2018-10-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, det var så jag resonerade med. Men som någon i tråden skrev, så pågick handlingen så lång tid att skulle besinna sig på.
Ett slag eller knuff skulle vara en annan sak.

Fast hon kanske skrek av smärta efter att han hade lämnat platsen?
Citera
2018-10-18, 11:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, det var så jag resonerade med. Men som någon i tråden skrev, så pågick handlingen så lång tid att skulle besinna sig på.

Det är inte ovanligt att gm grips av panik när offret börja skrika. Detta kan leda till att gm försöker att tysta offret och i panik t ex stryper offret.

Detta kanske inte alltid är så lätt om offret gör hårt motstånd och försöker vrida sig ur greppet genom att sparka och slita händerna från halsen.
När allt har gått så här långt och gm har "tappat det", blir det nog lätt så att det inte finns någon återvändo.

MV har ju sagt att man tror på någon slags planering (minns inte ordvalet nu). Kanske hade han eldat upp sig ordentligt innan? Full av adrenalin.
Citera
2018-10-18, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Dråp innehåller också uppsåt. Se det som mord med förmildrande omständigheter.

Ett erkännande borde också vara förmildrande omständigheter.
Citera
2018-10-18, 11:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ett erkännande borde också vara förmildrande omständigheter.
Inte för gärningsbeskrivningen.
Citera
2018-10-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
MV har tidigare skrivit om att utredningen påstår att mordet på LW var planerat. Detta påstående är anmärkningsvärt och har passerat tråden utan några större diskussioner kring detta påstående.
Utredningen har en MT och om MV uppgifter stämmer (tveksam) så är arbetshypotesen "planerat mord". För att komma till denna slutsats så MÅSTE det finnas starka indicier, någon form av teknisk bevisning, vittnesuppgifter, konkreta utpekanden mot den MT eller ett "mordvapen".
Anledningen till min tveksamhet gällande MV uppgifter om ett planerat mord beror i första hand på den enkla anledningen - MT är varken anhållen eller häktad.

Det finns m.a.o. motstridiga uppgifter i tråden jämte medias uttalanden om fallet. Jag menar att utredningen har en teori om gärning och GM, men inga konkreta bevis just nu som kan konstatera hur det hela gått till. De har de facto inte ens bevisning som håller för en häktning.

Ett planerat mord?
Som ett svar på din avslutande fråga svarar åtminstone jag ett klart: NEJ!

Men eftersom stora delar av tråddeltagarna inte gör annat än likt ensamma hundar ligger och väntar på att husse (MV) skall komma hem (återkomma i tråden), så är glädjen så stor och svansviftandet så intensivt när så sker, så nåt utrymme till kritiskt tänkande över de uppgifter h*n lämnar blir det inte plats för.

MV påstår att Örebropolisen i nuläget vet att mordet var planerat, men det faktum att man ändå inte tar bort MGM=SD från gatan är ju minst sagt ögonbrynshöjande.

MV-kramarna vill ha sin bild av SD som mördare förstärkt och de vet att i MV har de en likasinnad, en bundsförvant. Så även när MV kommer med ett jättestort och jättesaftigt köttben som luktar (påståendet om att mordet är planerat), så vill man inte genera husse med besvärande frågor gällande t ex rimligheten.

Två ord passar in här: "åsiktskorridoren" och "tunneltänkande".
Citera
2018-10-18, 12:48
Medlem
Citat:

Det kanske va det här du menade.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Jag ser nog lite annorlunda på skriken än vad du gör.

I och med att skriken pågick så pass länge så har GM haft tid och besinna sig,
backa av och ringa efter hjälp till henne.

Skulle tro att det kommer att stå ungefär så här i domen.

GM har visat en extrem råhet vid gärningen samt visat en total likgiltighet
inför offrets situation.
Domstolen bedömer därför att det råder försvårande omständigheter vid gärningen.
Därav kan endast livstids fängelse komma i fråga.

Ungefär så fast på juridikspråk.
Citera
2018-10-18, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Bra fråga. Kanske värd att reda ut innan det blir en trådsanning.

Jag lägger f ö ingen direkt vikt vid detta nicks betydelse då det blir oerhört spekulativt utan kontext.

Notera att LW hade detta nick även i sociala medier såsom Twitter och Instagram. Detta skulle jag iaf säga pekade på att hon kan ha valt det själv redan eller funnit det odramatiskt i all enkelhet. Någon som ids kan ju kolla hur gamla hennes sociala medie-konton är om man antar att hon hetat samma där hela tiden (det går ju byta men få gör det). På Twitter skriver hon i sin bio att hon geocachar soft. Min spekulation är att hon redan kallat sig för Pocahontas pga utseendemässiga likheter och sedan haft en slöskön attityd inledningsvis till geocaching varvid tillägget blev ”soft”.

Ordet ”soft” på slang i vardagsbruk betyder för LWs generation lr/möjligen för de några år yngre än henne, snarare ”schysst” än ”mjuk”. Tror inte vi ska lägga så stor vikt i någon slags underkastelseteori baserat på ett osäkert prefix tillkomst.

Jag är annars mer nyfiken på MVs uttalande om att polisen jobbar efter att mordet var planerat.

Samt ifall HD hade alibi eller inte den 14 maj då nu jobbalibi verkar kunna räknas bort?

