2018-10-16, 23:18
Medlem
[quote=Snor-Johan|65557628] Tack S-J för att du påminde mig om att jag funderade om dokumenten den 22/10 handlar om åtal för övergrepp i rättssak.
Citera
2018-10-16, 23:20
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nja, en sådan logg (avseende spårbara cacher) är nog svårare att manipulera i efterhand, då loggarna måste hamna rätt i ett flöde. Dvs. andra geocachare kan lämna eller plocka på sig den flyttbara cachen med ganska korta intervall, och så kan man inte klämma in någon logg i efterhand. Loggen måste ju även stämma överens med den status/position som cachen har vid ett givet tillfälle.

Jag tror att hennes loggtext stämmer, där hon skrivit att hon tänkte ta med sig guldskon till USA. Däremot skrev hon den under helgen (12-13/5) precis innan sjukskrivningen/resan, vilket gör att resan ändå kan ha planerats in med mycket kort varsel.

(Jag har fått känslan att SD hade planerat sin del av USA-resan längre i förväg då hans chef nämnt att hans semester varit inplanerad sedan en längre tid. Däremot kanske ursprungsplanen var ett han skulle resa ensam, men av någon anledning beslöt de med några få dagars varsel att HD skulle följa med).

Jag har tidigare lyft detta men det kan ha dränkts i det snabba flödet i tråden eller så är det bara ointressant, men kan det tänkas att SD trots anmälningar och brytning med LW tidigare, kan ha försökt få med LW till USA?

Låt säga att det stämmer att SD varit svartsjuk och ägande kring LW och då framförallt blängt snett på BeholderX som hon skulle ha följt med till Norge. Det är ju lite lustigt sammanträffande att resorna är planerade nära på samtidigt. Kan SD ha försökt tjata med LW till USA istället för att behöva se henne åka med BeholderX till Norge, och in i det absoluta sista bråkat med henne om det varpå det slutat i mord? Och då passar det plötsligt att ta med HD som då måste söka om ESTA i absolut sista stund (om det nu stämmer). Inte för att detta egentligen spelar någon roll men jag har ofta reflekterat över att mordet sker just dagen innan ett barns födelsedag och två resor. Det känns som om någon av dessa händelser kan ha triggat något som lett till att hon dog just då.
Citera
2018-10-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ok, tack för svar.
Kan det vara så att HD ha lämnat olika skäl till frånvaro till olika personer? Är det rimligt eller omöjligt enligt dig?

Som jag skrev till ”den som säger sig vara en kollega” i det inlägg du klippte sönder när du citerade tidigare så finns möjligheten att hon först byter passet hänvisat till förberedelse för stundade Amerikaresa (och då utan att nämna några hälsobesvär) för att senare på kvällen ringa in igen och meddela att hon även är sjuk. Jag ser ingen logik i det scenariot och skulle även bli förvånad då den informationen borde ha nått mig, men det är en möjlighet.

Men! Kommer nu på att det finns ett fönster till. Om HD var uppskriven på ett morgonpass den 15e som hon ringde in och sjukskrev sig till redan kvällen den 14e. Om det gick till på det viset så skulle det förklara att hon i efterhand sjukanmälde sig även för den 14e. Allt jag med säkerhet vet är att hon inte bytte sitt pass hänvisat till någon sjukdom i det första ledet. Men Trinne eller vad hen/de heter tycks fortfarande stå fast vid sin version.

Tror inte att vi kommer längre än så, blir bara upprepningar och med det oändliga inlägg.
Citera
2018-10-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nja, en sådan logg (avseende spårbara cacher) är nog svårare att manipulera i efterhand, då loggarna måste hamna rätt i ett flöde. Dvs. andra geocachare kan lämna eller plocka på sig den flyttbara cachen med ganska korta intervall, och då kan man inte enkelt klämma in någon logg i efterhand. Loggen måste ju även stämma överens med den status/position som cachen har vid ett givet tillfälle.

Jag tror att hennes loggtext stämmer, där hon skrivit att hon tänkte ta med sig guldskon till USA. Däremot skrev hon den under helgen (12-13/5) precis innan sjukskrivningen/resan, vilket gör att resan ändå kan ha planerats in med mycket kort varsel.

