2018-10-14, 10:08
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
1. Känns som det är lättare nu, efter uppdatering/justering, att göra mål. Innan var det rent ut sagt omöjligt.
Har inte spelat det den senaste veckan eftersom jag fastnade i AC Odessey, men skall testa nu och se om jag känner någon skillnad.

Jag tyckte dock inte det var speciellt svårt att göra mål innan.
Jag tyckte däremot att målvakterna var totalt urusla, och speciellt på skott/nickar från snäv vinkel, i princip alla skott från motståndarna går in hur jävla dålig vinkel dom än skjuter/nickar ifrån, vilket är extremt orealistiskt och störande.
Citera
2018-10-14, 12:07
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Har inte spelat det den senaste veckan eftersom jag fastnade i AC Odessey, men skall testa nu och se om jag känner någon skillnad.

Jag tyckte dock inte det var speciellt svårt att göra mål innan.
Jag tyckte däremot att målvakterna var totalt urusla, och speciellt på skott/nickar från snäv vinkel, i princip alla skott från motståndarna går in hur jävla dålig vinkel dom än skjuter/nickar ifrån, vilket är extremt orealistiskt och störande.

Jag har laddat ner mitt så jag vet inte hur det funkar med uoodateringar. Tror det sköter sig själv.

Men när jag först spelade så satt ALLA vältajmade skott. De andra träffade långsidan...

Att sikta var sjukt känsligt.

Nu är det lite mer som 18.
Citera
2018-10-14, 16:31
Medlem
Är offline trasigt för er med? Ospelbart ju. Fulham, Bradford, West Ham, Hudderfield you name it spelar ju mer teknisk fotboll än Barcelona på riktigt. One touch fotboll med direktpassningar från eget straffområde upp till mitt. Skittråkigt och fruktansvärt overkligt.

Mina målvakter är också helt ruttna medans AIns målvakter alltid är klass.

Detta började så lovande. Älskade demot. Men går ju knappt spela pga nämnda problem. Målvakterna kan man ju ändra. Men går det fixa nån inställning så inte skitlag spelar bättre fotboll än Barca?
Citera
2018-10-14, 17:00
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henke54
Är offline trasigt för er med? Ospelbart ju. Fulham, Bradford, West Ham, Hudderfield you name it spelar ju mer teknisk fotboll än Barcelona på riktigt. One touch fotboll med direktpassningar från eget straffområde upp till mitt. Skittråkigt och fruktansvärt overkligt.

Mina målvakter är också helt ruttna medans AIns målvakter alltid är klass.

Detta började så lovande. Älskade demot. Men går ju knappt spela pga nämnda problem. Målvakterna kan man ju ändra. Men går det fixa nån inställning så inte skitlag spelar bättre fotboll än Barca?

EA bajsar ut dessa ofärdiga spel, så det är bara att vänta på att folk klagar och EA uppdaterar lagom till jul.

Trist men sant.
Citera
2018-10-16, 07:34
Medlem
Ovcharkas avatar
Någon som vet hur man enklast skickar suggestions/klagomål.EA Sports? Nåt formulär eller liknande?

Ni som spelar player-career och spelar för en mindre klubb, eller klubb öht, oavsett nivå - har ni någonsin fått bud på er?

Spelar i allsvenskan med 85 OVR, dvs världsklass. Klubbarna borde ju stå på kö.

Enda sättet byta klubb verkar vara att tjata om att bli transferlistad. Tror detr en bugg. Som 85 OVR i en Allsvensk klubb bliran "too important" och då vägrar de sälja.
Citera
2018-10-16, 23:42
Medlem
Citat:
Någon som vet hur man enklast skickar suggestions/klagomål.EA Sports? Nåt formulär eller liknande?

Ni som spelar player-career och spelar för en mindre klubb, eller klubb öht, oavsett nivå - har ni någonsin fått bud på er?

Spelar i allsvenskan med 85 OVR, dvs världsklass. Klubbarna borde ju stå på kö.

Enda sättet byta klubb verkar vara att tjata om att bli transferlistad. Tror detr en bugg. Som 85 OVR i en Allsvensk klubb bliran "too important" och då vägrar de sälja.

Det jag fick göra i fifa 18 var att be om att få bli såld först EFTER att transferfönstret öppnat. Då fick jag äntligen bud
Citera
2018-10-17, 00:03
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Det jag fick göra i fifa 18 var att be om att få bli såld först EFTER att transferfönstret öppnat. Då fick jag äntligen bud

Samma här, men så ska det ju inte vara. Jag förstår att min spelare är "värdefull/för viktig, och klubben säljer ej" - men vilken allsvensk klubb hade sagt nej till t.ex. 300 miljoner för en spelare, oavsett?

Nu är jag 86OVR i allsvenskan. Hugger Bayern? Valencia? Tottenham? I helvete heller - för min klubb anser mig ovärdelig.

Overkligt. Kuk-EA/-Fifa. Köpte det enbart pga Hunters story, annars hade jag skippat o köpt 20...

...OM de hade gjort player career lika interaktivt som Journey.

Horungar. Gör inte EA GROVA förändringar i spelupplevelse till 20 så kan de dra åt helvete.

Fruktansvärd misshandel av världens största sport.

Ni som ska köpa julklpappar till kidsen: Köp Red Dead Redemption eller nåt. Far Cry 5 på rea månne.

