2018-10-16, 09:34
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Bortsett från att man totalförstörde kringliggande byggnader? Eller är det ointressant när du graderar snygga och perfekta demoleringar?
Jag tror det skulle vara omöjligt att demolera dessa enorma torn utan att skada omgivningen. De andra byggnaderna låg så pass nära.
Om tornen hade demolerats nedifrån hade de riskerat att falla åt sidan och göra mer skada.
Har du någon teori hur byggnaderna skulle kunnat demolerats på ett smidigare sätt?
Lucky Larry kunde inte fått en bättre lösning på problemet med dessa asbestosfyllda torn. Terrorattacken gjorde att försäkringsbolaget stod för större delen av kostnaderna och Larry slapp ansvaret för skadorna som tornen orsakade.
Larry pratar till och med om en plan från år 2000 att återuppbygga WTC 7. Det var ju passande att terrorattacken gjorde att den demolerades. https://youtu.be/j-_WYHwUtcI

En annan intressant tillfällighet är att han skulle varit i World trade center den 11 september men fick förhinder. Samma sak var det med hans dotter och son Roger och Lisa som skulle varit i norra tornet men kom försent den dagen.
Det är svårt för mig att tro att Lucky Larry inte hade någon inside information om attacken.
Citera
2018-10-16, 14:34
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag tror det skulle vara omöjligt att demolera dessa enorma torn utan att skada omgivningen. De andra byggnaderna låg så pass nära.
Om tornen hade demolerats nedifrån hade de riskerat att falla åt sidan och göra mer skada.
Har du någon teori hur byggnaderna skulle kunnat demolerats på ett smidigare sätt?
Lucky Larry kunde inte fått en bättre lösning på problemet med dessa asbestosfyllda torn. Terrorattacken gjorde att försäkringsbolaget stod för större delen av kostnaderna och Larry slapp ansvaret för skadorna som tornen orsakade.
Larry pratar till och med om en plan från år 2000 att återuppbygga WTC 7. Det var ju passande att terrorattacken gjorde att den demolerades. https://youtu.be/j-_WYHwUtcI

En annan intressant tillfällighet är att han skulle varit i World trade center den 11 september men fick förhinder. Samma sak var det med hans dotter och son Roger och Lisa som skulle varit i norra tornet men kom försent den dagen.
Det är svårt för mig att tro att Lucky Larry inte hade någon inside information om attacken.
Jag trodde att ni i lögnarklubben var övertygade om att WTC7 revs just nedifrån?

Man kan riva byggnader en våning i taget under kontrollerade former. Betydligt billigare än förstöra hela kvarteret, muta halva New Yorks brandkår och ofattbart många tusen andra för att dölja en superkonspiration.

Om du tror att WTC7 var en omodern byggnad 2001 eller att den hade problem med asbests så visar det bara hur fantastiskt oinsatt du är. Byggnaden invigdes 1987.

Om tur-Larry hade inside-information eller till och med låg bakom attacken så hade han nog sett till att skaffa ett bättre utformat försäkringsavtal och därigenom sluppit att ägna åratal i domstol för att bråka om huruvida han hade rätt till ersättning för två terrordåd eller bara ett.

För övrigt så ser jag ingen röd tråd alls i vad du försöker komma fram till.
Citera
2018-10-16, 16:31
Medlem
Citat:
Jag trodde att ni i lögnarklubben var övertygade om att WTC7 revs just nedifrån?

Man kan riva byggnader en våning i taget under kontrollerade former. Betydligt billigare än förstöra hela kvarteret, muta halva New Yorks brandkår och ofattbart många tusen andra för att dölja en superkonspiration.

Om du tror att WTC7 var en omodern byggnad 2001 eller att den hade problem med asbests så visar det bara hur fantastiskt oinsatt du är. Byggnaden invigdes 1987.

Om tur-Larry hade inside-information eller till och med låg bakom attacken så hade han nog sett till att skaffa ett bättre utformat försäkringsavtal och därigenom sluppit att ägna åratal i domstol för att bråka om huruvida han hade rätt till ersättning för två terrordåd eller bara ett.

