Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
MV har tidigare skrivit om att utredningen påstår att mordet på LW var planerat. Detta påstående är anmärkningsvärt och har passerat tråden utan några större diskussioner kring detta påstående.
Utredningen har en MT och om MV uppgifter stämmer (tveksam) så är arbetshypotesen "planerat mord". För att komma till denna slutsats så MÅSTE det finnas starka indicier, någon form av teknisk bevisning, vittnesuppgifter, konkreta utpekanden mot den MT eller ett "mordvapen".
Anledningen till min tveksamhet gällande MV uppgifter om ett planerat mord beror i första hand på den enkla anledningen - MT är varken anhållen eller häktad.
Det finns m.a.o. motstridiga uppgifter i tråden jämte medias uttalanden om fallet. Jag menar att utredningen har en teori om gärning och GM, men inga konkreta bevis just nu som kan konstatera hur det hela gått till. De har de facto inte ens bevisning som håller för en häktning.
Ett planerat mord?
Som ett svar på din avslutande fråga svarar åtminstone jag ett klart: NEJ!
Men eftersom stora delar av tråddeltagarna inte gör annat än likt ensamma hundar ligger och väntar på att husse (MV) skall komma hem (återkomma i tråden), så är glädjen så stor och svansviftandet så intensivt när så sker, så nåt utrymme till kritiskt tänkande över de uppgifter h*n lämnar blir det inte plats för.
MV påstår att Örebropolisen i nuläget vet att mordet var planerat, men det faktum att man ändå inte tar bort MGM=SD från gatan är ju minst sagt ögonbrynshöjande.
MV-kramarna vill ha sin bild av SD som mördare förstärkt och de vet att i MV har de en likasinnad, en bundsförvant. Så även när MV kommer med ett jättestort och jättesaftigt köttben som luktar (påståendet om att mordet är planerat), så vill man inte genera husse med besvärande frågor gällande t ex rimligheten.
Två ord passar in här: "åsiktskorridoren" och "tunneltänkande".