Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-22, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Rygar?

https://www.youtube.com/watch?v=9ylOKj0Z9yY

Ser onekligen likt ut. Vill minnas att skölden var mer avlång och att man trippade fram mer likt Nina Gaiden men minnet kan ju spöka när det är så pass länge sedan.

Edit: de små RPG-inslagen, om man kan kalla dem det, och de där dörrarna i overhead gör mig nästan hundra på att det är rätt spel (isf har jag ju själv ägt det till NES långt senare men sålt iväg utan att spela det när jag rensat samlingen). Stort tack.
Senast redigerad av wazzobazzo 2018-08-22 kl. 11:44.
Citera
2018-10-11, 21:33
Medlem
Vet inte om det är tillräckligt gammalt för att klassas som retro, men chansar på att fråga här. Jag söker namnet på ett japanskt RPG som fanns till PlayStation 2. Det kan ha kommit ut tidigt 2000-tal eller möjligtvis mitten av 2000-talet. Minns ej vilket spelföretag som låg bakom, men det var inte Square Soft i alla fall. Minns ej heller några detaljer om handlingen, men tror huvudkaraktären var väldigt ung, cirka 12-13 år gammal. Det fanns även bl.a. en karaktär i form av en cowboy. Stridssystemet var uppbyggt som celler man flyttade sina karaktärer mellan.
Vid ett tillfälle inne i en grotta är det en avsats som inte går att nå, och det enda sättet att komma vidare är att cowboyen hjälper dig genom att skjuta upp dig och resten av karaktärerna i gruppen till avsatsen, men så blir cowboyen kvar inne i grottan... Man får tillbaka honom senare i spelet. Det är allt jag minns, någon som känner igen detta spel?
EDIT: Tror även det kan ha funnits en gigantisk robot i slutet av spelet som man kunde gå ombord på och styra. Den kunde sväva / flyga över vatten och kan även ha gått att använda i strider.
Senast redigerad av heep80 2018-10-11 kl. 21:37.
Citera
2018-10-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Se PM!

Nästa fråga!

Vart finner man Kalles monopol?
Citera
2018-10-18, 17:05
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillkranen
Vart finner man Kalles monopol?

Hit finner du det:

https://web.archive.org/web/20101214162343/http://biphome.spray.se/karl.runmo/monopol.zip

... och ja, det är "freeware" sedan länge så det bör vara fullt legalt att ladda hem det, trots att utvecklarens sida är död nu för tiden.
Citera
2018-10-18, 22:52
Medlem
FaN_87s avatar
Någon som kommer ihåg spelet DinoMight Baseball och vet om det går att få tag på?
Citera
2018-10-19, 15:08
Medlem
webslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaN_87
Någon som kommer ihåg spelet DinoMight Baseball och vet om det går att få tag på?
http://lmgtfy.com/?iie=1&q=DinoMight+Baseball
Citera
2018-10-25, 01:42
Medlem
Jag spelade ett spel till PC när jag var liten (sent 90-/tidigt 00-tal), som var baserat på Pokémon-kort. Jag minns inte om spelet var svenska eller engelska men det var bara generation 1 och man slogs bland annat mot en Rattata (och kanske även en Raticate?). Om jag minns rätt vändes fler och fler kort eftersom man slog föregående. Jag tror det var ett ganska litet spel men kom att tänka på det för ett par dagar sedan och vill se det för nostalgi. Tror spelet hade en blå bakgrund när man lirade.
Citera
2018-11-18, 22:02
Bannlyst
Söker ett gammalt barnspel till pc.. Har inte alls mycket minne av det då jag var så liten när jag spelade det.. Minns att det var tecknat, läskigt och tror det var ett peka och klicka spel.. Det fanns på svenska. Har för mig man spelade som ett barn.. Allt jag minns, minns mest att jag tyckte det var sjukt obehagligt.. Av någon anledning vill jag även minnas färgen gul.. Jag TROR man letade efter monster men är osäker.
Senast redigerad av Ulanderdennis 2018-11-18 kl. 22:06.
Citera
2018-11-26, 21:48
Medlem
Letar efter ett spel som jag hade för många år sen.

spelet påminner om: Nile: An Ancient Egyptian Quest for Windows

men när du spelar så är allt "ritat/målat" istället för animerat. Tänk old school runescape. fast backgrunderna är en fast bild, endast karaktärerna rör sig.

tidigt 90 tal, möjligt sent 80

det ända jag kommer på i detta nu men om ni har frågor så svarar jag gärna!

OBS. vet ej namnet på spelet. hade jag gjort det så hade jag inte frågat här xD
Citera
2019-01-19, 12:44
Medlem
Kom plötsligt ihåg ett gammalt Star Wars PC-spel som jag spelade som ung och blev sugen på att se om man kan hitta det idag. Problemet är att jag inte kommer ihåg namnet.

Det är ett strategispel där man kan spela som både rebell och empire. Spelet går ut på att förstöra motståndarens bas. Som rebells kan man flytta på sin bas medans empire alltid har den på Coruscant.
Tror att det är från mitten eller slutet av 90-talet. Mer exakt en så vet jag inte eftersom jag inte hade koll på releaser av spel på den tiden.
Citera
2019-01-19, 12:52
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristared
Kom plötsligt ihåg ett gammalt Star Wars PC-spel som jag spelade som ung och blev sugen på att se om man kan hitta det idag. Problemet är att jag inte kommer ihåg namnet.

Det är ett strategispel där man kan spela som både rebell och empire. Spelet går ut på att förstöra motståndarens bas. Som rebells kan man flytta på sin bas medans empire alltid har den på Coruscant.
Tror att det är från mitten eller slutet av 90-talet. Mer exakt en så vet jag inte eftersom jag inte hade koll på releaser av spel på den tiden.

Om du tänker på den maskerade Age of Empires-kopian så är det Star Wars: Galactic Battlegrounds. Videoklipp
Citera
2019-01-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Om du tänker på den maskerade Age of Empires-kopian så är det Star Wars: Galactic Battlegrounds. Videoklipp

Nej det var inte rätt. Det jag tänker på är mer Grand Strategy där hela universum är spelplan och man tar över planeter. Finns även stridsmoment med hela rymdflottan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in