2018-10-18, 13:38
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Har för mig att den lilla ”pölen” heter Älvestasjön.

Vi har varit där och gått runt och tittat igenom terrängen, trots att den är genomsökt.
Den kan kanske ha det namnet också, men på Openstreetmap står det Sandstensbrottet, om det är den du menar som ligger nära västra änden av Hällabrottet och ganska direkt söder om riksvägen.
Citera
2018-10-18, 13:55
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Någon som vet om Sandstensbrottet är avsökt? Verkar inte vara en plats som folk drar sig till så det brottet kanske inte är utflyktsvänligt?

Det ska ligga närheten av sista observationsplatsen...

https://postimg.org/image/vwsoc1ox1/

Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Den kan kanske ha det namnet också, men på Openstreetmap står det Sandstensbrottet, om det är den du menar som ligger nära västra änden av Hällabrottet och ganska direkt söder om riksvägen.

Jo den heter eller har hetat så i varjefall.

Vet att jag nämnde Sandstensbrottet här:

(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017

Men jag vet inte om det namnet används idag för jag har fått höra att det heter Älvestasjön.
Citera
2018-10-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Ok.

Bör vara "Sandstensbrottet", nära riksväg 52. Listad på Wikipedia som 655484-146386.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_insjöar_i_Kumla_kommun

Inte så långt från Hjortsberga fornminnesområde/Lekebacken.

Det är så synd att när man sitter i en bil ”TITTAR” man bara , som på en stumfilm =ingen bilist ”orkar” stanna bilen , backa tillbaka och FRÅGA en person :

-Hej vännen , hur mår du egentligen ? Behöver du hjälp med något ? Jag vill gärna hjälpa dej så att du slipper vara så deppad .

Tror ni han har kommit till forntidsstenarna , där satt sig ner och lutat sig mot en sten för att vila; utifrån matbrist och törst ?

Bara en fundering - såg ju att de på youtube stod i en ring och spelade på trummor ; hans gäng ( jätteduktiga var de ) ,

så en ring utav fornstenar måste ju inbringa en liten aning trygghet , om man sätter sig inuti ringen ...

Äsch jag kanske ”är ute och cyklar” , men ändå , tänk om ? (Spekulation)

PS. Önskar någon som var ute och cyklade då, kunde ha frågat hur det var med honom .

Så sorgligt , det är knappt så att man klarar av att inse att en ung kille blir så utelämnad och ensam år 2018 ,livet borde inte få vara så , vilken otrolig otur .

I våra hjärtan finns hoppet om att han ska bli funnen .

hjärtat vill man aldrig ge upp tron på att han kommer bli funnen ,
Senast redigerad av evaveva 2018-10-18 kl. 19:00.
Citera
2018-10-18, 22:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Det är så synd att när man sitter i en bil ”TITTAR” man bara , som på en stumfilm =ingen bilist ”orkar” stanna bilen , backa tillbaka och FRÅGA en person :

-Hej vännen , hur mår du egentligen ? Behöver du hjälp med något ? Jag vill gärna hjälpa dej så att du slipper vara så deppad .

Tror ni han har kommit till forntidsstenarna , där satt sig ner och lutat sig mot en sten för att vila; utifrån matbrist och törst ?

Bara en fundering - såg ju att de på youtube stod i en ring och spelade på trummor ; hans gäng ( jätteduktiga var de ) ,

så en ring utav fornstenar måste ju inbringa en liten aning trygghet , om man sätter sig inuti ringen ...

Äsch jag kanske ”är ute och cyklar” , men ändå , tänk om ? (Spekulation)

PS. Önskar någon som var ute och cyklade då, kunde ha frågat hur det var med honom .

Så sorgligt , det är knappt så att man klarar av att inse att en ung kille blir så utelämnad och ensam år 2018 ,livet borde inte få vara så , vilken otrolig otur .

I våra hjärtan finns hoppet om att han ska bli funnen .

hjärtat vill man aldrig ge upp tron på att han kommer bli funnen ,

Väldigt fint skrivet evaveva!
Citera
2018-10-19, 13:40
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Väldigt fint skrivet evaveva!
Ja, det är nästan så man skäms som människa när man tänker på den självklara lätthet det hela hade kunnat bli löst på, om någon bara funnits till hands just där och då - och kunnat eller velat lyssna och se.
Citera
2018-10-19, 19:15
Medlem
Herregud vilket flum.

Cirka 25 personer per vecka begår självmord i Sverige. Ni verkar tro Patrik är den enda. Sluta vara så överengagerade i just honom. Och sluta betrakta honom som förståndshandikappad. "Känna trygghet med stenar", "Dras till musik", "Går konstant runt och trummar" osv osv. Vad fan är det för trams. Finns ingenting som pekar på att han var någon slags byfåne.