Inte FIFA 19.

"Oooh, det finns en power-bar". Fuck off.
Citera
2018-10-17, 00:18
Medlem
Citat:
Samma här, men så ska det ju inte vara. Jag förstår att min spelare är "värdefull/för viktig, och klubben säljer ej" - men vilken allsvensk klubb hade sagt nej till t.ex. 300 miljoner för en spelare, oavsett?

Nu är jag 86OVR i allsvenskan. Hugger Bayern? Valencia? Tottenham? I helvete heller - för min klubb anser mig ovärdelig.

Overkligt. Kuk-EA/-Fifa. Köpte det enbart pga Hunters story, annars hade jag skippat o köpt 20...

...OM de hade gjort player career lika interaktivt som Journey.

Horungar. Gör inte EA GROVA förändringar i spelupplevelse till 20 så kan de dra åt helvete.

Fruktansvärd misshandel av världens största sport.

Ni som ska köpa julklpappar till kidsen: Köp Red Dead Redemption eller nåt. Far Cry 5 på rea månne.

Inte FIFA 19.

"Oooh, det finns en power-bar". Fuck off.

Ja det är pinsamt dåligt att dom inte åtgärdar såna här buggar till nästkommande spel, alltså fifa 19.

Jag har inte köpt fifa 19 än, och efter att ha läst en del här och sett några klipp på youtube så har jag konstaterat att det inte har gjorts ett skit vad det gäller förbättringar i tränar- och spelarkarriär läget. Så jag kommer dissa fifa i år.

Red dead Redemtion däremot kan det nog bli istället.
Rockstar lägger iaf ner sjukt mycket arbete på sina spel innan dom släpps så dom ska bli så bra som möjligt, till skillnad mot EA.
Citera
2018-10-17, 01:20
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Ja det är pinsamt dåligt att dom inte åtgärdar såna här buggar till nästkommande spel, alltså fifa 19.

Jag har inte köpt fifa 19 än, och efter att ha läst en del här och sett några klipp på youtube så har jag konstaterat att det inte har gjorts ett skit vad det gäller förbättringar i tränar- och spelarkarriär läget. Så jag kommer dissa fifa i år.

Red dead Redemtion däremot kan det nog bli istället.
Rockstar lägger iaf ner sjukt mycket arbete på sina spel innan dom släpps så dom ska bli så bra som möjligt, till skillnad mot EA.

Förr köpte jag FIFA varannat/var tredje år. Nu vill jag slå ihjäl mig själv för att köpt både 17, 18 och 19.

Allt för Journeys skull. Jag var uttråkad.

Om de gör Player Career som Journey köper jag 20. Annars byter jag till PES, eller helt enkelt forrsätte lira 19 - som jag dumt nog köpte - tills jag tröttnar på fotbollsspel...

...och inväntar nåt VR-lir om 5 år.

Blir äcklad av EA, och mig själv. Den känslan suger.
Citera
2018-10-18, 12:51
Medlem
Hej ;-)

Spelar karriärläge, har bekymmer med att sälja spelare.

Får otaliga bud på mina transferlistade spelare, som jag godkänner. Spelat hela första säsongen nu med Arsenal och inte fått iväg en enda spelare då ALLA KRASCHAR i löneförhandlingarna med nya klubben. Kommer att bli överbefolkat i laget då jag satsar på juniorverksamheten o vill ta upp lovande junisar.

Kan jag påverka det på nåt sätt som jag missat?

Med vänlig hälsning, Moddis
Citera
2018-10-18, 15:19
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moddis73
Hej ;-)

Spelar karriärläge, har bekymmer med att sälja spelare.

Får otaliga bud på mina transferlistade spelare, som jag godkänner. Spelat hela första säsongen nu med Arsenal och inte fått iväg en enda spelare då ALLA KRASCHAR i löneförhandlingarna med nya klubben. Kommer att bli överbefolkat i laget då jag satsar på juniorverksamheten o vill ta upp lovande junisar.

Kan jag påverka det på nåt sätt som jag missat?

Med vänlig hälsning, Moddis

Nej. När jag vill sälja en 23-åring med 61OVR från t.ex Man Utd, en spelare jag uppenbart inte kommer använda, så vägrar han bli såld.

Jag gissar att "han" inte vill byta från en storklubb till en mindre. Det är enda parametern. Att han inte vill byta ner sig. Potentiell speltid spelar ingen roll.

Bara bita i sura äpplet, sätt dom på transferlistan, hoppas på det bästa, annars är det bara att låta kontraktet löpa ut.
Citera
2018-10-18, 21:07
Medlem
Citat:
Nej. När jag vill sälja en 23-åring med 61OVR från t.ex Man Utd, en spelare jag uppenbart inte kommer använda, så vägrar han bli såld.

Jag gissar att "han" inte vill byta från en storklubb till en mindre. Det är enda parametern. Att han inte vill byta ner sig. Potentiell speltid spelar ingen roll.

Bara bita i sura äpplet, sätt dom på transferlistan, hoppas på det bästa, annars är det bara att låta kontraktet löpa ut.

Värdelöst, minns inte att det var så förr ;-/

Kommer ju o få fullt lag, får väl sätta igång o sparka spelare, hur fan kan dom ha gjort spelet så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in