Citat:
Tror inte att JB är brottsoffret. Låt gå för att hon besökt STHLM under nämnda period, och att hon känner gärningsmannen och hennes hustru genom sitt jobb... Det är trots allt en hel del som inte går ihop. Inte minst diffar åldern med nio år. Hon ska alltså ha uppgett för polisen att hon är 17 år gammal? Knappast. En annan sak som talar emot är att JB:s nära och kära (inte minst hennes morsa, som för övrigt har en egen flashbacktråd) twittrar och instagrammar på som om inget hänt. Att JB gör sina konton privata beror nog bara på att hennes namn dyker upp i tråden (som hon såklart följer) och att hon tycker det hela är obehagligt.
En annan sak som slår mig när jag läser förhöret är hur ledigt MGM hänvisar till den lite sjuke mannen på festen. Det får mg att tro att den som åsyftas kanske är MGM:s son, som skulle kunna vara hemma över helgen.
En annan sak som slår mig när jag läser förhöret är hur ledigt MGM hänvisar till den lite sjuke mannen på festen. Det får mg att tro att den som åsyftas kanske är MGM:s son, som skulle kunna vara hemma över helgen.
Det där med åldern tror jag är en felaktighet/slarv som rättats till skyndsamt. Tidningarna var snabba med att radera den uppgiften.
Enligt förhöret med GS skulle BO:
* jobba på M*nikas café helgen i fråga
* färdats med transportmedel som kräver biljett
* haft med sig vin
* ha arbetat på M*nikas café under ett år med avslutning för ca ett år sedan för annat arbete
Enligt media ska BO:
* varit "mycket framgångsrik i ett populärt svenskt TV-program"
JB:
* skulle enligt sin facebookprofil jobbat i Stockholm förra helgen och även kommande
* anlände till Sthlm med tåg i fredags
* har enligt sin facebookprofil arbetat på M*nikas café 2016–2017
* har jobbat utomlands efter tjänsten på M*nikas café
* har kommit tvåa i Sveriges M*sterkock
De maskade namnen i häktningspromemorian stämmer till antal bokstäver med:
* JB:s förnamn: J*nni*
* JB:s efternamn: B*njaminss*n
* JB:s efternamn i kombination med tilltalsnamn: B*njaminss*n, J*nni*
* JB:s efternnamn i kombination med tilltalsman och andranamn: B*njaminss*n, J*nni* M*rtin*
Den 19 oktober 2016 lade hon upp ett foto med nyblonderat hår på facebook:
GS kommenterar: "Kommer att passa grymt i köket på Thi*lska"
JB: "Haha ja! Man vill ju inte sticka ut som enda brunetten😂"
GS: "👏👏👏👏👏kul att du är tillbaka
Nu ska vi smida"
JB: "😍🙏🏻 ja. Så kul! Längtar 🎉🎉"