Jag syftade på WTC 1 och 2 när jag antog att det skulle vara svårt att demolera dessa nedifrån då de var dubbelt så höga som WTC 7. WTC 1 och 2 invigdes 1973 och innehöll också stora mängder asbestos.
Om Larry Silverstein kunde fixa ett bättre avtal vet jag inte. Jag tror det är svårt att garantera utgången i ett försäkringsbedrägeri.
Citera
2018-10-16, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto

Sakta i backarna nu, va. För det första har jag aldrig påstått att jag har sanningen kring detta, och för det andra så är det enligt min egna jävla uppfattning som mycket inte stämmer med det officiella narrativet.
Är det inte då bättre, i ett diskussionsforum, att presentera dina teorier? Hittills har ju allt du skrivit motbevisats

Citat:
Det fick mig inte alls svarslös. Men det går inte att diskutera med den personen som svarade mig för han avfärdar allt. Vad är det för poäng då?
Det var två personer som svarade på detta, och du blev lika svarslös efter båda svaren. Det du kallar "avfärdar allt" kallar vi andra "överbevisar" eftersom du inte kan svara på det.

Citat:
Jag hittar inte ens det inlägget där jag ska ha uttryckt mig så.

Inlägg 35437, alltså det enda inlägg jag svarat på från dig. Borde varit enkelt att hitta.
Citat:
Det är väldigt märkligt formulerat, det håller jag med om, och det är förmodligen det enda jag kommer att hålla med dig om. Ja, jag vet vad handlöst betyder, men du tycker att tvillingtornen och WTC 7 har kontroll över sin kollaps eller?
Du verkar inte veta vad handlöst betyder, nej. Jag tycker aldrig att torn som kollapsar har någon kontroll över sina rörelser eftersom jag inte tror att torn har något eget medvetande. Du verkar dock tro tvärtom du du skriver: "Och jo, WTC 7 faller handlöst nedåt. Inte sett ur bara en vinkel. Utan två. Det är nog med bevis. Men i din värld så tycker du det är ett självfallet beteende av en skyskrapa" Du lyfter alltså fram att det är mystiskt att WTC 7 faller utan kontroll över sina rörelser (handlöst) och verkar således tycka att torn som faller i andra fall har kontroll över sig själva vilket är mycket märkligt.
Senast redigerad av DanielDO 2018-10-16 kl. 16:40.
Citera
2018-10-16, 16:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Larry fick ut 4,55 miljarder USD på försäkringen - WTC-byggnaderna beräknas landa på runt 9 miljarder USD, och då äger han inte ens de flesta husen utan har enligt kontraktet fått stå för kostnader på byggnader han leasar.

Sen får du gärna förklara varför Larry skulle ha bokat in möten för sig, barnen samt de 4 anställda som avled den 11 september om han hade planerat/hade insider information om en terrorattack samma dag...
Citera
2018-10-16, 16:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag syftade på WTC 1 och 2 när jag antog att det skulle vara svårt att demolera dessa nedifrån då de var dubbelt så höga som WTC 7. WTC 1 och 2 invigdes 1973 och innehöll också stora mängder asbestos.
Om Larry Silverstein kunde fixa ett bättre avtal vet jag inte. Jag tror det är svårt att garantera utgången i ett försäkringsbedrägeri.

Han kunde ju ha börjat med att tillmötesgå försäkringsbolagen som försökte få honom att teckna ett väsentligt mer omfattande avtal än det han slutligen signerade (som ändå var större än det han initialt hade tänkt)... Planerar man ett försäkringsbedrägeri så verkar det ju rätt korkat att börja med att underförsäkra sig..
Citera
2018-10-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Larry fick ut 4,55 miljarder USD på försäkringen - WTC-byggnaderna beräknas landa på runt 9 miljarder USD, och då äger han inte ens de flesta husen utan har enligt kontraktet fått stå för kostnader på byggnader han leasar.

Sen får du gärna förklara varför Larry skulle ha bokat in möten för sig, barnen samt de 4 anställda som avled den 11 september om han hade planerat/hade insider information om en terrorattack samma dag...
Även om han inte gick plus kom han undan billigare än om han demolerat och byggt om allt utan försäkringspengar. Han räknade ju även att få över 7 miljarder för 2 terrorattacker, vilket misslyckades. Hans motiv är viktigare än själva utgången.
Larry och hans barn hade möten varje måndag till fredag morgon i World trade center. Därför vore det konstigt om han inte bokat in möte just den dagen själva attacken skedde. Ungefär lika konstigt som att han blev tvungen att gå till doktorn, och hans barn är försenade just den 11 september.
Citera
2018-10-16, 17:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Även om han inte gick plus kom han undan billigare än om han demolerat och byggt om allt utan försäkringspengar. Han räknade ju även att få över 7 miljarder för 2 terrorattacker, vilket misslyckades. Hans motiv är viktigare än själva utgången.
Larry och hans barn hade möten varje måndag till fredag morgon i World trade center. Därför vore det konstigt om han inte bokat in möte just den dagen själva attacken skedde. Ungefär lika konstigt som att han blev tvungen att gå till doktorn, och hans barn är försenade just den 11 september.

