2018-10-17, 20:52
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det är inte högsta graden det är ”utom rimligt tvivel” som är den starkaste av 4 misstankegrader
”Sannolika skäl” är nr 3

Nja, det är snarare "tillräckliga skäl för åtal" som är den starkaste misstankegraden. Den innebär att åklagaren kan förvänta sig en fällande dom då rätten kommer fram till att det är ställt "utom rimligt tvivel" osv.
Citera
2018-10-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Om det nu är ett sexuellt övergrepp det rör sig om så hade iallafall jag inte velat titta på klippet. Men du kanske njuter av sånt, vad vet jag?

Nu kan vi dock släppa den här diskussionen eftersom det handlar om en ljudupptagning.

Enligt Aftonbladet och kvinnans advokat finns det även bildbevis. Kanske felciterat men det återstår väl att se.

Kvinnans målsägarbiträde anser att bevisningen som presenterats i målet är tung.
– Bevisningen visar med tydlighet att han gjort sig skyldig till våldtäkt. Av lyckliga omständigheter finns det en bevisning bestående av en inspelning där det tydligt syns att han gjort sig skyldigt till brott, säger Ismo Salmi

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Xw1bL7/fotbollsprofil-haktas--misstankt-for-valdtakt
Citera
2018-10-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGarfield
Enligt Aftonbladet och kvinnans advokat finns det även bildbevis. Kanske felciterat men det återstår väl att se.

Kvinnans målsägarbiträde anser att bevisningen som presenterats i målet är tung.
– Bevisningen visar med tydlighet att han gjort sig skyldig till våldtäkt. Av lyckliga omständigheter finns det en bevisning bestående av en inspelning där det tydligt syns att han gjort sig skyldigt till brott, säger Ismo Salmi

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Xw1bL7/fotbollsprofil-haktas--misstankt-for-valdtakt

Okej, då blev jag lurad av "Browndawg". Han skrev något helt annat.
Citera
2018-10-17, 21:03
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Okej, då blev jag lurad av "Browndawg". Han skrev något helt annat.

Nej du blev inte lurad.

Det är en ljudinspelning det handlar om enligt media. Här är källor på det;

https://www.metro.se/artikel/fotbollsprofil-häktad-misstänkt-för-våldtäkt

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/fotbollsprofil-häktad-för-våldtäkt-på-ung-kvinna/ar-BBOsjQc

Även Expressen skriver ljudinspelning.

Det är isåfall dom som luras. Tror mer att det är felskrivet "syns" i det den andra användaren citerade.
Citera
2018-10-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Japp den högsta graden av misstanke, och det är inget dom bara gör

en annan poäng är att Åklagaren har ansökt om att belägga GS med restriktioner, då ÅKL tror att han ska försöka undanröja bevis m.m

Alltså finns det fler offentliga handlingar utöver det som lades ut igår där det fanns transkribering av ett kort förhör? Tacksam för länk, har läst allt i tråden tror jag utom sista sidor. Intresserad av om åklagaren sagt att det finns risk att bevis försvinner.
Citera
2018-10-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Även han kanske vill slippa få en massa frågor och kommentarer utan att i nuläget ha någon möjlighet att bemöta dem.

Men det märkliga är ju att fruns Instagram konto är öppet, där hon också skrev en lång text om mat för ca 4 timmar sedan. Jag tror inte det är många som är kapabla till det, i den situationen hon är i. Hennes man har ju precis blivit häktad för våldtäkt.
Citera
2018-10-17, 21:09
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/qnQ3Ez/sex-storyn-svennis-stoppade

Sex-storyn Svennis stoppade

Skandalnatten med Glenn Schillers kvinnliga bekant ströks ur Svennis nya själv- biografi ”Min historia”.

Sven- Göran Eriksson är ”på byen” tillsammans med förre IFK Göteborg-spelaren Glenn Schiller och dennes kvinnliga bekant.

Festkvällen slutar med att Svennis följer med till kvinnans lägenhet och följande pikanta situation beskrivs:
”Vi befann oss snart nakna på soffan. Plötsligt gick dörren upp och där stod en stor man.
– Vem fan är du? ropade han.
Kvinnan hade inte sagt något om att hon var gift.
– Det är nog bäst jag går, sa jag.
– Tror nog det är bäst ja, svarade mannen”.

”Senare mötte jag Schiller igen. Han kände ju kvinnan och ordnade så att jag fick tillbaka jacka och plånbok. Jag tror att han lämnade tillbaka basketskorna också”.

Summa summarum:
GS låter Svennis gå hem och sätta på en gift kvinna som GS känner och således bör veta är gift.
Citera
2018-10-17, 21:09
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levandelegend
Men det märkliga är ju att fruns Instagram konto är öppet, där hon också skrev en lång text om mat för ca 4 timmar sedan. Jag tror inte det är många som är kapabla till det, i den situationen hon är i. Hennes man har ju precis blivit häktad för våldtäkt.

Förnekelse?
Citera
2018-10-17, 21:12
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Alltså finns det fler offentliga handlingar utöver det som lades ut igår där det fanns transkribering av ett kort förhör? Tacksam för länk, har läst allt i tråden tror jag utom sista sidor. Intresserad av om åklagaren sagt att det finns risk att bevis försvinner.
Det är ju därför han blev häktad
Citera
2018-10-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

Står ju i häktningspremomorian.
Citera
FromAnotherPlaces avatar

Moderatormeddelande

Postat av FromAnotherPlace 2018-10-17, 21:12
Medlem
Vänligen läs innan ni postar:

Vi som modererar Kändisskvaller är medvetna om att det här är ett hett diskussionsämne, men vänligen håll er till ämnet och undvik trams, tjafs och bråk. Det är fullt möjligt att diskutera ämnet ifråga på ett sansat och fokuserat sätt.

/Mod.
2018-10-17, 21:20
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Förnekelse?
Alternativt övertygad om oskuld eller "fuck it, jag har en business att ha hand om".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in