2018-10-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

- Du kan inte med självaktning tycka att ovanstående rader är en ärlig beskrivning av nämda MGM, , glendale ?

Jag har ingen uppfattning om SDs mysfaktor eller hur han är som person.
Han är skäligen misstänkt för mord på LW sedan 5 månader tillbaka. Vore han oskyldig
så förstår jag inte varför hans försvarsteam så ihärdigt och maniskt bedyrar motsatsen.
Vore det inte bättre att skita i allt som skrivs här?
Citera
2018-10-19, 00:20
Bannlyst
[quote=glendale|65577775]Vad betyder det här? Vad menas med svarta? Vilken"hon" har varit där?Var?

Det står i det första citatet av EGT.s inlägg

Det svarta undrar vi vem hon är som EGT
skriver.
Citera
2018-10-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Vad betyder det här? Vad menas med svarta? Vilken"hon" har varit där?Var?

Allvarligt? Kan du vara mera förvirrande?
Ojdå, inte alls min tanke.....
Citera
2018-10-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

- Inbegrips jag i försvarsteamet så vill jag med eftertryck än en gång göra det klart att jag med samma styrka försvarat vem som vara månde som utsatts för det vämjeliga drev med religiös energi utsatt MGM för.

- Om du glendale vore utsatt för samma missaktning och smutskastning så stodo den ståndaktiga Snor-johan även där vad din sida. Låtom dig aldrig glömma det.

- Vi bör vara ödmjuka med att Sverige är ett demokratiskt land med ett rättvist och tryggt rät

Du får det att låta som om misstankarna mot honom är tagna helt ut luften. Har det aldrig slagit dig att han kan faktiskt vara den skyldige?
Faktum kvarstår: han hade kontakt med LW strax innan hon mördades. Han har setts i anslutning till hennes hem/ FP/BP. Han hade ett hemligt förhållande med henne.
Man blir inte misstänkt för mord om man är helt oskyldig.
Citera
2018-10-19, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85

Det står i det första citatet av EGT.s inlägg

Det svarta undrar vi vem hon är som EGT
skriver.
Snälla, kan du förtydliga tack? Jag hittar inte det inlägget av EGT.
Citera
2018-10-19, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Även om jag kanske kan uppfattas som lite gammaltestamentlig, skulle jag i händelse av att LW skulle ha suiciderat, inte utpekat henne som självmördare.
Men eftersom hon inte själv kan bidraga med uppgifter om vem som mördade henne, så får vi vackert finna oss i att hennes liv blir granskat.
Så arbetar Polisen. Gissningsvis har du läst en eller annan mord-FUP och jag är säker på att du delar min uppfattning att det många gånger är oerhört tungt att få ta del av bilden av en mördad person. Allt privat utfläkt.

Men det hela har skett för att kunna få en så komplett bild som möjligt av den mördade personen. Men jag har aldrig i en FUP läst att den mördade var "en dålig människa". Jag har aldrig heller skrivit så om nån mördad person.

Jag har läst en hel del FUP:ar och följt fallen i trådar här. Till skillnad från FUP:ar så har jag också noterat hur man i trådar här, ofta med ursäkten "för att veta vem GM är måste vi veta allt om BO".
Det behöver man sällan. Den intressanta personen är MGM.

Däremot används den ursäkten ofta i en form av Blaiming-the Victim resonemang - inte sällan med moraliska förtecken eller undertexter. Jag är personligen starkt allergisk mot detta hyckleri.

Men det är ofta förekommande.
Citera
2018-10-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ojdå, inte alls min tanke.....
Kan du förklara då?
Citera
2018-10-19, 00:32
Bannlyst
Citat:
Snälla, kan du förtydliga tack? Jag hittar inte det inlägget av EGT.

Här är det.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Blodiga kläder var spekulationer från början... inte jag!
Jag vet att hon har varit där. Sedan är det frågan om när och vad som har hänt där. Det är inte jag som spekulerar i den frågan, jag spekulerar i frågan om åklagaren gått på den linjen...
Citera
2018-10-19, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag har INTE moraliserat över LW:s generella sexuella kontakter och inte heller haft negativa synpunkter på hur många dessa än skulle ha varit.
Men!
Det finns däremot i min posthistorik öppen och tydlig kritik mot en specifik sexuell kontakt och det handlar om att LW som vigselförrättare gällande SD/HD gick i säng med SD (om trådens uppgifter stämmer). Där gjorde LW ett, i mina ögon, mycket svårt övertramp..

Tror vi kommer särskilt längre om du inte själv inser hur motsägelsefullt det du skriver är. Först förnekar du att du moraliserar över LWs kontakter, för att i stycket efter fördöma ett "mycket svårt övertramp" i form av att "gå till sängs".
Senast redigerad av glendale 2018-10-19 kl. 00:37.
Citera
2018-10-19, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Här är det.
Tack.
Det syftas väl att kvinnan är LW och att hon varit hos SD , där hennes blod hittats.
Jag minns det här från i somras.
Citera
2018-10-19, 00:45
Bannlyst
Citat:
Tack.
Det syftas väl att kvinnan är LW och att hon varit hos SD , där hennes blod hittats.
Jag minns det här från i somras.

Tack själv.
Vad ska vi tro?

EGT skriver hon känner MGM och HD sen
gör den inte det.
Citera
2018-10-19, 00:58
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Här användes uppenbarligen inga likhundar. Fattar inte varför man inte tog in flera sorters hundar, vanlig sökhund och likhund. Ni skickar sådan hund ända till Danmark men inte till Örebro. Sjukt dåligt.

Hade varit fantastiskt om det var möjligt, men det finns bara 12 likhundar i Sverige och de räcker inte till alla försvunna personer. Tyvärr, för de är otroligt skickliga.

I Kim Walls fall sökte man efter kvarlevor i havet, och svensk polis har två likhundar som är specialutbildade i att söka på vatten. Kan ärligt inte tänka mig ett bättre tillfälle att låna ut dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in