2018-10-16, 10:34
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Det var bland det värsta jag sett, på länge, helt otroligt!

Ur vilken kontext är detta citerat?

Det verkar borttaget. Fler som upptäckt problemet.
Citera
2018-10-16, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Det verkar borttaget. Fler som upptäckt problemet.

Ok.

Det kan man förstå!
Citera
2018-10-16, 12:43
Avstängd
Citat:
Det verkar som om KCNA har fått sig en samling nya översättare.

KCNA: "It is a common practice to offer for what is given but the U.S. which does not know offering after being given is natural to be jeered by the world as 'America which does not even belch after swallowing a whole chicken'."
Ser snarare ut som datoröversättning av någon väldigt primitiv sort.
"To err is human, but to really foul things up you need a computer"
Citera
2018-10-16, 17:02
Medlem
Citat:
Det verkar som om KCNA har fått sig en samling nya översättare.

KCNA: "It is a common practice to offer for what is given but the U.S. which does not know offering after being given is natural to be jeered by the world as 'America which does not even belch after swallowing a whole chicken'."
Språkbruket liknar det som användes i artiklar mot USA före Singaporemötet, samma språkbruk som nu används mot Japan
Citera
2018-10-16, 17:12
Medlem
Citat:
Det verkar som att Sydkoreas stora satsning på DRÖNARE, nu läggs ner!

Drönare blir allt viktigare för inhämtning av information.

Den militära överenskommelse som nyligen träffats mellan Syd och Nord, tyder på att Sydkorea, inte kommer att använda dessa längre.

Protesterna verkar vara stora bland medlemmarna i Sydkoreas parti LKP.

koreajoongangdaily.joins.com/news/article/Article.aspx?aid=3054304

Ok, det handlar om spaning pa nagon kilometer in i NK. Nu har SK borjat ta bort minor i DMZ och jag vet inte om SK dronar satsning var framgangsrik. Ingen storre nyhet, minor ar storre.

LKP ar ett parti i kris.
1. Deras senaste tva presidenter sitter i fanglelse, de fick pengar fran SK storfinans.
2. De verkar svart att hitta ny ledare for LKP, jag skrev ett inlagg om det for en manad sedan.
3. Storfinansen i SK har alltid stottat LKP, men i president Moon senaste resatill NK ingick en viktig person. Han tillhor en av storfamiljerna, hans eventuella fangelsetraff har forsvunnit och han har narmat sig President Moon. For mig verkar det som de rika alltmer overger LKP.
Citera
2018-10-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Språkbruket liknar det som användes i artiklar mot USA före Singaporemötet, samma språkbruk som nu används mot Japan

Undrar vad det kan bero på............?
Citera
2018-10-16, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Ok, det handlar om spaning pa nagon kilometer in i NK. Nu har SK borjat ta bort minor i DMZ och jag vet inte om SK dronar satsning var framgangsrik. Ingen storre nyhet, minor ar storre.

LKP ar ett parti i kris.
1. Deras senaste tva presidenter sitter i fanglelse, de fick pengar fran SK storfinans.
2. De verkar svart att hitta ny ledare for LKP, jag skrev ett inlagg om det for en manad sedan.
3. Storfinansen i SK har alltid stottat LKP, men i president Moon senaste resatill NK ingick en viktig person. Han tillhor en av storfamiljerna, hans eventuella fangelsetraff har forsvunnit och han har narmat sig President Moon. For mig verkar det som de rika alltmer overger LKP.

Ok, tack, men mitt inlägg var mer avsett att belysa drönarfrågan.

Med LKP må det vara hur som, vi vet dock, att många Sydkoreaner 40-50% är mycket kritiska och oroliga idag.

BTW, hittade Du några uppgifter om de nya planen Nordkorea köpt som Du meddelade tidigare?
Citera
2018-10-16, 18:03
Medlem
Citat:

BTW, hittade Du några uppgifter om de nya planen Nordkorea köpt som Du meddelade tidigare?

