2018-10-18, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(ditt första)
Nej, det kanske inte gjorde det.
Jag går efter egen självbild. Jag hade aldrig accepterat att bli kallad nåt med prefixet Soft-
Sån är jag. LW inte.

(ditt andra)
För att markera oberoende och frihet, kanske?

(ditt tredje)
För mig var det en total överraskning att det var SD som gett LW nicket. Ända tills igår har jag trott att valet varit hennes eget.
Nu vet jag bättre.
LW:s nick var vad jag förstår välkänt inom geo-kretsar... varför skulle hon ändra det.
Från början när SD ville få in henne på det intresset tror jag hon inte hade så mycket funderingar på nicket... Dom var kamrater och senare mer än det.
Citera
2018-10-18, 07:35
Medlem
Honan6s avatar
Alltså, en del vill ha nick som är synonyma med något som betyder väldigt mycket för personen och andra bryr sig inte alls och bara drar till med något eller kanske låter någon annan bestämma. Jag tror inte LW:s nick har någon avgörande betydelse i det faktum att hon blivit mördad. Jag tycker det är intressantare att SD övertydligt visat upp rispiga ben på sitt geocachekonto.

Hade han färska rispor och revor på sin kropp den 15 maj?
Har han berättat för vänner om hur de uppkommit i så fall? Han hade ju fräscha ben den 10 maj när han var ute med sin kvinnliga mugglarvän och tog några enkla cacher - resten fuskloggades.
Dokumenterade polisen med foton vid anhållandet den 15 maj?
Sist men inte minst är frågan vad gjorde SD den 14 maj?

(SD bör kontrollera sina åderbråck på underbenet)
Citera
2018-10-18, 07:49
Medlem
Hur ser vardagen ut för de närstående till LW, orkar barnen gå i skola?
Någon som hört vad de eller UW säger om att SD är MGM? Låter han, SD, dem vara i fred?
Arbetar SD och hur är i såfall stämningen runt honom på arbetsplatsen?
Arbetar HD?
Citera
2018-10-18, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Väldigt sannolikt, iaf att det har med resor att göra. Den utlösande faktorn tror jag var LWs norgeresa.
SD var brädad och vägrade acceptera detta. Kanske hade han velat att LW skulle följa med till USA, hade köpt två biljetter.
Mördar LW, ringer HD som oförberedd kastar sig iväg med honom mot ARN, så fort han kommer från polisen.
Att HD inte skulle veta något... ser jag som uteslutet. Hon kanske sjukskrev sig för att hon mådde så dåligt över hela LW affären, nu är den slut och hon stortrivs i sin nya roll.
Mycket tänkvärt här som Du skriver... resorna kanske är lösningen på gåtan och osämjan...

Vore intressant hur lång USA-resan var tänkt... och vilka som tagit semester inför den i förväg.

Kanske polisen fått reda på att det från början var tänkt att det var LW som skulle med?
Citera
2018-10-18, 08:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Fast det gör du ju faktiskt. flashbackfollower är inte en oärlig medlem. Däremot upplever jag SDs försvarsteam som riktigt oärliga.
Om du tycker flachbakfollower framställer SDs person på ett sanningsenligt sätt så läggs din egen otillförvitlighet under lupp.

- Inbegrips jag i försvarsteamet så vill jag med eftertryck än en gång göra det klart att jag med samma styrka försvarat vem som vara månde som utsatts för det vämjeliga drev med religiös energi utsatt MGM för.

- Om du glendale vore utsatt för samma missaktning och smutskastning så stodo den ståndaktiga Snor-johan även där vad din sida. Låtom dig aldrig glömma det.

- Vi bör vara ödmjuka med att Sverige är ett demokratiskt land med ett rättvist och tryggt rättssystem, där man självfallet (?) anses oskyldig tills motsatsen är bevisad. Det är fundamentalt i rättsystem som lämnat mobb, skvaller och hetstiden ryggen. Ifrågasätter man oskuldspresumtionen abdikerar man sin medmänsklighet och sjunker åter ner till att numer i sociala media bakom anonymitet baktala och bära falsk vittnesbörd över sin nästa.

