2018-10-18, 09:15
Medlem
Park avspärrad i Stockholm: ”Allvarligt brott”
Citat:
Polisen utreder ett misstänkt allvarligt brott i södra Stockholm.

En park spärrades av under morgonen för teknisk undersökning. Vid 08-tiden var polisens tekniker klara på platsen och hävde avspärrningarna.

Det finns misstankar om att ett allvarligt brott har skett på platsen men i nuläget är det oklart vad som har hänt och när det ska ha skett.
https://unv.is/expressen.se/nyheter/park-avsparrad-i-stockholm-allvarligt-brott/
Någon som vet något mer?
Update:
Citat:
Senare meddelade polisen att en man hittats svårt skadad i parken och senare avlidit. De utreder därför händelsen som misstänkt mord alternativt dråp.
Senast redigerad av Serol 2018-10-18 kl. 09:18.
Citera
2018-10-18, 09:29
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serol
Park avspärrad i Stockholm: ”Allvarligt brott”

https://unv.is/expressen.se/nyheter/park-avsparrad-i-stockholm-allvarligt-brott/
Någon som vet något mer?
Update:
Allvarligt brott+park = våldtäkt eller knarkuppgörelse?
Citera
2018-10-18, 09:31
Medlem
Universells avatar
https://mitti.se/nyheter/misstankt-soder-stockholm/

Citat:
Misstänkt mord i park söder om Stockholm
Citera
2018-10-18, 09:57
Medlem
Citat:
En man som hittades svårt skadad i en park i södra Stockholm i måndags avled natten till torsdagen. Polisen har inlett en förundersökning om mord alternativt dråp och gjort en teknisk undersökning av brottsplatsen.

– Det är först efter hans död som polisen fått vetskap om händelsen och då vidtagit utredningsåtgärder, säger Carina Skagerlind på polisens regionledningscentral.

– Det kan också vara så att personen ramlat och det är det vi ska utreda nu.

Enligt Carina Skagerlind ska den avlidne vara en vuxen man.

– Men vi kan inte berätta mer i nuläget då alla anhöriga inte är underättade.

https://unv.is/dn.se/sthlm/man-hittades-svart-skadad-i-park-i-stockholm-avled
Citera
2018-10-18, 10:15
Medlem
Usch, detta är i Elektraparken (bor 30 meter därifrån). Det brukar hänga en hel del löst folk där bestående av alkoholister och missbrukare.
Citera
2018-10-18, 10:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Usch, detta är i Elektraparken (bor 30 meter därifrån). Det brukar hänga en hel del löst folk där bestående av alkoholister och missbrukare.
Mycket marockaner också kan jag tänka mig...?
Citera
2018-10-18, 10:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Rubrik justerad: ort och (man avliden) tillagt.

/Moderator
Citera
2018-10-18, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Nja faktiskt inte, brukar vara en del EU-migranter men det är mer runt coop/systemet. Det är ju något behandlingshem/boende längre bort i västberga industriområde, däromkring är det fantastiskt mycket skevt folk man stöter på när man ska hämta ut paket på DHL i västberga alle...
Citera
2018-10-18, 10:36
Medlem
Citat:
Nja faktiskt inte, brukar vara en del EU-migranter men det är mer runt coop/systemet. Det är ju något behandlingshem/boende längre bort i västberga industriområde, däromkring är det fantastiskt mycket skevt folk man stöter på när man ska hämta ut paket på DHL i västberga alle...
Västberga gård har haft behandlingshem för missbrukare, de kanske har det fortfarande.
Citera
2018-10-18, 12:10
Medlem
80231s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Västberga gård har haft behandlingshem för missbrukare, de kanske har det fortfarande.
Jo, det ligger ett en bit söderöver på Västbergavägen. Man brukar se personerna som ska dit på bussen ibland. Det är lite slitna män, som inte ser ut att vara direkt våldsamma. Jag tror att det ligger nära hållplatsen Drivhjulsvägen. Männen brukar kliva av där.
Senast redigerad av 80231 2018-10-18 kl. 12:19.
Citera
2018-10-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Brukar gå där ibland mest alkisar systembolaget ligger 200 meter därifrån.
Citera
2018-10-18, 14:11
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
Brukar gå där ibland mest alkisar systembolaget ligger 200 meter därifrån.

Typiskt svenska missbrukare i området. Där kroppen hittades är det för övrigt ett stenkast till student- ungdomsboende (för ”normala”).

Förutom de vanligtvis beskedliga missbrukarna är detinget stökigt område, Västberga polishus ligger ju direkt i närheten så det är mycket polis i området av nödvändighet.

Kroppen hittades för övrigt i måndags, men polisen kom först idag och spärrade av. Gissar missbrukare, har själv snubblat över en som låg däckad på en av stigarna i somras när det var som varmast. Ringde polisen som kom och väckte henne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in