2018-10-18, 14:45
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Men det är ju den misstänkta våldtäktsmannens version. Tror du verkligen det gått till på det sättet ? Han sitter häktad på den högsta misstankegraden. Grov våldtäkt. Dessutom finns det dokumenterad bevisning från bo som styrker brottet enl hennes försvar.

Någon i tråden som kan bringa lite klarhet i själva förfarandet ?

Fråga : När Glenn Schiller förhördes av polisen fick han information då om det inspelade bevismaterialet mot honom ? Har de som beslutade om häktning på den högsta misstankegraden tagit del av inspelningen ?

Fråga : Läste att han fått restriktioner, vilka bevis kan han tänkas förstöra annars ? Eller tänker man att han annars kan försöka påverka ev vittnen ?

Hur får du det till "grov våldtäkt"? Vad jag läst så är det rubricerat som en våldtäkt av normalgraden, vilket kan vara allt från ett finger i underlivet till fullbordat samlag utan samtycke - minimum två års fängelse.

/Provokatör
Citera
2018-10-18, 14:45
Medlem
Brottsmisstankarna
Glenn Schiller är på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt 2018-10-12 23:30 -- 2018-
10-13 03:00, Karlavägen, Stockholm.
De särskilda häktningsskälen
 Det finns en risk för att Glenn Schiller genom att undanröja bevis eller på något
annat sätt försvårar sakens utredning.
 För angivet brott är inte föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år och det
är inte uppenbart att skäl till häktning saknas.
Skälen för häktning uppväger det intrång eller men i övrigt som åtgärden innebär för
Glenn Schiller eller för något annat motstående intresse.
Citera
2018-10-18, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hur får du det till "grov våldtäkt"? Vad jag läst så är det rubricerat som en våldtäkt av normalgraden, vilket kan vara allt från ett finger i underlivet till fullbordat samlag utan samtycke - minimum två års fängelse.

/Provokatör

Brottsmisstankarna
Glenn Schiller är på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt 2018-10-12 23:30 -- 2018-
 Det finns en risk för att Glenn Schiller genom att undanröja bevis eller på något
 För angivet brott är inte föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år och det
Skälen för häktning uppväger det intrång eller men i övrigt som åtgärden innebär för
Citera
2018-10-18, 14:48
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Bara om man sprider det.
Finns nåt som heter kränkande fotografering, låst situation.
Citera
2018-10-18, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Svar på fråga 1;Nej, det fick han inte.
Svar på fråga 2; skälet är sk kollusionsfara, dvs risk att påverka utredningen och det kan vara att kontakta målsäganden, vittnen och förstöra bevis mm

Brottsmisstankarna
Citera
2018-10-18, 14:51
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Brottsmisstankarna
Ja, vad vill du säga med inlägget?
Citera
2018-10-18, 14:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Finns nåt som heter kränkande fotografering, låst situation.
Det nya brottet kränkande fotografering införs i lagen från den 1 juli 2013. Det innebär att det blir förbjudet att i hemlighet fotografera eller filma någon som befinner sig i sin privata miljö eller på en annan plats som är avsedd att vara privat, på en toalett, i ett omklädningsrum eller liknande.
Jag gissar på att det Thulinska sovrummet inte omfattas.

Men jag blir nog hellre dömd för kränkande fotografering, om alternativet är att oskyldigt dömas för våldtäkt.
Citera
2018-10-18, 14:52
Medlem
-DaRude-s avatar
Är det bekräftat att "kändisparet" är swingers?
Citera
2018-10-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Sorry, jag menade målsägandebiträdet vs MGM, då är vi överens även jag delar den uppfattningen. Man kan ha hört ett NEJ precis som MGM själv säger men det var enligt MGM svaret på om dom skulle gå in till frun inte om han skulle ha sex med henne ensam.

I dylika inspelningar i en prasslande säng blandat med lågmält mummel och hummanden så kan det vara mycket svårt att urskilja vad som sägs. Dessutom kan försvaret även hävda att inspelningen är gjord som en provokation och ska därför anses ha ett lägre bevisvärde. Vi ska nog inte dra alltför stora växlar på att inspelningen ger full klarhet i vad som inträffat, och givetvis försöker försvaret ge sken av en starkare bevisning än det kanske egentligen är, det är liksom helt i linje med deras uppdrag.

/Provokatör
Kan det betyda att ev medicinska/forensiska bevis kommer att vara avgörande?
Citera
2018-10-18, 14:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nej, inte vad jag sett. Det är bara GS uppgifter i förhöret som antyder detta. Om han talar sanning så kan man anta att dom är utövande swingers. I annat fall känns det hela ganska kamikaze-liknande.

-"Hej älskling, jag vet att vi aldrig tidigare pratat om trekanter eller liknande. Men här kommer jag, mitt i natten, med en mycket yngre tjej än dig & undrar om du är sugen på att knulla lite"-
Citera
2018-10-18, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-

Nej inte alls.
Citera
2018-10-18, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Kan det betyda att ev medicinska/forensiska bevis kommer att vara avgörande?

Morgonrocken ÅKL har tagit i beslag från GS kan man misstänka kommer analyseras.
GS Telefon kommer också kontrolleras givetvis.
Rättsmedicinska undersökningen med tillhörande blodprov likaså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in