- Förleds INTE tro detta är ett ställningstagande om MGMs ev, skuld i Wesströms avdagatagande. Detta är ett ställningstagande där jag tryggt lutar mig mot oskuldspresumtionen i artikel 11 i FNs deklaration om dom mänskliga rättigheterna "

- Var och en som är anklagad för brott har rätt att betraktas som oskyldig till dess att hans eller hennes skuld lagligen har fastställts vid en offentlig rättegång, där personen åtnjuter alla rättssäkerhetsgarantier som behövs för hans eller hennes försvar."
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Oskuldspresumtion
Citera
2018-10-18, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullranka
Hur ser vardagen ut för de närstående till LW, orkar barnen gå i skola?
Någon som hört vad de eller UW säger om att SD är MGM? Låter han, SD, dem vara i fred?
Arbetar SD och hur är i såfall stämningen runt honom på arbetsplatsen?
Arbetar HD?
Mycket bra frågor och få svar... det enda som framkommit är att SD tydligen jobbar, vad gäller HD vet man väl inte riktigt...

Och stackars barnen, till båda familjerna kan man undra hur dom mår och om dom går i samma skola.
Citera
2018-10-18, 08:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hon kanske gillade nicket? Vilken storm i ett vattenglas.

Kanske det säger mer om SD än LW?

Möjligt att hon inte brydde sig särskilt mycket, iaf så mycket att hon protesterade kanske inte ville argumentera för en sådan mindre viktig sak. Kanske kände hon att han väldigt gärna ville ge henne det här nicket.

Lite mer kränkande kan det vara för HD. Nicket har en "bottenklang" som borde få HD att ha sina aningar.

Att han väljer ett nick till henne kan ju vara på hennes förslag, att hon inte vet normerna i geocaching.

Men det klingar lite som att SD herre på täppan här. Inte bara i geocaching utan över LW?

I början av en relation, vilken den än är, kanske man blir glad och hedrad över att någon gärna vill att man ska vara med, är intresserad av en och att man kanske inte vill vara alltför avspisande eller direkt börja med att "sätta gränser", utan låter småsaker "slinka" förbi. Kanske blev LW också lite intresserad av SD och kanske inte hade så mycket emot det? Man kan ju faktiskt tolka namnet som en "flört"?
Citera
2018-10-18, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Mycket tänkvärt här som Du skriver... resorna kanske är lösningen på gåtan och osämjan...

Vore intressant hur lång USA-resan var tänkt... och vilka som tagit semester inför den i förväg.

Kanske polisen fått reda på att det från början var tänkt att det var LW som skulle med?

Ja resorna och sällskapet var nog det som utlöste mordet till slut. Det har föregåtts av otrohet, misshandel och ofredande.
Klassiskt i närstående mordfall. Det är väl ingen som tror att LW inte kände sin baneman.

JG upphör inte att förvåna med sitt otroligt naiva och idoliserande beteende av en misstänkt mördare.
Men då JG tog SDs parti efter misshandeln och otroheten är det inte förvånande.
JG som också försökt hjälpa HD att fusklogga direkt efter mordet, är en sällsynt ryggladslös och moralskev människa.

Vore intressant att veta När SD köpt USA resan, var det för att bjuda med LW?
HD verkar inte vetat om det, vilket är graverande.
Om LW vägrade att följa med på den av SD köpta USA resan för att istället följa med Beholder till Norge, är det nog tillräckligt för en kvinnomisshandlare att bli kvinnomördare.
Citera
2018-10-18, 08:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Är det ens fastslaget att SD gav Lena nicket?

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det var ett inlägg från kontot 'wishfulthinking' som innehöll den informationen.
Kontot har inte korrigerat uppgiften och därför låter jag den gälla.
Tills vidare.
Tills t ex nån som stod LW nära kommer in och kan berätta mer.

Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Det dyker upp en tjusig, rolig ungdomlig skönhet och tycke uppstår. Fast de verkar ha känt varann sen tidigare eftersom hon viger dem i missionskyrkan, trots att de inte är församlingsmedlemmar.
Hursomhelst. Han inviger henne i geocachingens fantastiska värld, och ger henne nicket Softpocahontas.Kan det vara håret?

Menar du, wishfulthinking, att du vet att det var SD som gav henne namnet eller beskriver du en av dina teorier?
Citera
2018-10-18, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske det säger mer om SD än LW?

Möjligt att hon inte brydde sig särskilt mycket, iaf så mycket att hon protesterade kanske inte ville argumentera för en sådan mindre viktig sak. Kanske kände hon att han väldigt gärna ville ge henne det här nicket.

Lite mer kränkande kan det vara för HD. Nicket har en "bottenklang" som borde få HD att ha sina aningar.

Att han väljer ett nick till henne kan ju vara på hennes förslag, att hon inte vet normerna i geocaching.

Men det klingar lite som att SD herre på täppan här. Inte bara i geocaching utan över LW?

