2018-10-16, 00:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det vet jag. Men jag tycker att pressen vinklar allt till sex men presenterar inga belägg.
Om tex PM träffat fyra st olika kvinnor på Herstedvester Fængsel, vilka var det i så fall? Och är kvinnligt besök alltid synonymt med sexbesök? Hur många manliga besök har PM haft under samma tid?
Källorna tycks hela tiden bestå av någon anonym "nära" eller "insatt". Om det är sant behöver man inte vara anonym.
Den danska politikern som tyckte att fångar bara borde få träffa sin mor eller fru. Hur tänkte han?
De fångar vars mor är död och som saknar fru ska inte få träffa sin syster med systerdöttrar då?
Alla människor har väl vänner av båda könen. Men enligt den här politikern ska man bara få träffa sina vänner av samma kön som man själv har?
Ja, man får väl gratulera de lyckliga vinnarna här.
DVS de läskiga mördare som har en st mor och en st fru.

Jag tycker det är mest stötande att pressen skriver skvaller om dömda mördares tillvaro i fängelset öht.

Det är trots allt Madsen vi talar om, jag tror liksom inte att han slösade bort den enda obevakade besökstimmen i veckan som han hade på Storstrøm, på en väninna som inte skulle släppa till...

Och det är väl klart att källan vill vara anonym - annars får han ju inga fler förtroenden från Madsen. Plus att det kan påverka honom själv negativt, om det kommer ut att han har kontakt med Madsen. (Skriver "honom", för jag misstänker starkt att källan är J. Falkenberg.)

Tidningar skriver om det som folk vill läsa, så enkelt är det. De måste ju få in pengar på prenumerationer, sålda lösnummer och klick. Om en man har varit på besök, och de två har diskuterat UC4 som de ska bygga tillsammans när Madsen kommer ut... så är det numera, när fallet är avslutat, bara intressant för ett mindre antal nördar. Så vill vi inte att tidningarna ska skriva om kändisfångarnas sexliv, så får vi sluta klicka på sådana artiklar... men det kommer vi inte att kunna låta bli att göra!
Citera
2018-10-17, 23:31
Medlem
Om en ond människa, en aningslös kvinna och hur allt går åt helvete gång på gång. Se filmen om Svartenbrandt när och om du har tid och lust. Det totalt själviska tänkandet är likadant hos Peter Madsen:

https://www.youtube.com/watch?v=OAGDKhQrX-c&feature=youtu.be
Citera
2018-10-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om en ond människa, en aningslös kvinna och hur allt går åt helvete gång på gång. Se filmen om Svartenbrandt när och om du har tid och lust. Det totalt själviska tänkandet är likadant hos Peter Madsen:

https://www.youtube.com/watch?v=OAGDKhQrX-c&feature=youtu.be
Märkligt. Såg ett inslag med honom för många år sen. Där hade han en del inteligens. I den här filmen verkar han fullständigt stendum. Helt borta. Märkligt.
Citera
2018-10-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Märkligt. Såg ett inslag med honom för många år sen. Där hade han en del inteligens. I den här filmen verkar han fullständigt stendum. Helt borta. Märkligt.

Ändå var han hyfsat ung då videon gjordes. Har aldrig tyckt att han verkar intelligent, bara en massa egofixerat snack.
Citera
2018-10-18, 15:21
Medlem
Citat:
Ändå var han hyfsat ung då videon gjordes. Har aldrig tyckt att han verkar intelligent, bara en massa egofixerat snack.
Nja, intervjun jag såg, måste varit på 80-talet, då hade han fortfarande hästarna hemma. Även där stod damerna i kö för honom. Precis som hos Madsen nu. Vad är det för fel på vissa kvinnor? HUR kan man tycka att dessa män är attraktiva? Jag begriper det bara inte. Svartenbrandt misshandlade Susanna svårt när hon bodde i Landskrona. Madsen torterade Kim. Vilket jäkla mörker det måste finnas i deras skallar. Man röntgade Madsens hjärna, under den stora sinnesundersökningen, men hittade tydligen inga abnormiteter, vilket jag tycker är märkligt.
Senast redigerad av Picasso2 2018-10-18 kl. 15:33.
Citera
2018-10-18, 23:19
Medlem
Citat:
Nja, intervjun jag såg, måste varit på 80-talet, då hade han fortfarande hästarna hemma. Även där stod damerna i kö för honom. Precis som hos Madsen nu. Vad är det för fel på vissa kvinnor? HUR kan man tycka att dessa män är attraktiva? Jag begriper det bara inte. Svartenbrandt misshandlade Susanna svårt när hon bodde i Landskrona. Madsen torterade Kim. Vilket jäkla mörker det måste finnas i deras skallar. Man röntgade Madsens hjärna, under den stora sinnesundersökningen, men hittade tydligen inga abnormiteter, vilket jag tycker är märkligt.

