Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Även om jag kanske kan uppfattas som lite gammaltestamentlig, skulle jag i händelse av att LW skulle ha suiciderat, inte utpekat henne som självmördare.
Men eftersom hon inte själv kan bidraga med uppgifter om vem som mördade henne, så får vi vackert finna oss i att hennes liv blir granskat.
Så arbetar Polisen. Gissningsvis har du läst en eller annan mord-FUP och jag är säker på att du delar min uppfattning att det många gånger är oerhört tungt att få ta del av bilden av en mördad person. Allt privat utfläkt.
Men det hela har skett för att kunna få en så komplett bild som möjligt av den mördade personen. Men jag har aldrig i en FUP läst att den mördade var "en dålig människa". Jag har aldrig heller skrivit så om nån mördad person.
Jag har läst en hel del FUP:ar och följt fallen i trådar här. Till skillnad från FUP:ar så har jag också noterat hur man i trådar här, ofta med ursäkten "för att veta vem GM är måste vi veta allt om BO".
Det behöver man sällan. Den intressanta personen är MGM.
Däremot används den ursäkten ofta i en form av Blaiming-the Victim resonemang - inte sällan med moraliska förtecken eller undertexter. Jag är personligen starkt allergisk mot detta hyckleri.
Men det är ofta förekommande.