2018-10-17, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Om man läser förhöret så får jag känslan av att MA och GS är swingare och kör både tre och fyrkanter.

Märkligt det där hur olika man kan uppfatta saker.
Jag uppfattar att GS utnyttjar ung full flicka och utför sexuella handlingar, som hon inte är i tillstånd till att göra tillräckiigt motstånd.

Och nej jag tror inte på hans version om rökpausen.
Citera
2018-10-17, 13:15
Medlem
Mr.preflixs avatar
glenn schiller
100%
Citera
2018-10-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.preflix
glenn schiller
100%

Men alltså....det är bevisat sedan länge Häktningspm är redan ute samt förhör med GS
Citera
2018-10-17, 13:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Jag uppfattar att GS utnyttjar ung full flicka och utför sexuella handlingar, som hon inte är i tillstånd till att göra tillräckiigt motstånd.

Nu har vi ju bara den misstänktes förhör att luta oss mot och då pekar det i alla fall för mig mot att det handlar om ett sk. "ångerknull". Givet att hon inte var helt knockad så kunde väl hon skrikigt och ställt till ett sjujäkla liv. Men det kan vi bara sia om. Det kanske var så och hustrun då larmade polisen när hon tjoade om att GS förgripit sig på henne.
Vi får väl se vad som kommer ut av detta.
Citera
2018-10-17, 13:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Det ena utesluter väl inte det andra?
Citera
2018-10-17, 13:21
Medlem
Rompers avatar
År 2015 jobbade Je**ie.B på Gyldene Freden

https://blogg.alltommat.se/jennieochstina/2015/04/01/kock-pa-den-gyldene-freden/

Hej vänner och bästa matfolk,

En lycklig Je**ie som skriver ikväll. Efter en omtumlande veckan med flytt från Göteborg till Stockholm, uppackning och soffbordsletande, planering av ny kokbok och nytt kockjobb har jag äntligen landat och kan slappna av. Äntligen är jag ”hemma” i mitt älskade Stockholm igen.

Jo, som det står i rubriken så har jag börjat arbeta som kock på Den Gyldene Freden, och det här beslutet vill jag gärna berätta mer om! De senaste åren har jag hoppat in lite här och var på krogar i Göteborg och gjort en vintersäsong i Chamonix kombinerat med matjobb för diverse livsmedelsföretag och tidningar. Det är helt fantastisk roligt – men jag utbildade mig inte till kock för att bara skriva om mat. Det finns en anledning till att jag började jobba i ett bageri kl 5 på morgonen som 14 åring, styckade kött på Gödebergs gård, gjorde cappucinos där jag ringlade den skummade mjölken i fina mönster på Skafferiet, lagade á la carte på St Hans på Gotland café under första sommarlovet i årskurs 1, gick restauranglinjen och kom 1a med tre klasskamrater under samma år i tävlingen med Chaine des Rottisseurs, åkte till korsika och gjorde kökspraktik året därpå, sökte till Sveriges Mästerkock och gick till final under sista skolåret och blev utsedd till Årets Kockelev i Västsverige. Ja, ni hajar – jag vill arbeta som kock och laga fantastisk mat och hela tiden utvecklas.

Så jag har tagit beslutet om att laga mat till gäster varje dag – och inte längre flänga runt – på en krog jag känner att jag kan utvecklas på och som håller hög standard och har höga krav. Därför känns Den Gyldene Freden som en perfekt arbetsplats för mig och jag hoppas på att träffa många härliga gäster och följare där! 🙂
Citera
2018-10-17, 13:22
Medlem
Citat:
Nu har vi ju bara den misstänktes förhör att luta oss mot och då pekar det i alla fall för mig mot att det handlar om ett sk. "ångerknull". Givet att hon inte var helt knockad så kunde väl hon skrikigt och ställt till ett sjujäkla liv. Men det kan vi bara sia om. Det kanske var så och hustrun då larmade polisen när hon tjoade om att GS förgripit sig på henne.
Vi får väl se vad som kommer ut av detta.