Jag forstag inte din fraga. Syftade den pa inkopta plan eller pa tillbud?
Vi har samma asikt om inkopta planen, det hande for snart 10 ar sedan.
Tack for dina lankar om deras aldre plan som anvands inrikes. Fina foton om en svunnen tid.

ps: NK ar inte stort till ytan, tagtrafik ar viktigare. Dar bade SK och NK forsoker att gora en pre study, dock ar min senaste information fran Augusti att USA sa nej. Som till foljd backade SK fran pre stu dy. Nagon som vet mer? 
Citera
2018-10-17, 10:27
Medlem
Jag har i tidigare inlägg, beskrivit kriterierna som gäller för medlemskap i IMF och WB.

Det är relativt långdragna processer (år) och hårda krav som måste uppfyllas.
Först måste medlemskap i IMF genomföras därefter kan medlemskap i WB sökas.

Enligt Mahmoud Mohieldin, Världsbankens Senior Vice President, som idag gav en intervju i Seoul, då han närvarar vid Dow Jones konferens som hålls där.

"Nordkorea är välkomna, när dom är klara och redo för medlemskap".
"Det Internationella samfundets krav, och de övriga procedurerna måste vara uppfyllda innan ansökningen kan behandlas"

Kim har meddelat, att han har som önskemål att bli medlem i både IMF och WB.

Bland de många krav som ställs på Nordkorea, är öppenhet och transparens kring ekonomin.
Det skall bli intressant att se hur Kim kommer att hantera den frågan.
Har han för avsikt att behålla nuvarande regim och Juchesystemet, med det innehåll som konstitutionen har idag,
är utsikterna minimala för ett medlemskap.

Genomgripande och omtumlande regimförändringar måste i så fall ske, varvid Kims makt per automatik kommer att decimeras och försvagas. Kim kan aldrig behålla hela kakan, dvs både "Juchesystemet" och medlemskap i IMF och WB.

english.yonhapnews.co.kr/news/2018/10/17/.
Citera
2018-10-18, 15:24
Medlem
Comrades at work: dream jobs in North Korea
In the DPRK, it sometimes pays to be the driver instead of the doctor
Andrei Lankov

En artikel om hur stora mutor ger vissa drömjobb såsom chaufför, sjöman eller slavarbetare, och varför dessa yrken betraktas som högstatusjobb i mutornas högborg Nordkorea.

https://www.nknews.org/2018/10/comrades-at-work-dream-jobs-in-north-korea/?c=1539838551185&utm_content=bufferfae45&utm_mediu m=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffe r
Citera
2018-10-19, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Comrades at work: dream jobs in North Korea
In the DPRK, it sometimes pays to be the driver instead of the doctor
Andrei Lankov

En artikel om hur stora mutor ger vissa drömjobb såsom chaufför, sjöman eller slavarbetare, och varför dessa yrken betraktas som högstatusjobb i mutornas högborg Nordkorea.

https://www.nknews.org/2018/10/comrades-at-work-dream-jobs-in-north-korea/?c=1539838551185&utm_content=bufferfae45&utm_mediu m=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffe r

Juche skall ju vara jämlikt och statusfritt, trenden verkar gå åt ett annat håll!
Nordkorea verkar gå mot ett allt starkare klass och karriärsamhälle........
Citera
2018-10-19, 06:45
Medlem
Banden och samarbetet med Kina, tycks stärkas dag för dag nu.

60-årsdagen med minnesfirande av Zhou Enlai och Kim Il Sungs besök på Thaekam Co-op farmen i Sunan hölls igår.

Kinesiska ambassadanställda hjälpte även till med skördearbete och fest avhölls senare på Kinas ambassad.

Eftersom Nordkorea och Kina är väldigt lika, när det kommer till organisationen av korrigeringsläger och omskolning - indoktrinering, av individer som inte uppfyller kraven på anpassning och "Partitrohet", är nog sannolikheten stor, att man utbyter erfarenheter därvidlag även idag.

Kina visar ju fortfarande framfötterna, när man internerar "Uigurer" i stor skala just nu, och inte bara andra individer som inte är "Kinesiska nog", vilket man gjort i alla tidigare år.

Xi visar med all önskvärd tydlighet att Kina fortfarande har sina egna lagar, precis som Nordkorea, när det kommer till folkrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in