2018-10-19, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Nej allt försvann inte utan en del utav det som
EGT skrev.
Var väldigt obehagligt innehåll.!

Vad ska man kalla det då?

Nej HD ringde och sjukanmälde sig den 14Maj
ingen planerad semester.!

Vi hade tänkt svara på dem frågor här och även skriva vad det handlar om den 22OKT men vi tycker det börjar bli oerhört att läsa här när det hotas så mycket här.
Hade HD ingen semester inplanerad efter den 14:e heller... jag tänker när resan till USA skulle gå av stapeln.

Det hjälper inte att varken skriva postnummer/ inlägg nr eftersom en del blir bortplockat (har jag fått lärt mig den hårda vägen), bättre att hänvisa till datum/klockslag i stället.

Kom på att jag nog frågat tidigare om det här med semester från den 15:e och framgent... kommer dock inte ihåg om jag fått något svar...
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-10-19 kl. 06:56.
Citera
2018-10-19, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om du läser dialogen istället, det var inte SD.
Inte känner SD... suck, orkar inte dra detta igen. Förklarat detta så detaljerat flera gånger.
Om Du/Ni inte känner SD väl... varför skulle han ha berättat för Er om sitt sexliv med LW som Du själv skriver i tråden att det inte var känslor bara sex?
Citera
2018-10-19, 07:10
Medlem
Honan6s avatar
I lördags var SD ute och loggade cachen Svavelbruket. Då hade han med sig ena dottern och en kompis till henne som nämns vid smeknamn. De var på ett inte helt ofarligt ställe och SD tog tydligen multum med bilder som han lagt ut som dokumentation. På en bild står dottern vid stupande terräng och kramar ett träd. Bilden ger rysningar.
Varför lägger SD ut så många som 23 bilder för detta tillfälle, tro? Nog för att han verkar älska att lägga ut bilder, men det brukar vara en eller ett par bilder annars.
Vad vill SD berätta denna gång? Att S*ft*s varit där med C*c** (JS) som inte loggat, eller vad?
Vill han tala om för HD att något kan hända barnen om hon inte håller tyst?

EGT, kan du eller din partner fiska och fråga lite? Ni kan ju säga att ni noterat att det var väldigt mycket bilder och fråga om han inte är rädd för att dottern kan snubbla vid stup.

Länk till loggningen med alla bilder:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=069829ef-f10a-4a84-a940-ae7790cd6908
Citera
2018-10-19, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har läst en hel del FUP:ar och följt fallen i trådar här. Till skillnad från FUP:ar så har jag också noterat hur man i trådar här, ofta med ursäkten "för att veta vem GM är måste vi veta allt om BO".
Det behöver man sällan. Den intressanta personen är MGM.

Däremot används den ursäkten ofta i en form av Blaiming-the Victim resonemang - inte sällan med moraliska förtecken eller undertexter. Jag är personligen starkt allergisk mot detta hyckleri.

Men det är ofta förekommande.
Jag är enig med dig, Remark att det i trådar och även irl i domstolar rätt så ofta förekommer 'victim blaiming'. Det ser inte snyggt ut, men inte desto mindre är det nåt som försvarsadvokater ibland åberopar, t ex "korta kjolar" o likn strategier.

Men om jag här i tråden granskar LW som person, så gör jag det INTE i egenskap av SD:s försvarare (se gärna vad jag nyss svarade Netherworld).

Om det inte är så att LW råkat ut för en fullständigt random killer, så är det stor chans att mördaren är att söka i hennes umgängeskrets, mer eller mindre perifert positionerade.
Eller bland folk hon genom sina jobb/uppdrag har kommit i kontakt med.
Så arbetar Polisen. Man kartlägger BO för att typ baklänges försöka nå fram till mördaren.
Att granska ett BO är inte detsamma som att rättfärdiga brottet mot detsamma, inte ens om det skulle framkomma att BO själv varit brottslig. NB! Syftar här INTE på LW.

Jag har i inget av det jag skrivit om LW ens antytt att hon skulle få "skylla sig själv" eftersom hon levt si eller så. Har t ex aldrig antytt att LW skulle ha levt promiskuöst, något jag har blivit anklagad för att ha gjort.
De flesta kvinnor som inte dör av sjukdom, suicid eller olyckor, t ex i trafiken, dör av partnervåld. Det är sorgligt.
Citera
2018-10-19, 07:55
Medlem
T34Panzers avatar
[quote=TinnaNinna85|65578233]
Citat:

Vad var det för nått som inte stämt sedan länge?
Hur vet du när hon försvann?

Läskig läsning.!

Läskig läsning ja. Eftersom EGT uppenbarligen har betydligt mer insyn än han (ja jag tror det är en han på sättet denne uttrycker sig) oftast, när han blir konfronterad, vill kännas vid. Då backar han och ”känner inte så bra, umgås inte privat, länge sen träffades, bor långt ifrån.” Skitsnack!