Helt sant som du skriver.
Men jag uppfattar hans version som inte trovärdig, jag tror helt enkelt inte på vad han säger av flera anledningar.
Exempelvis 3 flaskor vin delat på 3 personer (den 4:e personen drack nästan inget pga sjukdom)
Är man 17 så har man givetvis inte samma toleransnivå som en fullvuxen man eller kvinna av rent fysiologiska skäl

2.Beslagen av GS telefon och Morgonrock
3.Tidsperspektivet från händelse till anmälan
4.Rättsmedicinska undersökning
4.GS medgivande att han utfört vissa sexuella handlingar med fingrar och mun
5.Att flickan/BO var fullt påklädd när hon lade sig, på soffan och inte i säng
Citera
2018-10-17, 13:29
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Helt sant som du skriver.
Men jag uppfattar hans version som inte trovärdig, jag tror helt enkelt inte på vad han säger av flera anledningar.
Exempelvis 3 flaskor vin delat på 3 personer (den 4:e personen drack nästan inget pga sjukdom)
Är man 17 så har man givetvis inte samma toleransnivå som en fullvuxen man eller kvinna av rent fysiologiska skäl

2.Beslagen av GS telefon och Morgonrock
3.Tidsperspektivet från händelse till anmälan
4.Rättsmedicinska undersökning
4.GS medgivande att han utfört vissa sexuella handlingar med fingrar och mun
5.Att flickan/BO var fullt påklädd när hon lade sig, på soffan och inte i säng

Men det faktum att faktiskt erkänner vad han gjort och i detalj berättar vad han gjorde gör att jag ser honom som trovärdig. Om han istället nekat i sten hade jag blivit mer skeptisk.
Tre pavor vin på tre personer under en helkväll är inte så farligt, man är ju inte kastrullfull givet att det är under säg 5 timmar. Att de beslagtar telefonen har jag lite svårt att förstå, för han säger inte att spelat in något. Morgonroocken är intressant då det kan finnas DNA sekret från målsägande på den om GS varit och fingrat i henne.
Citera
2018-10-17, 13:34
Medlem
Citat:
Men det faktum att faktiskt erkänner vad han gjort och i detalj berättar vad han gjorde gör att jag ser honom som trovärdig. Om han istället nekat i sten hade jag blivit mer skeptisk.
Tre pavor vin på tre personer under en helkväll är inte så farligt, man är ju inte kastrullfull givet att det är under säg 5 timmar. Att de beslagtar telefonen har jag lite svårt att förstå, för han säger inte att spelat in något. Morgonroocken är intressant då det kan finnas DNA sekret från målsägande på den om GS varit och fingrat i henne.

Rökdelen är den minst trovärdiga biten, eftersom BO knappast var i tillstånd att gå ut och röka med honom, den biten finner jag helt osannolik.
Det som också blir avgörande är ju den Rättsmedicinska undersökningen, där kommer det ju framkomma om han varit "inne" i henne med snoppen eller inte.

Enligt advokat finns inspelning, frågan om den inspelningen är på hans telefon eller BO´s, det kan ju också röra sig om textmeddelanden/sms och för den delen MMS mellan GS och BO.

Jag håller inte med om alkoholmängden just för att BO är så pass ung, det går inte jämföra en 17 årig flickas tolerans nivå med min egen på 43 år och över 100 kg tung, det faller ju på sin egen rimlighet (bara som ett exempel)
Citera
2018-10-17, 13:34
Medlem
herrtrattkantarells avatar
Kollar man in Moni*as Insta 19 Augusti 2017 så gillar ju hon att bada naken iallfall....hmmmm...openminded??!
Citera
2018-10-17, 13:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
När det gäller vinet så vet vi inte heller vem som drack vad. En gammal fotbollsspelare & en gammal kock kan nog hinka i sig en hel del på egen hand. Hur mycket tjejen fick i sig vet vi ju inte. Men jag antar att man i samband med läkarundersökningen även tog blodprov på offret, för att kunna avgöra om hon vari ett sk. "hjälplöst tillstånd".
Citera
2018-10-17, 13:40
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Rökdelen är den minst trovärdiga biten, eftersom BO knappast var i tillstånd att gå ut och röka med honom, den biten finner jag helt osannolik.
Det som också blir avgörande är ju den Rättsmedicinska undersökningen, där kommer det ju framkomma om han varit "inne" i henne med snoppen eller inte.

Enligt advokat finns inspelning, frågan om den inspelningen är på hans telefon eller BO´s, det kan ju också röra sig om textmeddelanden/sms och för den delen MMS mellan GS och BO.

Jag håller inte med om alkoholmängden just för att BO är så pass ung, det går inte jämföra en 17 årig flickas tolerans nivå med min egen på 43 år och över 100 kg tung, det faller ju på sin egen rimlighet (bara som ett exempel)
GS telefon är onekligen i beslag, advokat Salmi säger att det finns en dokumentation på en telefon, och var hon ur slag borde det inte vara hennes telefon utan GS, men det kan vara SMS från GS till målsäganden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in