Varför skulle han frivilligt rivit och återbygga något han endast leasade? Fanns ens den möjligheten i leasingavtalet med port Authority?

Vad menat du med att han ”räknade med att få 7 miljarder”? Hur vet du det, och varför tog han inte en försäkring som tydligare skilde byggnaderna/terrordåden åt i sånt fall?

Att Larry normalt åt frukost där vet jag, men varför inte boka en resa eller liknande - kanske för hela familjen - eller vara tydlig med läkarbesöket innan?
Eller planera attacken på en tid de normalt inte var där..
Källa på att barnen var där varje dag - jag har nämligen läst att de endast var där ibland när så krävdes för möten.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-10-16 kl. 18:05.
Citera
2018-10-16, 21:48
Medlem
Citat:
WTC 7 är nog den mest perfekta kollapsen jag sett

Säger dock mer om vad du sett än om WTC7.

Citat:
WTC 1 och 2 hade förmodligen inte kunnat demoleras snyggare och mer perfekt än dom gjorde med tanke på storleken.

Jovars,

Many of the surrounding buildings were also either damaged or destroyed as the towers fell. 5 WTC endured a large fire and a partial collapse of its steel structure and was torn down. Other buildings destroyed include St. Nicholas Greek Orthodox Church, Marriott World Trade Center (Marriott Hotel 3 WTC), South Plaza (4 WTC), and U.S. Customs (6 WTC). The World Financial Center buildings, 90 West Street, and 130 Cedar Street suffered fires. The Deutsche Bank Building, the Verizon Building, and World Financial Center 3 had impact damage from the towers' collapse, as did 90 West Street. One Liberty Plaza survived structurally intact but sustained surface damage including shattered windows.

Tror säkert du hade fått fler uppdrag efter den snygga demoleringen, duh.................
Citera
2018-10-17, 02:40
Medlem
Citat:
Varför skulle han frivilligt rivit och återbygga något han endast leasade? Fanns ens den möjligheten i leasingavtalet med port Authority?
Port Authority ville få bort de ca 5000 ton asbestos som WTC 1 och 2 innehöll. Att demolera byggnaderna var inte tillåtet på grund av hälsofaror, enda sättet skulle vara att demontera byggnaderna vilket skulle kosta flera miljarder dollar. Det är här Lucky Larry kommer in i bilden och leasar byggnaderna och tecknar försäkringar mot terrorattentat.
https://www.levinlaw.com/news/asbestos-towers

Citat:
Vad menat du med att han ”räknade med att få 7 miljarder”? Hur vet du det, och varför tog han inte en försäkring som tydligare skilde byggnaderna/terrordåden åt i sånt fall?
Han begärde 7 miljarder för 2 attacker. Om det fanns möjlighet att välja en bättre och mer passande försäkring så tror jag han hade gjort det.

Citat:
Att Larry normalt åt frukost där vet jag, men varför inte boka en resa eller liknande - kanske för hela familjen - eller vara tydlig med läkarbesöket innan?
Eller planera attacken på en tid de normalt inte var där..
Varför boka resa och krångla? Han och hans barn överlevde ju, och inte misstänker du Lucky Larry för någonting.

Citat:
Källa på att barnen var där varje dag - jag har nämligen läst att de endast var där ibland när så krävdes för möten.
"His son, Roger, and his daughter, Lisa, were working for him in temporary offices on the 88th floor of the W.T.C. north tower. Regular meetings with tenants in the weeks immediately following their July 26, 2001, takeover of the building were held each morning at Windows on the World. But on Sept. 11, Roger and Lisa Silverstein were running late."
https://observer.com/2003/03/mike-sees-city-taking-control-at-ground-zero/
Citera
2018-10-17, 06:05
Medlem
withnonames avatar
Citat:

Försök att koppla bort ditt groteskt stora jävla åsiktsfilter istället som är det enda motståndet som finns för WTC 7 fallet.
Citera
2018-10-17, 06:08
Medlem
withnonames avatar
Citat:

Vad är det som ska förklaras? Fattar du inte svaret på den frågan själv? Skitsamma inget jag ska lägga mig i för jag är inte tillräckligt insatt i hans förehavanden eller eran diskussion.
Senast redigerad av withnoname 2018-10-17 kl. 06:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in