Och så vill jag gärna höra er geocachare utveckla för oss mugglare vad LWs och SDs ev cacher vid polisernas nyare avsökningar på andra sidan motorvägen kan betyda. På vilket sätt skulle dessa cacher eller loggar ha relevans för mordet på LW? Finns det något som tyder på att hon sprang dit mitt i paketinslagningen?

Tror inte att vår arbetsgivare kan ge HD jobbalibi när hon inte vart där.

Blir tjatigt men 14Maj ringde HD och då
sjukanmälde sig.

Cacher loggar kan vi inget om låter till att
vara en inveklad hobby för oss som inte har
någon kunskap om den.
Citera
2018-10-18, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Nej allt försvann inte utan en del utav det som
EGT skrev.
Var väldigt obehagligt innehåll.!

Vad ska man kalla det då?

Nej HD ringde och sjukanmälde sig den 14Maj
ingen planerad semester.!

Vi hade tänkt svara på dem frågor här och även skriva vad det handlar om den 22OKT men vi tycker det börjar bli oerhört att läsa här när det hotas så mycket här.

Citat:
Jag tycker det var mer ”otäckt” (enligt mig barnsligt) när SH skrev vad som skulle hända SD på eventet i Sundsvall...

Inte alls min mening att vara otäck, på något sätt! Svårt att se att jsg skulle varit otäck?! Men sändare och mottagare måste ju vara på samma våglängd.

Du ställde frågan om jag visste om 22:s. Jag svarade hövligt, men du tystnade och hänvisade gång på gång att jag/vi ska prata själva med paret D. Jag har förklarat att vi varken pratar eller umgås privat med dom. Bor långt ifrån dessutom, så man stöter inte ihop heller.

Så... snälla rara, ursäkta! Kan ni vara så vänliga och släcka trådens nyfikenhet om 22:a nu?!

Eftersom du raderade det ” otäcka du skrev ”
Det vart inte så svårt att se hur otäckt det vart
när man läste det. Det blir väldigt tråkigt att läsa när det hotas och alla måste få ha sin rätt att yttra sig.
Du vet väl själv vad du raderade? Av vad du skrev?.
Hövligt? Då får du titta vad du skrev.

Så länge det är sånt här tonläge och hot så väntar vi till och om det lugnar ner sig här.

Tycker du ska säga förlåt till SH.holme
Citera
2018-10-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Grannen som hon geocachade med var SD, så nej tror inte på det.
Nej, det var inte grannen SD som åsyftades. Det var en ny och hen har nog bara loggat den dagen LW var med tror jag.
Citera
2018-10-18, 13:25
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tror inte att vår arbetsgivare kan ge HD jobbalibi när hon inte vart där.

Blir tjatigt men 14Maj ringde HD och då
sjukanmälde sig.

Cacher loggar kan vi inget om låter till att
vara en inveklad hobby för oss som inte har
någon kunskap om den.

Jag ifrågasatte inte dina uppgifter (eller Zymbals för den delen) utan undrade ifall HD överhuvudtaget nu har något alibi alls.

Det har ju funnits mycket förgivettagna trådsanningar om HDs skäl till olika saker varpå jag undrar hur alibit ser ut nu efter uppgifterna från dig och Zymbal om att hon hursomhelst, oavsett orsak, inte var i jobb kvällen/natten för mordet. Frågan är alltså mer ställd utåt: vad kan HD tänkas ha angett för alibi om jobbalibi inte kunnat fås?

Polisen går ju envist ut med att bara SD finns som MGM, ändå har HD på många vis ett starkare motiv varpå man antar att hon måstat kunna ge ett bra alibi för att polisen så snabbt och sedan ihärdigt avfärdat henne som MGM.
Citera
2018-10-18, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom det inte verkar som att någon i tråden kan förstå hur detta med ett långt i förväg inplanerat datum i rätten kan ha med fallet/mordet att göra funderar jag på om det kan ha att göra med de sms som TinnaNinna säger att en del (?) av personalen fått i sina mobiler.

Kan detta att SD skickar sms till dem tolkas som att det är ett sätt att påverka vittnen? Och att HD tycker att detta varit jobbigt för henne, eftersom det är hennes arbetsplats och många kanske tittar både snett och misstänksamt på henne?

Övergrepp i rättssak?

Våra telefoner fick vi tillbaka efter drygt en vecka så det har inget med telefoner beslag övergrepp i rättsak eller SD.s skickade sms att göra.

Eller deras äktenskapsskillnad.
Handlingen om äktenskapsskillnaden där har betänketiden sinat utt. Nu kan någon av HD eller SD själv skicka in ett papper dem båda tagit del av tillsammans med ett personbevis så blir de skilda. Har ingen av dem gjort det till 15Mars år 19 så förblir dem gifta och får då börja om på nytt om dem vill skilja sig. Dem handlingarna är även ofentliga som man kan köpa på rätten

Ingen av oss tittar snett på HD vi pratar alla som vanligt.

HD kan inte hjälpa att han skickat sms
det är inget vi pratar om.

Lugnar det ner sig här i tråden så ska vi skriva
dem uppgifter som är offentliga som vi hämtat på rätten.
Citera
2018-10-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du går till sådana längder att försvara en mordmisstänkt som både varit otrogen i åratal, misshandlat och ofredat, vad driver dig?

Förväntar mig ingen av EGT, som så långt jag bedömer allt för nära SD-HD.
Hen har heller inte ursäktat sig för att ha ljugit om LWs relationer och sexliv.
Bara för att jag inte målar ut det då behöver det inte vara en lögn... eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in