Han valde att ta sitt liv. Nu letar vi efter en kropp.

De som använder tråden som någon sorts självmedicinering borde uppsöka en psykolog istället för att för att fortsätta skriva av sig sina galenskaper här.
Citera
2018-10-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Herregud vilket flum.

Cirka 25 personer per vecka begår självmord i Sverige. Ni verkar tro Patrik är den enda. Sluta vara så överengagerade i just honom. Och sluta betrakta honom som förståndshandikappad. "Känna trygghet med stenar", "Dras till musik", "Går konstant runt och trummar" osv osv. Vad fan är det för trams. Finns ingenting som pekar på att han var någon slags byfåne.

Han valde att ta sitt liv. Nu letar vi efter en kropp.

De som använder tråden som någon sorts självmedicinering borde uppsöka en psykolog istället för att för att fortsätta skriva av sig sina galenskaper här.

Säg inte så när du inte vet det med bestämdhet , är du snäll ,Burkgurka .

Källa: Enligt Patriks mammas ord från henne till mig personligen ; så var han nedstämd och ville hem till det som för honom var tryggheten ;
sin familj med mamma , pappa och brorsa , sina gamla klasskompisar i Malmö och Malmö i största allmänhet .

Han gick iväg från Bergslagståget med 100 % tro på att han skulle byta tåg till tåget mot Malmö , som skulle gå en timma senare

.Källa:
Hans mammas kommentar på det samtal de hade minuten innan han raskt gav sig ur tåget , utifrån hans egen uppfattning om att han var framme i Mjölby.

Att sen mobilen strular ( laddas ur + ingen direkt laddningsmöjlighet ) gjorde antagligen att han inombords blev ännu mera deppig.

En del människor kan i skarpa lägen bli uppgivna och handlingsförlamade och det har man rätt att bli .

Det är då man behöver stöd och uppbackning så att man hittar tillbaka till sin planerade dag , så den blir genomförbar trots allt .

Är man då ingen person som typ vill synas och höras , som en del tröttsamt nog är , så är det lätt hänt att man blir osynlig och inte vågar ta hjälp hur som helst .

Uppfostrad att inte störa och att ta för sig utan att typ vänta på sin tur. Tyvärr är många platser av idag så gjorda, att det krävs att man ej är blyg för att få hjälp , och det är otroligt idiotiskt .

Jag tror
att från att må pyton till att ta livet av sig , är ingen enkel grej .💔

Om han inte lever längre beror det på vårat känslokalla samhälle där alla tycker att : -Sköt dej själv , och skit i andra ! gäller .
😢
Om en människa ser deppad ut eller bortkommen , då ska du och du och även du !! ,helt enkelt gå fram och fråga om man kan hjälpa till , thats life ! And human love . Lär dej det Burkgurkan .

Typ du kunde ha gett honom en burk med bostongurka eftersom han knappt hade pengar till en korv med bröd ....kallas: :medmänsklighet i svårt läge ...

Normala människor brukar känna av och se ifall en person mår dåligt , tyvärr tar vi oss inte tid till att bry oss , skyller på tidsbrist eller jobbet kallar osv.

Men med det vetskap vi har nu , så borde ju både chefen din och dagsschemat gå med på att du hjälper en person från att dö.

Hoppas vi lärt oss något av det här så att vi kan rädda nästa unga utsatta person , som hamnat i trubbel....😳

1. Se personen
2.Prata med personen
3.Lyssna på personen
4.Ge det stöd och hjälp personen behöver
5. Var glad att du klarade att hjälpa personen , så att den slapp att bli omtalad i Flashback

❤️
Senast redigerad av evaveva 2018-10-20 kl. 16:45.
Citera
2018-10-20, 21:24
Medlem
Citat:

Källa: Enligt Patriks mammas ord från henne till mig personligen ; så var han nedstämd och ville hem till det som för honom var tryggheten ;
sin familj med mamma , pappa och brorsa , sina gamla klasskompisar i Malmö och Malmö i största allmänhet .

Han gick iväg från Bergslagståget med 100 % tro på att han skulle byta tåg till tåget mot Malmö , som skulle gå en timma senare

.Källa:
Hans mammas kommentar på det samtal de hade minuten innan han raskt gav sig ur tåget , utifrån hans egen uppfattning om att han var framme i Mjölby.

Att sen mobilen strular ( laddas ur + ingen direkt laddningsmöjlighet ) gjorde antagligen att han inombords blev ännu mera deppig.

En del människor kan i skarpa lägen bli uppgivna och handlingsförlamade och det har man rätt att bli .

Det är då man behöver stöd och uppbackning så att man hittar tillbaka till sin planerade dag , så den blir genomförbar trots allt .

