2018-09-01, 06:03
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetroll
Hej! Jag lägger mig i nu för jag har inte sett någon som har påpekat detta, har någon annan sett att någon riktigt hemsk person gör fakekonton i P’s namn och skriver väldigt makabra saker om honom? Kanske är det bara en galning men personen har hållit på i flera månader nu.

Borde man inte typ kolla upp vem som ligger bakom och ifall hen har något med allt att göra? Iallafall få personen att sluta plåga familjen.

Hej!

Vi har diskuterat en hel del av de makabra sidorna samt åtgärder. De flesta sidor har blivit anmälda, men i vissa fall har sidorna fått vara kvar, eftersom beslutsfattarna inte var av samma åsikter, som de, som anmälde sidorna.
Om Du söker här på "nidsida" / "nidsidor" kan Du få träffar. / Hälsningar från "Nina."
Citera
2018-09-03, 11:39
Medlem
Har följt denna tråden sen Patrik försvann. Tycker det är så fruktansvärt att en familj inte får en förklaring på vad som hänt sin son och bror. Detta fallet har verkligen berört mig, och är ett stort mysterium. Vad hände?
Något som slog mig då jag läste en artikel i tidningen för ett tag sedan, om en pojkkropp som hittats och det visade sig vara en pojke som försvunnit för många, många år sedan. Pojken hade blivit påkörd av en långtradare och hamnat i en omärkt grav. 39 år senare löstes fallet.
Kan inte sluta tänka på detta scenariot...🤔🤔

https://www.expressen.se/nyheter/15-aringen-forsvann-for-39-ar-sedan-nu-ar-gatan-lost/
Citera
2018-09-11, 18:02
Medlem
perkosals avatar
Har tittat till tråden imellanåt. Tydligen spärrade polisen av ett område i Pålsboda på val dagen. Pikét bussar, tekniker och hela fiffan. Som jag förstått har dom hållit på från eftermiddan runt två-halvtre till sent på kvällen. Inte ett ord i media. Kanske tar valet upp all plats just nu? Men min första tanke var Patrik!! Avspärrningar och tids krävande undersökningar. Hmm..
Citera
2018-09-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perkosal
Har tittat till tråden imellanåt. Tydligen spärrade polisen av ett område i Pålsboda på val dagen. Pikét bussar, tekniker och hela fiffan. Som jag förstått har dom hållit på från eftermiddan runt två-halvtre till sent på kvällen. Inte ett ord i media. Kanske tar valet upp all plats just nu? Men min första tanke var Patrik!! Avspärrningar och tids krävande undersökningar. Hmm..
Man hittade ju en avliden kvinna i just Pålsboda i mitten av augusti, kanske har med det fallet att göra. Men hoppas självklart att det är P.
Citera
2018-09-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ja oj det verkar märkligt. Man misstänkte inget brott i samband med kvinnans död och det var ju ändå snart en månad sedan, så underligt om man skulle undersöka platsen igen.
Pålsboda ligger väl också mot det håll som man misstänker att Patrik isåfall har rört sig mot, om jag i te missminner mig?
Citera
2018-09-11, 22:32
Medlem
Citat:
Glömde fråga bor du i närheten så att du såg det eller bara ett rykte?
Citera
2018-09-12, 05:57
Medlem
perkosals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleibiza
Man hittade ju en avliden kvinna i just Pålsboda i mitten av augusti, kanske har med det fallet att göra. Men hoppas självklart att det är P.
Nej men det var ju självmord får man utgå ifrån eftersom rubriceringen var att ingen misstanke om brott fanns.
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Glömde fråga bor du i närheten så att du såg det eller bara ett rykte?
Nej, men sett foton från platsen från trovärdig källa. Inte rykte till skillnad från vissa andra som svamlar så mycket konstigt här så försöker jag bidra med fakta. Något som verka lysa med sin frånvaro i detta fall. Där med inte sagt att rykten kan vara sanna. Ingen rök utan eld...

Att polisen var där råder inget tvivel om men frågan är varför dom var där.
Det visar sig snart när identiteten är fast ställd då kanske det blir rubriker. Om det är Patrik så borde han försvinna
från folk bokföringen (ratsit) men där finns han fortfarande. Det troligaste är nog att är något annat.
Citera
2018-09-12, 08:41
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:

Nja svårt att tro att det skulle vara relaterat till honom.
Var det vid ett hus eller i skogen?
Citera
2018-10-15, 10:41
Medlem
Snubban007s avatar
Sorgligt tyst runt Patriks försvinnande.. inga fler sök, helt tyst... Inga fler ledtrådar eller annat som kan indikera vad fan som hänt...