Hur vet du det där om Peter Madsens hjärnröntgen? Knappast man går ut i pressen med.
Citera
2018-10-19, 00:54
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Hur vet du det där om Peter Madsens hjärnröntgen? Knappast man går ut i pressen med.

Ha,ha jag försökte googla det,men det visar sig att det finns en hjärnforskare vid namn Peter Lund Madsen i Danmark, så det kom upp alldeles för många "hits". Jag gav upp direkt. Fan vad svårt allting ska vara.

ps. Tror faktisk jag har läst om denne undersökning nån gång jag med.
Citera
2018-10-19, 01:24
Medlem
Citat:

Snart 40 år sedan!

Den rättspsykiatriska undersökningen av Madsen (och hans hjärna) som presenterades innehöll väl samtliga grava störningar som finns. Full pott!

Dessutom stämplades han som Farlig för samhället - därav kommer han aldrig släppas ut.

Följde du inte rättegången eller?
Citera
2018-10-19, 07:28
Medlem
Merwinnas avatar
Jaha, nästa tillfälle då M kommer att synas i media blir väl på rättegången mot 18-åringen, där M är målsägande. Men jag kan inte se i retslistorna på Köpenhamns byrett att den har blivit tidsatt ännu..? Skummade i och för sig bara, de verkar ju ha hur mycket brottslighet som helst där i Köpenhamn...

Däremot finns Jeppe med på flera ställen. Han försvarar nu tjuvare och knarkhandlare. Så var det med hans rättspatos, och hans superfina känslor när han "blev så illa berörd" av Ubåtsfallet. I alla fall knarkhandlaren, som han försvarar, har säkert redan död på sitt samvete han också... eller kommer att ha i förlängningen.

http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/retslister/Pages/Uge43-Straffesager.aspx

http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/retslister/Pages/Uge42-Straffesager.aspx

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ha,ha jag försökte googla det,men det visar sig att det finns en hjärnforskare vid namn Peter Lund Madsen i Danmark, så det kom upp alldeles för många "hits". Jag gav upp direkt. Fan vad svårt allting ska vara.

ps. Tror faktisk jag har läst om denne undersökning nån gång jag med.

Ja, det framgick i RPU:n att de hade gjort magnetröntgen på hans hjärna, men inte hittat några sjukliga förändringar. Utredningsteamet fick såklart till sig uppgifterna om olyckan 2014 då Madsen halkade på en isfläck och slog bakhuvudet hårt i marken. Samt att någon röntgen inte gjordes den gången (vilket är lite konstigt med tanke på de allvarliga symptomen han hade), och inte heller senare när han självmant uppsökte sjukhuset på inrådan av hans medarbetare, som tyckte att han blivit personlighetsförändrad. Detta senare finns med i filmen "Amateurs in Space".

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Snart 40 år sedan!

Den rättspsykiatriska undersökningen av Madsen (och hans hjärna) som presenterades innehöll väl samtliga grava störningar som finns. Full pott!

Dessutom stämplades han som Farlig för samhället - därav kommer han aldrig släppas ut.

Följde du inte rättegången eller?

Fast inget som syntes på röntgen. Det är ett fåtal av alla psykiska störningar som finns, som man kan konstatera medelst hjärnröntgen. (Det vet till och med jag, som inte är intresserad av hjärnskrynkleri!)
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-19 kl. 07:42.
Citera
2018-10-19, 07:41
Medlem
Merwinnas avatar
Jag har domen från Byretten förresten - en tjock lunta. Hämtade ut den när jag ändå var i Köpenhamn i somras. Jag har bara en liten bordsskrivare/kopiator/scanner så jag kan inte lägga ut hela här, det skulle ta för lång tid. Men om någon är intresserad av något mindre avsnitt, så kan jag bidra.
Citera
2018-10-19, 11:50
Medlem
develis avatar
.
Citat:
Sådan var det at være anklager i ubådssagen

Citat:
"Det er formiddag 11. august 2017. Specialanklager Jakob Buch-Jepsen er lige kommet tilbage fra fire ugers ferie, de tre af dem med familien i Californien. Det var en tiltrængt ferie efter et presset forår, hvor han bl.a. havde ført sagen mod en rockerklubs krigsminister, som var med til at likvidere tre mand, mens de og lå sov. Sagsakterne fyldte næsten 50 ringbind.

