen är vi oeniga, är du införstådd med vilka svårigheter män närmare 60 har till ejakulation? Det krävs ett ganska stort mått av upphetsning för att komma fram till önskat resultat, försöker han dessutom i sin ensamhet att praktisera självbefläckelse i kombination med alkoholintag så minskar utsikterna till en avgång avsevärt.

Notera att hennes relativa unga ålder till trots så var hon inte tillräckligt upphetsande för honom, det behövdes enligt hans egen utsago någon extra krydda vilket uppenbarligen inte erbjöds varför han avbröt sitt 'slickande'.

/Provokatör
Jag är med på ditt resonemang dock ska vi komma ihåg att dylika förmågor är högst individuella och om påståendet skulle finnas med i en rättegång har jag svårt att se en åklagare som hävdar motsatsen baserat på en ålder runt 60.

Jag uppfattar för övrigt att händelsen dog ut enligt MGM. Antingen för att BO inte visade tillräckligt intresse eller för att inbjudan till sovrummet inte antogs.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Om man utgår den att MGM fälls för våldtäkt med den vetskap vi har i stort om faller i dag, vilken typ av straffskala kan komma i fråga?

Hur bedöms böter och skadestånd mm.?

Han känns ostraffad sedan tidigare. Är han det?

Öppen anstalt?

Vård?

Är man ostraffad innan är brukar man få 2 år + att betala skadestånd. Här är ett liknande fall.

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/man-valdtog-sovande-kvinna-efter-fest-i-eskilstuna-doms-till-fangelse/
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:

Efter att läst den mediokra artikel så är jag mer och mer säker på att Frugan och Glenn har sex med andra. Det känns som är fullt medveten om detta och där av stötta sin man till 100%.
Citera
2018-10-19, 15:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
https://stoppapressarna.se/svenskt/hustrun-om-valdtaktshaktade-fotbollsprofilen
Väldigt märkligt att hon förnekar det som maken faktiskt redan erkänt och tydligen tänker ta ut sina frustrationer på BO istället.
Citera
2018-10-19, 15:27
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Väldigt märkligt att hon förnekar det som maken faktiskt redan erkänt och tydligen tänker ta ut sina frustrationer på BO istället.

Du tror inte hon är sur för att BO sa nej när Glenn ville ta med henne i till henne? Hade hon fått vara med så hade det här inte hänt och ingen anmälan om våldtäkt kunna ägt rum så jag tror hon är frustrerad och less på BO ja
Citera
2018-10-19, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Efter att läst den mediokra artikel så är jag mer och mer säker på att Frugan och Glenn har sex med andra. Det känns som är fullt medveten om detta och där av stötta sin man till 100%.

Vi vet ju inte om artikeln är sann. Det märkliga är att häktningsprotokollet kom ut så snabbt. Då kan MA agera efter detta.

Hon vill inte att han åker i fängelse men sedan får hon ta tag i otroheten.

Hennes vittnesmål är inte särskilt viktigt då det finns ljudinspelningar.
Citera
2018-10-19, 15:28
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:

"Hustrun tror vidare att det kan röra sig om en komplott, baserad på avundsjuka"...QUE? Varför i hela friden skulle hon vara avundsjuk på nån medelålders? Jesus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in