2018-10-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
År 2015 jobbade Je**ie.B på Gyldene Freden

Och? Om du kollar på hennes poster finns det mängder av bilder från JB från M*nikas kafé.
Hon var där 2016.
Citera
2018-10-17, 13:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Rökdelen är den minst trovärdiga biten, eftersom BO knappast var i tillstånd att gå ut och röka med honom, den biten finner jag helt osannolik.
Men än så länge kan vi inte veta vilket "tillstånd" hon var i vid tillfället.

(själv hade jag dock inte tillåtit någon under 18 att röka i mitt hem)
Citera
2018-10-17, 13:42
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Helt sant som du skriver.
Men jag uppfattar hans version som inte trovärdig, jag tror helt enkelt inte på vad han säger av flera anledningar.
Exempelvis 3 flaskor vin delat på 3 personer (den 4:e personen drack nästan inget pga sjukdom)
Är man 17 så har man givetvis inte samma toleransnivå som en fullvuxen man eller kvinna av rent fysiologiska skäl

2.Beslagen av GS telefon och Morgonrock
3.Tidsperspektivet från händelse till anmälan
4.Rättsmedicinska undersökning
4.GS medgivande att han utfört vissa sexuella handlingar med fingrar och mun,
5.Att flickan/BO var fullt påklädd när hon lade sig, på soffan och inte i säng,

2.Beslagen av GS telefon och Morgonrock,
Vad anser du konstigt med dom beslagen?

3.Tidsperspektivet från händelse till anmälan,
Har du sett vid vilken tidpunkt som larmsamtalet inkom till Polisen?

4.Rättsmedicinska undersökning,
Har du tagit del av den undersökningen eller vad menar du?

5.Att flickan/BO var fullt påklädd när hon lade sig, på soffan och inte i säng, Enligt förhöret med MGM GS så låg hon i en säng och Inte i en soffa, han gick och satte sig på sängkanten och Inte på sofflocket
Citera
2018-10-17, 13:43
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När det gäller vinet så vet vi inte heller vem som drack vad. En gammal fotbollsspelare & en gammal kock kan nog hinka i sig en hel del på egen hand. Hur mycket tjejen fick i sig vet vi ju inte. Men jag antar att man i samband med läkarundersökningen även tog blodprov på offret, för att kunna avgöra om hon vari ett sk. "hjälplöst tillstånd".
Håller med dig, 1,5 flaska vin under en kväll kan nog GS hinka i sig. Då ska två pers dela på resterande och säg att MA tog en pava så var det en halv kvar till målsäganden. Absolut att det togs blodprov.
Citera
2018-10-17, 13:44
Medlem
Övertygad om att M och G är riktiga sidoknullare. Och gärna testar trekanter med mera med yngre och andra.

Det går rykten om att M är väldigt härdad på upplevelser efter sitt tidigare äktenskap med ett ”kultursexmonster”.

M och G är nog mest förbannad över att flickan anmält G för våldtäkt.

Hon kommer att strida för honom.

Vad tror ni?
Senast redigerad av Spritsson 2018-10-17 kl. 13:47.
Citera
2018-10-17, 13:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
GS telefon är onekligen i beslag, advokat Salmi säger att det finns en dokumentation på en telefon, och var hon ur slag borde det inte vara hennes telefon utan GS, men det kan vara SMS från GS till målsäganden.
Telefonen kan visa på tidigare kontakter & bevisa eller motbevisa diverse uppgifter. Det måste inte röra sig om filmer. Men det kan även finnas filmer & bilder från tidigare på kvällen som kan ge en bättre bild av det hela.
Citera
2018-10-17, 13:47
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Övertygad om att M och G är riktiga sidoknullare. Och gärna testar trekanter med yngre.

Det går rykten om att M är väldigt härdad på upplevelser efter sitt tidigare äktenskap med ett ”kultursexmonter”.

M och G är nog mest förbannad över att flickan anmält M för våldtäkt.

Hon kommer att strida för honom.

Rätt äcklig familj.
Äcklig vet jag inte. Det är inte helt ovanligt, gå in på BC och kolla annonser "par söker".....
Hon kommer med största sannolikhet att stå vid hans sida. Det kan vara så att GS övertolkat målsägandes kanske lite flörtiga still under kväller och trodde att hon var med på noterna och sedan tänkt överaska hustru på nattkröken med läcker 18 åring.
Citera
2018-10-17, 13:48
Medlem
Kan det inte vara en vän till Monikas döttrar som umgåtts mycket med henne och Tommy Bergren när de var gifta. Kanske har tjejen varit med i ett program som rör typ skådespeleri eller artisteri och inte mat. Kan hon varit med i någon talang eller dans tävling eller kanske melodifestivalen ? Eller model kanske?
Citera
2018-10-17, 13:48
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Och? Om du kollar på hennes poster finns det mängder av bilder från JB från M*nikas kafé.
Hon var där 2016.
Har du Sett någonstans att jag påstått att hon inte varit där på Monikas cafe?
Oavsett vilket år det rör sig om?
Länka gärna isåfall.

Jag vet inte vilka poster du hänvisar till, olika matbloggar,Facebook,Instagram eller något annat?
Citera
2018-10-17, 13:49
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Telefonen kan visa på tidigare kontakter & bevisa eller motbevisa diverse uppgifter. Det måste inte röra sig om filmer. Men det kan även finnas filmer & bilder från tidigare på kvällen som kan ge en bättre bild av det hela.
Med tanke på Salmis uttalande så borde det vara bevisning som styrker målsägandens utsaga.
Citera
2018-10-17, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
2.Beslagen av GS telefon och Morgonrock,
Vad anser du konstigt med dom beslagen?

3.Tidsperspektivet från händelse till anmälan,
Har du sett vid vilken tidpunkt som larmsamtalet inkom till Polisen?

4.Rättsmedicinska undersökning,
Har du tagit del av den undersökningen eller vad menar du?

5.Att flickan/BO var fullt påklädd när hon lade sig, på soffan och inte i säng, Enligt förhöret med MGM GS så låg hon i en säng och Inte i en soffa, han gick och satte sig på sängkanten och Inte på sofflocket

2.Nej inte konstigt, men det gör man endast om man tror att man kan säkra bevis genom dessa beslag, vilket givetvis talar emot GS
3.Ja det är länkat och finns noterat på flera ställen i denna tråd.
4.Nej, det sa jag inte, jag skrev att den är avgörande.
5.Må så vara, men att hon är fullt påklädd är besvärande för GS.
Citera
2018-10-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Med tanke på Salmis uttalande så borde det vara bevisning som styrker målsägandens utsaga.

Jag uppfattar exakt samma sak.
Vanligen är dessa advokater väldigt försiktiga i sina uttalanden om bevisläge.
Inte i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in