Citat:
Ursprungligen postat av
wishfulthinking
Jag förstår mycket väl att SD kan vara GM och att han är skäligen misstänkt. Men för mig skaver verkligen SD som GM och motivet är ännu mer underligt.
SD är tidigare ostraffad vid 44 års ålder. Han är anställd som ingenjör, gift och har två tonårsdöttrar. Han är kanske babblig, skrytig och barnslig. Han är uppslukad av en underlig amerikaniserad "hobby" som många i det frireligiösa bibelbältet gillar. Han är dock inte frireligiös, men han gillar dykning, är en pilot på dekis och gillar kvinnor.
Det dyker upp en tjusig, rolig ungdomlig skönhet och tycke uppstår. Fast de verkar ha känt varann sen tidigare eftersom hon viger dem i missionskyrkan, trots att de inte är församlingsmedlemmar.
Hursomhelst. Han inviger henne i geocachingens fantastiska värld, och ger henne nicket Softpocahontas.Kan det vara håret?
Hon lägger ner mycket av sina tidigare bloggande och går all in i geocachandet. Eftersom hon är en fysiskt och psykiskt stark person, så går det lysande. Hon har jättekul.
Men det jag inte fattar är varför SD skulle mörda henne?
Jag har haft stalkers. Jag har haft förtvivlade dumpade pojkvänner. Jag har också haft förtvivlade, ursinnigt svartsjuka äkta män. ALDRIG har jag trottt eller känt att de skulle mörda MIG. Däremot slå rivalen på käften.
När det gäller mord i nära relationer så handlar det om människor som lever i utkanten av samhället. En eller båda är missbrukare. Eller mannen har tidigare dömts för allvarliga våldsbrott.
Tänk er själva när det urartar på midsommar. Inte tror ni att tjafset ska resultera i ett mord?
En teori som jag har med SD som mördare är att dom åker ihop om något,
SD tappar besinningen å klappar till henne.
LW kontrar med "nu du din jävel ska jag anmäla dig, den här gången
kommer du inte undan", ungefär så.
SD inser att "fan nu är det skarpt läge".
Egentligen så vill han inte ta livet av henne, därav intervallskriken i ca 5min.
Han kanske försöker få henne å ändra sig, med uselt resultat, sen
går allt åt helvette.
Hur LW hamnar vid planket har jag inget bra förslag på.
En teori.