Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-10-08, 19:39
Medlem
Jag söker ett gammalt monopol för pc. Spelades offline, med vänner eller botar. Inga onödiga animationer, spelpjäserna hoppar snabbt fram över planen. Lugna versioner av kända låtar (utan sång) spelades i bakgrunden.
Citera
2017-10-09, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeky
Jag söker ett gammalt monopol för pc. Spelades offline, med vänner eller botar. Inga onödiga animationer, spelpjäserna hoppar snabbt fram över planen. Lugna versioner av kända låtar (utan sång) spelades i bakgrunden.

Har kommit fram till att det förmodligen är "Kalles monopol" men det verkar inte vara det lättaste att få tag i längre.
Citera
2017-10-14, 04:08
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Har kommit fram till att det förmodligen är "Kalles monopol" men det verkar inte vara det lättaste att få tag i längre.

Se PM!

Nästa fråga!
Citera
2017-10-21, 23:20
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Jag letar efter ett spel som jag minns oerhört vagt. Tror jag fick det via nån PC-tidning. Typ Pc för alla eller ur nått flingpaket. Förmodligen en demo-version.

Det spelades på en dator med windows 95 eller 98. Tidpunkten bör vara när Monster truck Madness kom.

https://www.youtube.com/watch?v=-NewIWQpem0

Det är ett krigsspel. Man ser allt uppifrån. Har för mig att man flyger in i stad med helikopter. Eller att man sitter i en pansarvagn.

Jääävligt luddigt. Nån som kan ge mig lite förslag?
Citera
2017-10-22, 07:32
Medlem
Roobans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Jag letar efter ett spel som jag minns oerhört vagt. Tror jag fick det via nån PC-tidning. Typ Pc för alla eller ur nått flingpaket. Förmodligen en demo-version.

Det spelades på en dator med windows 95 eller 98. Tidpunkten bör vara när Monster truck Madness kom.

https://www.youtube.com/watch?v=-NewIWQpem0

Det är ett krigsspel. Man ser allt uppifrån. Har för mig att man flyger in i stad med helikopter. Eller att man sitter i en pansarvagn.

Jääävligt luddigt. Nån som kan ge mig lite förslag?

Vet inte om det är spelet du letar efter men fick mig att bli extremt nostalgisk och kom att tänka på Swiv 3d. Fick tänka en stund innan jag kom på namnet, har inte lagt en tanke på det spelet på 20år!

Där kör man både helikopter och tank men inget i en stad vad jag minns direkt.
https://www.youtube.com/watch?v=uH99WZHe3rk&t=5s
Senast redigerad av Rooban 2017-10-22 kl. 07:36.
Citera
2017-10-22, 18:40
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rooban
Vet inte om det är spelet du letar efter men fick mig att bli extremt nostalgisk och kom att tänka på Swiv 3d. Fick tänka en stund innan jag kom på namnet, har inte lagt en tanke på det spelet på 20år!

Där kör man både helikopter och tank men inget i en stad vad jag minns direkt.
https://www.youtube.com/watch?v=uH99WZHe3rk&t=5s

Nope det är inte Swiv 3d, det påminner lite om Red Alert. Har fan suttit och googlat ihjäl mig efter videos. Grejen är att jag kan minnas helt fel för jag var så liten.

Lär fara hem till morsan och farsan, gammel datorn ligger uppe vinden. Man kanske borde koppla in den och se vad man hittar för roligt.
Citera
2017-10-22, 18:53
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Nope det är inte Swiv 3d, det påminner lite om Red Alert. Har fan suttit och googlat ihjäl mig efter videos. Grejen är att jag kan minnas helt fel för jag var så liten.

Lär fara hem till morsan och farsan, gammel datorn ligger uppe vinden. Man kanske borde koppla in den och se vad man hittar för roligt.
Säkert inte rätt, men Return Fire?
Senast redigerad av Justitiemord 2017-10-22 kl. 19:35.
Citera
2017-10-22, 19:27
Medlem
NUFCs avatar
I flera år har detta gäckat mig och flera i min närhet som spelat samma spel hemma hos mig, ingen av oss kan minnas namnet på spelet. Det är ett bilspel med racingform där man antingen tävlar mot andra karaktärer på samma bana eller tävlar mot sin egen bästatid i form av en "spökbil"(d.v.s. en vit skepnad av din bil som replikerar din bästa-tid på banan). Detta är ett axplock av saker vi kommit fram till att spelet hade:

- Spelet var i tecknad form, d.v.s. så var karaktärerna, bilarna, banorna och allting tecknat.
- Vissa karaktärer. Framförallt minns jag en baby som körde en bil, tror den var rosa, samt en likbil som kördes av någon spooky karaktär.
- Vissa banor. Jag tror att vissa karaktärer hade sina "egna" banor, d.v.s. banor som passade den karaktärens tema. Exempelvis hade likbilens karaktär en bana som var på en kyrkogård alternativt runt ett läskigt spökhus. Utöver detta minns jag en bana där man körde på moln uppe i luften och en bana där man körde runt i en stad.
- Tror vyn var ovanifrån, men inte 100% säker.
- Det spelades tematisk musik beroende på bana. På den läskiga banan spelades således lite mer spooky musik medan det spelades glad och uppåtmusik i exempelvis molnbanan.
- Är nästintill 100% säker på att jag spelade det på PS1. Det måste således varit under 90-talets andra hälft eller i början av 2000-talet.

Detta är vad jag minns. Av mina tidigare sökningar så har jag kunnat utesluta Wacky Races, Speed Punks, Cartoon Network Racing, Looney Tunes Racing, Disney Racing, Woody Woodpecker Racing, Nicktoons Racing m.m.
Citera
2017-10-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NUFC
I flera år har detta gäckat mig och flera i min närhet som spelat samma spel hemma hos....
Supersonic Racers?
Citera
2017-10-27, 19:45
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUFC
I flera år har detta gäckat mig och flera i min närhet som spelat samma spel hemma hos mig, ingen av oss kan minnas namnet på spelet. Det är ett bilspel med racingform där man antingen tävlar mot andra karaktärer på samma bana eller tävlar mot sin egen bästatid i form av en "spökbil"(d.v.s. en vit skepnad av din bil som replikerar din bästa-tid på banan). Detta är ett axplock av saker vi kommit fram till att spelet hade:

- Spelet var i tecknad form, d.v.s. så var karaktärerna, bilarna, banorna och allting tecknat.
- Vissa karaktärer. Framförallt minns jag en baby som körde en bil, tror den var rosa, samt en likbil som kördes av någon spooky karaktär.
- Vissa banor. Jag tror att vissa karaktärer hade sina "egna" banor, d.v.s. banor som passade den karaktärens tema. Exempelvis hade likbilens karaktär en bana som var på en kyrkogård alternativt runt ett läskigt spökhus. Utöver detta minns jag en bana där man körde på moln uppe i luften och en bana där man körde runt i en stad.
- Tror vyn var ovanifrån, men inte 100% säker.
- Det spelades tematisk musik beroende på bana. På den läskiga banan spelades således lite mer spooky musik medan det spelades glad och uppåtmusik i exempelvis molnbanan.
- Är nästintill 100% säker på att jag spelade det på PS1. Det måste således varit under 90-talets andra hälft eller i början av 2000-talet.

Detta är vad jag minns. Av mina tidigare sökningar så har jag kunnat utesluta Wacky Races, Speed Punks, Cartoon Network Racing, Looney Tunes Racing, Disney Racing, Woody Woodpecker Racing, Nicktoons Racing m.m.

Fan vad jag känner igen detta. Är det street racer som finns till SNES och PS1?
Citera
2017-11-01, 03:14
Citat:
Får någon annan problem att hitta detta spel har även jag det till hands (version 2.5.2). Googlade på allt såsom Monopol.zip, Kalles monopol, småspel monopol osv, och samtliga länkar är stendöda. Hittade det dock i sista stund på en av mina gamla isärskruvade Toshiba Libretto, som otroligt nog fortfarande startar.

Citat:

Raptor - Call of the Shadows? Kanske lite långsökt då det är äldre (DOS) och du i ett flygplan mot hela världen, men grafiken påminner ju mycket om Red Alert, iallafall
Citera
2017-11-14, 18:59
Medlem
Har ett spel jag kommer ihåg lite vagt men aldrig kunnat identifiera eller släppa för den delen, det dyker alltid upp när jag tänker på gamla spel..

Det var en shooter från en sån hundra-många spel/demo på en skiva, spelades på pc gissningsvis i slutet på 90talet.
Spelet var rätt enkelt grafiskt, tror det var svartvitt. Bandesign typ som doom/alla andra shooters.
Motståndarna var stora smiley face med armar och ben. Den första typen försökte boxa en, nästa typ var hårig och hade gevär om minnet är rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in