Men denne første uge efter ferien tegner rolig. Da han tjekker nyheder på telefonen og ser noget med en forsvunden ubåd, som er dukket op igen, men så på mystisk vis er sunket på 30 sekunder, aner han ikke, at det vil komme til at fylde hans arbejds- og privatliv de næste mange måneder – og sætte sig under huden på ham for resten af livet."
Citat:
"Kim Wall var svensk. Det er Jakob Buch-Jepsen også lidt. Hans hustru er svensk, og de bor i Västra Hamnen, en vandnær bydel i Malmø, med deres tre børn, en datter på 15, en søn på 12 og en datter på syv.

Da Kim Walls torso 21. august 2017 blev fundet drevet i land ved Amager, og mobilen ringede med efterforskningschef Jens Møller i den anden ende, befandt Jakob Buch-Jepsen sig midt på Øresundsbroen i toget på vej hjem.

"Jeg gjorde mig klar til at springe af på Hyllie Station og tage tilbage. Jeg hører til dem, der mener, at anklagere i nogle tilfælde bør tage ud på gerningsstedet. Men det her var jo ikke gerningsstedet, og jeg indså, at det var klogere at blive i toget i stedet for at gå i vejen for efterforskerne."
Citat:
"Jeg har fået måske 100 søde og rørende henvendelser fra borgere, men jeg har også fået en dødstrussel undervejs. Det er selvfølgelig ubehageligt og blev naturligvis politianmeldt på stedet."
Citat:
"Den 26. september stadsfæstede Østre Landsret dommen, som Peter Madsen havde anket.

Hvad der til allersidst skete med Kim Wall dernede, ved fortsat kun den dømte. Ifølge efterforskerne interesserede Peter Madsen sig på et tidspunkt voldsomt for tidligere drabschef Ove Dahl og forfatter Stine Bolthers bog om Amager-mandens forsøg på bevisforvanskning efter sine kvindemord og voldtægter.

Jakob Buch-Jepsen lukker sin pc med videoklippene og kigger op:

"Hvorvidt det har tjent som inspiration, ved kun én.”
https://www.djoefbladet.dk/artikler/2018/10/s-aa-dan-var-det-at-v-ae-re-anklager-i-ub-aa-dssagen.aspx
Citera
2018-10-19, 11:59
Medlem
develis avatar
.
Citat:
Historien om mordet på Kim Wall fortjener at blive fortalt – ordentligt

"Når optagelserne til en ny TV 2-serie om mordet på Kim Wall går i gang til næste år, er der ingen, der skal spille Peter Madsen. Hans perspektiv vil være fraværende. Det er et meningsfuldt kunstnerisk valg, når man skildrer så tragisk en begivenhed så kort tid efter, den fandt sted."

" Til The Hollywood Reporter udtalte Lindholm, at han ikke er interesseret i det kulørte og sensationelle aspekt af historien, men derimod »i menneskene og arbejdet, som opklarede forbrydelsen, såvel som menneskene, som må fortsætte med at leve deres liv – trods forbrydelsen«. "

"Narcissisten Peter Madsen skal ikke have fornøjelsen af at spejle sig i en filmversion af sig selv."

"Timingen er en anden nu, hvor Peter Madsen er kendt skyldig og idømt en livstidsdom, som for nylig blev stadfæstet ved landsretten, men tv-serieprojektet er også bare omgærdet af en helt anden respekt for sagens alvor, end hvad Saxo-udgivelsens Jumbobogsagtige titel Ubådsmysteriet indikerer.

Derudover er det også en måde at markere solidaritet med ofret og de efterladte på, når Lindholm har besluttet, at ingen skal se Peter Madsen i Efterforskningen. Den norske instruktør Erik Poppe traf det samme fravalg, da han lavede sin film Utøya 22. juli."

"Der kommer nok et tidspunkt, hvor det vil virke tiltrængt at sætte sig ind i, hvad der foregik i Peter Madsens hoved, men i første omgang skal det trænge ind, hvad drabet på Kim Wall betød for alle andre end ham."
https://www.information.dk/kultur/anmeldelse/2018/10/historien-mordet-paa-kim-wall-fortjener-fortalt-ordentligt
Senast redigerad av develi 2018-10-19 kl. 12:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in