I början av en relation, vilken den än är, kanske man blir glad och hedrad över att någon gärna vill att man ska vara med, är intresserad av en och att man kanske inte vill vara alltför avspisande eller direkt börja med att "sätta gränser", utan låter småsaker "slinka" förbi. Kanske blev LW också lite intresserad av SD och kanske inte hade så mycket emot det? Man kan ju faktiskt tolka namnet som en "flört"?
Nu vet jag inte riktigt hur långt efter att LW vigt paret som SD kanske tyckte att LW skulle passa bra som en geo-kompis... kanske var hon ensam efter skilsmässan och SD/HD tyckte att hon behövde komma ut och träffa kompisar... (som trevliga grannar).
Dom hade kanske pratat om det och för att underlätta för LW fixade SD ett loggnamn för henne och tog med LW på div turer. Till slut så blev det mer än så... mycket mer...
Citera
2018-10-18, 09:07
Medlem
Jag ska göra ett försök att ta tråden till kärnpunkten - Mordet på LW.

Allt och mer där till har analyserats på SD och HD. Polisen har under 5 månader inte kommit i mål. Deras uttalanden väcker lite tveksamheter om dom kommit framåt, känns det som. Viss tröst finns i uttalandena med.
Triggers för SD är: Tappar HD mer konkret med hennes flytt ut ur huset. Kanske tappar LW. Rökutvecklingen hemma. Massa saker händer runt honom vid denna tid.

När jag tänkte igenom alla detaljer igen, så har jag svårt att släppa villan närmast MP. Rätta mig nu om jag misstolkat nått, men det är en (f.d) polis som varit anmäld som bor där? Var det inte dessutom som så att LW lockade med en granne längs gatan att geocacha någon gång?
Självklart borde han vara kontrollerad och allt, men en polis har väl bättre kunskap än allmänheten hur man ska både dölja ett brott och ha ett tillräckligt bra alibi?!

Har även svårt att inte fokusera på ML, där tidskedjan är nästa för bra, hem på söndagen efter 14dagar i USA, geocachar på måndagen, hinner då mer eller mindre exakt hem till LW. Det går verkligen hand i hand.
Starkt motiv tycker jag mig skönja med, starkare än SD faktiskt.

Sedan har vi random som ligger och skvalpar.

Fakta: Avbrutna chattandet, dörr öppen, ev.blodspår, 150m bort till mordplatsen och dom utdragna skriken.
Även om jag känner att det finns väldigt många triggers för SD att begå mordet, så känns inte tillvägagångssättet och mordet som SD.

Alla som ropar "Ja med andra är ju kontrollerade". Ja, säkert. Men inte lika hårt kollade som SD och han har dom inte knutit till mordet än....
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-10-18 kl. 09:24. Anledning: stavfel
Citera
2018-10-18, 09:23
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Är det ens fastslaget att SD gav Lena nicket?

Bra fråga. Kanske värd att reda ut innan det blir en trådsanning.

Jag lägger f ö ingen direkt vikt vid detta nicks betydelse då det blir oerhört spekulativt utan kontext.

Notera att LW hade detta nick även i sociala medier såsom Twitter och Instagram. Detta skulle jag iaf säga pekade på att hon kan ha valt det själv redan eller funnit det odramatiskt i all enkelhet. Någon som ids kan ju kolla hur gamla hennes sociala medie-konton är om man antar att hon hetat samma där hela tiden (det går ju byta men få gör det). På Twitter skriver hon i sin bio att hon geocachar soft. Min spekulation är att hon redan kallat sig för Pocahontas pga utseendemässiga likheter och sedan haft en slöskön attityd inledningsvis till geocaching varvid tillägget blev ”soft”.

Ordet ”soft” på slang i vardagsbruk betyder för LWs generation lr/möjligen för de några år yngre än henne, snarare ”schysst” än ”mjuk”. Tror inte vi ska lägga så stor vikt i någon slags underkastelseteori baserat på ett osäkert prefix tillkomst.

Jag är annars mer nyfiken på MVs uttalande om att polisen jobbar efter att mordet var planerat.

Samt ifall HD hade alibi eller inte den 14 maj då nu jobbalibi verkar kunna räknas bort?

Och så vill jag gärna höra er geocachare utveckla för oss mugglare vad LWs och SDs ev cacher vid polisernas nyare avsökningar på andra sidan motorvägen kan betyda. På vilket sätt skulle dessa cacher eller loggar ha relevans för mordet på LW? Finns det något som tyder på att hon sprang dit mitt i paketinslagningen?
Senast redigerad av Philomena 2018-10-18 kl. 09:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in