Är man då ingen person som typ vill synas och höras , som en del tröttsamt nog är , så är det lätt hänt att man blir osynlig och inte vågar ta hjälp hur som helst .

Uppfostrad att inte störa och att ta för sig utan att typ vänta på sin tur. Tyvärr är många platser av idag så gjorda, att det krävs att man ej är blyg för att få hjälp , och det är otroligt idiotiskt .

Jag tror

Om han inte lever längre beror det på vårat känslokalla samhälle där alla tycker att : -Sköt dej själv , och skit i andra ! gäller .
😢
Om en människa ser deppad ut eller bortkommen , då ska du och du och även du !! ,helt enkelt gå fram och fråga om man kan hjälpa till , thats life ! And human love . Lär dej det Burkgurkan .

Typ du kunde ha gett honom en burk med bostongurka eftersom han knappt hade pengar till en korv med bröd ....kallas: :medmänsklighet i svårt läge ...

Normala människor brukar känna av och se ifall en person mår dåligt , tyvärr tar vi oss inte tid till att bry oss , skyller på tidsbrist eller jobbet kallar osv.

Men med det vetskap vi har nu , så borde ju både chefen din och dagsschemat gå med på att du hjälper en person från att dö.

Hoppas vi lärt oss något av det här så att vi kan rädda nästa unga utsatta person , som hamnat i trubbel....😳

1. Se personen
2.Prata med personen
3.Lyssna på personen
5. Var glad att du klarade att hjälpa personen , så att den slapp att bli omtalad i Flashback

❤️

Oj, inget obegripligt flum och osammanhängande text.. istället ett mycket bra inlägg. Och jag menar det. Mycket bra.
Absolut "klipp ur och rama in-kvalitet" på framförallt sista delen.
Citera
2018-10-21, 08:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Oj, inget obegripligt flum och osammanhängande text.. istället ett mycket bra inlägg. Och jag menar det. Mycket bra.
Absolut "klipp ur och rama in-kvalitet" på framförallt sista delen.

Finns det något vettigt som kommit från ett medium som kontaktar Patrik på andra sidan?

Det enda jag läste som medium påstod var att Patrik trillat ner i ngn slags brunn/ gödselbrunn och blivit utsatt för något sjukt brott i stil med ubåtsmannen i Danmark.
Citera
2018-10-21, 20:25
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
”Jag tror Patrik såg en lämplig plats från tågfönstret och bästa sättet att hitta det är att vandra längs spåret, men där får man som sagt inte gå av säkerhetsskäl. Han kommer nog inte hittas förrän man gör någon form av spårarbeten där man använder terrängen bredvid spåret.”

Det fanns en kvinna som gjorde en obs hon såg en man som gick bredvid spåret vilken plats var det?

Då bör man spekulera i att Patrik inte dog utav tågkrock utan självmord på utsedd plats utav honom själv innan han gick av.

Vilket håll kom hans tåg ifrån?
Vilket ställe kan det korrelera med kvinnans obs?

Om man tar tåget från Falun så kommer man väl från nordöst och det var i den riktningen hans packning dumpades.

Det fanns en obs av en bilåkare som sett en kille gå på/vid rälsen i närheten av något naturområde/reservat i närheten av Hallsberg. Jag har för mig att det inte gick att köra närmare med bilen där hon såg honom.

Kommer inte ihåg exakt men något sånt i alla fall. Någon annan kanske kommet ihåg mer noggrant. Själv tyckte jag det lät som en av de bättre obsarna.

Jo jag tror han tog sitt liv.
Citera
2018-10-21, 20:42
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:

.Källa:

Jag tror

😢

1. Se personen
2.Prata med personen
3.Lyssna på personen

❤️

De som mår dåligt vill inte ha någon som frågar hur de mår på stan så. De vill va ifred.
De e trötta på människor generellt , de orkar inte höra folks - hur mår lilla du ?

De har hört den frågan för mycket
Om de inte hört den, så har det hört tillräckligt ändå.

De som vill ta livet av sej , gör det inte mindre pågrund av att någon frågar dem hur e det ? Är du ledsen? Har du det svårt hemma ?

Men lycka till med din grej
Citera
2018-10-22, 10:25
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det fanns en obs av en bilåkare som sett en kille gå på/vid rälsen i närheten av något naturområde/reservat i närheten av Hallsberg. Jag har för mig att det inte gick att köra närmare med bilen där hon såg honom.

Kommer inte ihåg exakt men något sånt i alla fall. Någon annan kanske kommet ihåg mer noggrant. Själv tyckte jag det lät som en av de bättre obsarna.

Jo jag tror han tog sitt liv.

Kan det vara en obs om en som körde bil på vägen? Fast det var inte vid spåret utan gick över övergången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in