Du EGT: läskig läsning ja eftersom du visade upp hur du flammade av engagemang upp när du presenterade din geocacheupgift åt oss här i tråden. Och här känner man återigen ditt lätt maniska engagemang. Jag tror att det faktiskt är så att det är SD du står nära, inte HD och att du enkom är i tråden för att kuska efter information, plantera desinformation och utföra damage control genom att flytta fokus från SD. Jag vet inte vem du är...men du har en klar agenda, det skvallrar inte minst ditt stora antal inlägg om och att du är är inne och kollar dygnet om.
Citera
2018-10-19, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Tror vi kommer särskilt längre om du inte själv inser hur motsägelsefullt det du skriver är. Först förnekar du att du moraliserar över LWs kontakter, för att i stycket efter fördöma ett "mycket svårt övertramp" i form av att "gå till sängs".
Du glömde(?) att jag skrev "generella" i den inledande delen.
Du har själv fetat det partiet.
Citera
2018-10-19, 08:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ojdå, inte alls min tanke.....

Jag tror tvärtemot att det var just din tanke. Likt en geocachemyst ...du tycker om att komplicera och skapa gåtor och förvilla. Denna tråd tycks snarast roa dig.
Och du lever upp lite extra när geocache kommer på tal. Som jag beskrev i mitt förra inlägg.
Citera
2018-10-19, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
I lördags var SD ute och loggade cachen Svavelbruket. Då hade han med sig ena dottern och en kompis till henne som nämns vid smeknamn. De var på ett inte helt ofarligt ställe och SD tog tydligen multum med bilder som han lagt ut som dokumentation. På en bild står dottern vid stupande terräng och kramar ett träd. Bilden ger rysningar.
Varför lägger SD ut så många som 23 bilder för detta tillfälle, tro? Nog för att han verkar älska att lägga ut bilder, men det brukar vara en eller ett par bilder annars.
Vad vill SD berätta denna gång? Att S*ft*s varit där med C*c** (JS) som inte loggat, eller vad?
Vill han tala om för HD att något kan hända barnen om hon inte håller tyst?

EGT, kan du eller din partner fiska och fråga lite? Ni kan ju säga att ni noterat att det var väldigt mycket bilder och fråga om han inte är rädd för att dottern kan snubbla vid stup.

Länk till loggningen med alla bilder:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=069829ef-f10a-4a84-a940-ae7790cd6908

Ja när man ser det där så undrar man. Läste igårkväll om den man som är misstänkt för att ha dödat sin treåring och misshandlat ett småsyskon, att detta skulle vara en hämnd mot deras mor. Obegriplig ondska.
Citera
2018-10-19, 08:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Under dagen fick jag besked att misstankarna måste gradvis ha försvagats. Anledningen ska tydligen vara att mycket av det beslagtagna har återlämnats. Vet inte om det är rätt tolkning och om polisen jobbar så.

Nu vrider du till fakta igen.

Du skriver att du har du fått besked om att beslagtagna saker har återlämnats.

Det gör du om till att du har fått "besked att misstankarna måste gradvis ha försvagats".

Varför är du inte tydlig och säger att du nu har gjort en egen tolkning av vad du fått veta istället för att beskriva det som nya fakta?
Citera
2018-10-19, 08:46
Medlem
Fredag idag, är det någon som vill kolla TR:s sallista för nästa vecka? 22:s speciellt....
Citera
2018-10-19, 08:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hen trasslar till det med olika bud om sina vetanden. Ibland säger EGT att SD sagt något personligen till hen, nästa gång är det till partnern, någon annan gång så umgås de fast de umgås inte nästa gång, ibland tror hen, ibland vet hen, någon gång vet hen till 99.9% och kanske till 100%, men vill /kan inte berätta hur.

Dessutom har han lyckats få syn på SD intimare delar, och tillräckligt nära för att kunna avgöra att den inte är av tummetottstorlek..
Citera
2018-10-19, 09:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Tror vi kommer särskilt längre om du inte själv inser hur motsägelsefullt det du skriver är. Först förnekar du att du moraliserar över LWs kontakter, för att i stycket efter fördöma ett "mycket svårt övertramp" i form av att "gå till sängs".

Någon måtta får det väl ändå vara på hyckleriet!

- Man har ett sexuellt handikapp om man som troende inte förstår den moraliska indignationen över att en vigselförrättare under flera års tid i lönndom idkar könssex med brudgummen som hon själv helgad genom kyrkan och under ed fått sin vän bruden lova trohet till.

"Jag tar dig nu till min hustru/man / att dela glädje och sorg med dig / och vara dig trogen (när inte pastorn vill pippa honom själv) ☆/ tills döden skiljer oss åt".

- Tystnaden är alarmerande över detta exempellösa otrohets scenario i en tråd där varje blick och skråma underställs sträng moralisk föreskrift.

- Händelsen är i paritet med dom nu så aktuella också så nedtystade sexskandalerna i katolska kyrkan. Finns inget som kan mäta sig med den tystnadskultur som omger församlingar vilket visar sig i tråden.

Frågan som bör besvarats är om det är detta helgade svek som fick församlingen att föraktfullt vända LW ryggen?
☆ = eget tillägg.

Äktenskapet skall hållas i ära bland alla och den äkta sängen bevaras obefläckad. Ty otuktiga och äktenskapsbrytare skall Gud döma.” (Heb 13:4)

https://aktivkristendom.se/vad-sager-bibeln-om-otrohet
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-19 kl. 09:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in