2018-10-18, 11:56
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Vet inte om det är han eller hon som spelat in.
Hans telefon är i beslag av ÅKL.
Hon har väl lämnat in sin mycket frivilligt som bevis
Citera
2018-10-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Hennes är väl inte beslagtagen? Den har hon ju lämnat in som bevis.

Frågan är ju på vilken lur inspelningen är
ÅKL kan ju också tänkas kolla sms, mms etc mellan BO och GS

Nej GS telefon och morgonrock är under beslag av ÅKL
Citera
2018-10-18, 12:04
Medlem
Min gissning är att GM talar sanning. Han trodde att hon var med på det.
Min uppfattning är även att det kan svara svårt att säga nej i vissa situationer, speciellt om det händer med en person man brukar vara artig med, då kan jag föreställa mig att man hamnar i chock och blir förbryllad och har svårt att säga "Nej, det här är inte okey".
Min teori är att hon lät det hända fastän hon inte ville, de gick ut och tog en cigg och sen när han gick och la sig och försvann så fick hon fattningen tillbaka, blev klarsynt och kände, "vad f-n hände, det här är inte okey" och ringde polisen.
Jag tror att Frozen Fright händer oftare när det är en person man ser upp till; tränare, chef, chefens man mm.
https://www.metro.se/artikel/d%C3%A4rf%C3%B6r-kan-majoriteten-av-v%C3%A5ldtagna-inte-g%C3%B6ra-motst%C3%A5nd
Senast redigerad av Korinne 2018-10-18 kl. 12:08.
Citera
2018-10-18, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Min uppfattning är även att det kan svara svårt att säga nej i vissa situationer, speciellt om det händer med en person man brukar vara artig med, då kan jag föreställa mig att man hamnar i chock och blir förbryllad och har svårt att säga "Nej, det här är inte okey".
Min teori är att hon lät det hända fastän hon inte ville, de gick ut och tog en cigg och sen när han gick och la sig och försvann så fick hon fattningen tillbaka, blev klarsynt och kände, "vad f-n hände, det här är inte okey" och ringde polisen.
Jag tror att Frozen Fright händer oftare när det är en person man ser upp till; tränare, chef, chefens man mm.

Om du har rätt så kommer GS att fällas till ansvar enligt nya lagen som trädde i kraft i Juni
Citera
2018-10-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenlbutazon
Om man är full och somnat med kläderna på känns det inte helt orimligt att någon kan hjälpa en av med dem. Typ

"Inte ska du väl sova i den här tjocka tröjan"
och så får hon hjälp att ta av sig den. BH är inte heller en hit att sova i. Tror han fick feeling efter att trosorna åkte av med byxorna. Hon hade för avsikt att sova.

Lägg ner! Det är inte ett 7-årigt barn man går in till... ”Nä men kära lilla barn, inte ska du sova i den tjocka tröjan”
MBO är 27 år och väljer nog själv hur hon vill sova.. MED eller UTAN tröja 😎
Citera
2018-10-18, 12:09
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:

Är det inte ett i övrigt ett brott med utnyttjande beroendeställning GS är ju i praktiken hennes chef och arbetsgivare framförallt om frugan är med på det som det anspelas på enligt förhöret med GS. Vilken soppa.
Citera
2018-10-18, 12:10
Medlem
junks avatar
Citat:

Vad jag inte förstår är ju att om hon nu inte var med på det varför skrek hon inte så att hans fru vaknade om hon nu sov i samma lägenhet?

Jag tycker det lutar åt en klockren nyktra till och tänka efter att det här knullet ångrar jag ju, det var ju våldtäkt nu så här efteråt även om jag var med på det då det hände. Men nu när jag tänker efter så kan jag ju inte varit med på det när hans fru sov i rummet intill... let's go for #metoo istället och häng ut honom.
Citera
2018-10-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Är det inte ett i övrigt ett brott med utnyttjande beroendeställning GS är ju i praktiken hennes chef och arbetsgivare framförallt om frugan är med på det som det anspelas på enligt förhöret med GS. Vilken soppa.

Jo det är ett brott att utnyttja någon i

a)beroendeställning
b)berusat tillstånd
Citera
2018-10-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Vad jag inte förstår är ju att om hon nu inte var med på det varför skrek hon inte så att hans fru vaknade om hon nu sov i samma lägenhet?

Jag tycker det lutar åt en klockren nyktra till och tänka efter att det här knullet ångrar jag ju, det var ju våldtäkt nu så här efteråt även om jag var med på det då det hände. Men nu när jag tänker efter så kan jag ju inte varit med på det när hans fru sov i rummet intill... let's go for #metoo istället och häng ut honom.

Anledningen till att hon inte skrek kan vara följande:
https://www.metro.se/artikel/d%C3%A4rf%C3%B6r-kan-majoriteten-av-v%C3%A5ldtagna-inte-g%C3%B6ra-motst%C3%A5nd
Citera
2018-10-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Om du har rätt så kommer GS att fällas till ansvar enligt nya lagen som trädde i kraft i Juni

Ja, om det finns tillräckligt med bevis för det. Utom rimligt tvivel.
Citera
2018-10-18, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diurnalis
Lägg ner! Det är inte ett 7-årigt barn man går in till... ”Nä men kära lilla barn, inte ska du sova i den tjocka tröjan”
MBO är 27 år och väljer nog själv hur hon vill sova.. MED eller UTAN tröja 😎

Det var ju inte jag som sade det utan GS.
Citera
2018-10-18, 12:18
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk

Det kan ha hänt.
Hittills har vi endast sett MGMs förhörsprotokoll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in