Notera följande ur förhör nummer 2:
"Vi drack ca tre flaskor på fyra personer, YYYYYY drack inte så mycket då han nyligen varit sjuk"
"Efter middagen gick vi och la oss kanske runt tolv."
"Jag såg då i rummet som XXXXXX sov i att hon rörde sig i sängen."
"Jag frågade om vi skulle gå in till ****** men då sa hon nej."
"Vad hade du på dig vi tillfället? - Bara en blå morgonrock."
"Det var bara en kort stund. Jag gick in innan henne och lade mig igen hos ****** i vardagsrummet."
Av MGMs berättelse kan vi dra följande slutsatser:
- Att dom druckit tillräckligt för att bli ganska onyktra - "Cirka tre flaskor kan vara fler, folk underdriver ofta sitt alkoholintag och sin berusningsgrad".
- Att dom gick i 'säng' ganska tidigt - Det finns fler sätt att gå i 'säng' på.
- Att MGM och Frun befann sig i vardagsrummet innan han gick in till BO - Han gick in till ****** igen, varför var dom inte i sovrummet?
- Att MGM var naken under morgonrocken i vardagsrummet - Då var formodligen även hans fru lättklädd eller 'sov' hon också påklädd i soffan?
- Att BO nekade till att följa med honom till ******.
- Att frun var kvar i vardagsrummet under händelsen.
Låt oss spekulera lite runt ett möjligt scenario:
Sällskapet dricker 4-5 flaskor vin, man pratar om sex och plötsligt är värdparet lättklädda i vardagsrummet. BO känner sig obekväm och går och lägger sig i ett annat rum,
för att markera sitt ointresse behåller hon kläderna på, hon sätter även på inspelning, om någon kommer in och tjatar, hon somnar. MGM får i uppdrag att försöka locka tillbaka BO till vardagsrummet, sovande och onykter upptäcker hon att hennes kläder är på väg av och att
MGM slickar henne 'där bak', hon känner sig ofräsch efter resan och gillar inte analsex. När hon vaknar till får hon frågan om hon vill följa med in till vardagsrummet,
hon svarar NEJ, vilket sedan tydligt hörs på inspelningen. MGM lommar tillbaka till frun, BO tar sig ur lägenheten och ringer 112 ca 02:30. Polisen håller ett kort förhör och kör henne till undersökning, hon spelar upp inspelningen när hon säger
NEJ! Polisen griper MGM 04.30.
En trekant som gick fel.
/Provokatör