Nu är älgjakten igång , finns han eller några tillhörigheter ute i skog och mark så kanske det äntligen hittas nu!

Någon som vet hur jakthundar är? Skulle dom reagera och markera om dom hittade något i skogen? 🤔 troligtvis inte va? Inte fostrade så .. 😔
Citera
2018-10-16, 06:57
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Sorgligt tyst runt Patriks försvinnande.. inga fler sök, helt tyst... Inga fler ledtrådar eller annat som kan indikera vad fan som hänt...

Nu är älgjakten igång , finns han eller några tillhörigheter ute i skog och mark så kanske det äntligen hittas nu!

Någon som vet hur jakthundar är? Skulle dom reagera och markera om dom hittade något i skogen? 🤔 troligtvis inte va? Inte fostrade så .. 😔

Det verkar inte finnas några säkra observationer utanför Hallsberg annars kanske det kunde sökas där. Det är precis som han bara gick upp i rök.
Tänk om ”Britta” hade sett honom gå eller lifta mot en annan plats..

I stället kom det utspridda obsar om Västerås och dyl. Förbannat sorgligt.

En jakthund brukar leta upp levande vilt till jägaren och även eftersöka.

Det känns som Hallsberg är välkammat med alla sök och människor som håller koll men så är det nog inte. Med all vegetation, håligheter och brott..
Citera
2018-10-17, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Det verkar inte finnas några säkra observationer utanför Hallsberg annars kanske det kunde sökas där. Det är precis som han bara gick upp i rök.
Tänk om ”Britta” hade sett honom gå eller lifta mot en annan plats..

I stället kom det utspridda obsar om Västerås och dyl. Förbannat sorgligt.

En jakthund brukar leta upp levande vilt till jägaren och även eftersöka.

Det känns som Hallsberg är välkammat med alla sök och människor som håller koll men så är det nog inte. Med all vegetation, håligheter och brott..

Även om jag tycker vildsvinsteorin inte är helt utesluten, så är det nog just de bristande sökinsatserna som gör att han inte hittats. Alltför många restriktioner som t ex att de inte fått söka vid järnvägsspåret, inte fått gå över de sådda åkrarna osv. De har lallat runt på småvägar och i diken, men det finns troligen ganska många vita fläckar på kartan över var man sökt av i området där han försvann.

Finns för övrigt många exempel på försvunna personer som hittats långt i efterhand och då legat i t ex ett buskage i ett område som sökts av flera gånger. Troligen tänker alla som söker ungefär "Det där ser ogenomträngligt ut, så vi går runt".
exempel: (FB) Halmstad: 48-årig man, 2014-12-24--25

Jag tror Patrik såg en lämplig plats från tågfönstret och bästa sättet att hitta det är att vandra längs spåret, men där får man som sagt inte gå av säkerhetsskäl. Han kommer nog inte hittas förrän man gör någon form av spårarbeten där man använder terrängen bredvid spåret.
Citera
2018-10-17, 14:11
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Även om jag tycker vildsvinsteorin inte är helt utesluten, så är det nog just de bristande sökinsatserna som gör att han inte hittats. Alltför många restriktioner som t ex att de inte fått söka vid järnvägsspåret, inte fått gå över de sådda åkrarna osv. De har lallat runt på småvägar och i diken, men det finns troligen ganska många vita fläckar på kartan över var man sökt av i området där han försvann.

Finns för övrigt många exempel på försvunna personer som hittats långt i efterhand och då legat i t ex ett buskage i ett område som sökts av flera gånger. Troligen tänker alla som söker ungefär "Det där ser ogenomträngligt ut, så vi går runt".
exempel: (FB) Halmstad: 48-årig man, 2014-12-24--25

Jag tror Patrik såg en lämplig plats från tågfönstret och bästa sättet att hitta det är att vandra längs spåret, men där får man som sagt inte gå av säkerhetsskäl. Han kommer nog inte hittas förrän man gör någon form av spårarbeten där man använder terrängen bredvid spåret.

Köper teorin med vilda djur, det gör jag, men jag men funderar ändå på vart tillhörigheterna tar vägen då .

Jag tänker också att det varit väldigt många sök och att de sökts i de tuffaste terrängerna och på de mest svåråtkomliga platserna utan ett enda spår.

Det med tågspåret hade jag också köpt om det inte fanns observationer utanför den platsen. Givetvis kan han ha vänt tillbaka senare.
Jag vet inte hur det är i Hallsberg men där jag bor så kollar Trafikverket området runt spåret ca 1 gång i månaden för att hitta brister men även passa på att städa lite runt om.
Jag vet inte alls hur jag tänker men jag tror inte att Patriks sista plats är Hallsberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in