(Jag har fått känslan att SD hade planerat sin del av USA-resan längre i förväg då hans chef nämnt att hans semester varit inplanerad sedan en längre tid. Däremot kanske ursprungsplanen var ett han skulle resa ensam, men av någon anledning beslöt de med några få dagars varsel att HD skulle följa med).

Stod det alltså handskrivet på loggen att skon skulle till USA? Annars tänkte jag att hon kunde ha lagt till digitalt efteråt, skon kanske hon tagit av andra skäl/en annan resa.
Citera
2018-10-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Som jag skrev till ”den som säger sig vara en kollega” i det inlägg du klippte sönder när du citerade tidigare så finns möjligheten att hon först byter passet hänvisat till förberedelse för stundade Amerikaresa (och då utan att nämna några hälsobesvär) för att senare på kvällen ringa in igen och meddela att hon även är sjuk. Jag ser ingen logik i det scenariot och skulle även bli förvånad då den informationen borde ha nått mig, men det är en möjlighet.

Men! Kommer nu på att det finns ett fönster till. Om HD var uppskriven på ett morgonpass den 15e som hon ringde in och sjukskrev sig till redan kvällen den 14e. Om det gick till på det viset så skulle det förklara att hon i efterhand sjukanmälde sig även för den 14e. Allt jag med säkerhet vet är att hon inte bytte sitt pass hänvisat till någon sjukdom i det första ledet. Men Trinne eller vad hen/de heter tycks fortfarande stå fast vid sin version.

Tror inte att vi kommer längre än så, blir bara upprepningar och med det oändliga inlägg.

Inget att bli sur för. Alltså en möjlighet.
Citera
2018-10-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Har även du varit på förhör?

Nej.
Citera
2018-10-16, 23:29
Medlem
Philomenas avatar
Citat:

Kontentan vi kan finna är väl att HD hurusom haver verkar sakna ett starkt alibi i form av tjänstgöring på sin arbetsplats?

Sedan är nästa slutsats att en sen frånvaroanmälan oavsett orsak kan tyda på att hon inte planerat resa till USA förrän mordkvällen då något fick henne att med mycket kort varsel söka ledigt... bortsett att då loggen på LWs gamla ställen där guldskon som skulle till USA nämns, tyder på en planerad resa å andra sidan.
Senast redigerad av Philomena 2018-10-16 kl. 23:34. Anledning: Avsaknad av ord, meningsbyggnad.
Citera
2018-10-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Jag-vi besvarade ett inlägg från EGT.
Där kan du läsa hur du får tag på informationen om den 22OKT.

Det har med mordet att göra och kan köpas på rätten här i Örebro. Som inte kommer ge HD några stora förhoppningar men tyvärr tror vi SD hjärntvättat henne.

Detta tolkar jag som att det som står i dokumentet 22/10 är neg för SD. HD går enligt M-N runt och säger att SD är oskyldig-det är nog dem förhoppningarna som avses.
Citera
2018-10-16, 23:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Stod det alltså handskrivet på loggen att skon skulle till USA? Annars tänkte jag att hon kunde ha lagt till digitalt efteråt, skon kanske hon tagit av andra skäl/en annan resa.

De spårbara cacherna loggas endast digitalt, dvs. det finns inga handskrivna remsor specifikt för dessa flyttbara små saker.
Citera
2018-10-16, 23:33
Medlem
Citat:

Hur långt före 14/5 frågade hon om byte av arbetspass?
Citera
2018-10-16, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Kontentan vi kan finna väl att HD hurusom haver verkar sakna ett starkt alibi i form av tjänstgöring på sin arbetsplats?

Sä tänkte jag först också. Men ju mer jag funderar på det så är det inte oviktigt hur HD och vilka skäl hon lämnat. Sen är det synd att vissa blir sura och snorkiga när man klipper i deras inlägg.
Citera
2018-10-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hur långt före 14/5 frågade hon om byte av arbetspass?

Samma dag.

Edit: Ändrar mig, är faktiskt inte helt säker. Kan ha varit dagen innan också, men som jag uppfattade informationen var det samma dag.
Senast redigerad av Zymbal 2018-10-16 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in