2018-10-16, 16:48
Medlem
Flytt-lasses avatar
Köp den inte, det är ett blattemärke, passar endast ihop med adidaskostymen.
Citera
2018-10-16, 17:27
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Köp inte..
Köp typ Casio, Seiko eller billig Certina om du ska ha budget.
Alternativt något begagnat på Tradera.
Citera
2018-10-16, 17:40
Medlem
Tycker du att klockan är snygg är det bara att köpa oavsett vad fb tycker. "Bra" klockor nu för tiden handlar om mekanik och hantverk för ett fåtal intresserade och för de flesta mest en statusmarkör och accessoar. En klocka för 600 kr från en större tillverkare håller sannolikt längre än du tycker att den är snygg ändå (+10 år).
Citera
2018-10-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Den typiska svennen bär inte alls klocka på armen. Bara adidasfolket som tycker sådant är viktigt.

Tycker inte alls det stämmer. Jag tycker att det ser stilrent ut, och kan vara riktigt snyggt till vissa outfits! Men det är bara min åsikt!
Citera
2018-10-16, 20:58
Medlem
Behöver kanske omformulera mig lite..

Jag vill ha en klocka som är snygg (vilket jag tycker Armani har) MEN, kan den typiska "svennen" ha klockan? Sen om den inte passar en samlare eller klock-speciallist bryr jag mig inte om. Skulle en Armani klocka få mig att se dum ut i en svenne outfit eller kan de passa alla?

Självklart köper jag vilken klocka JAG vill ha, men samtidigt (eftersom jag aldrig ens köpt en klocka) vill jag inte göra ett dumt köp som jag senare kommer ångra!
Citera
2018-10-16, 22:24
Medlem
David416s avatar
Ja, svennen kan ha klockan. Har burit min några gånger per vecka senaste fyra åren och inte haft några problem med den. Bortsett från att en god väns flickvän berömde den lite väl mycket. Strax efteråt köpte vännen en breitling.. Jag köpte min över disk i new York och min kostade nog motsvarande 4K. En av mina schysstare klockar men inget märke som imponerar på samlarna

Givetvis bör en gentleman bära ett armbandsur!
Citera
2018-10-16, 22:31
Medlem
Har några Armani. De funkar bra men batteriet behövs bytas ofta. Sammanfattat prisvärda och snygga.
Citera
2018-10-16, 22:54
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttForetagOnline
Tja, någon som har åsikter om Armani klockor? Tänker mig en silvrig för priset 1500-2000 kr, finns en hel del på Uret.se på rabatt.
Legit sida förresten? Recensioner tyder på att den är det, men någon här som köpt därifrån?

Tillbaks till klockan. Märket Emporio Armani (EA7) känns som ett märke för mest ”icke-svensk bakgrund” personer, och bär man märket som typisk ”svenne” blir man ”hobby”. Lite så känns det trots att EA7 inte är ett ”blattemärke”

Men hur är det med Armani klockor? Antar att det är samma märke. Har den typiska svennen också Armani klockor, eller finns det andra man borde hålla sig till för prislappen 1500-2000?

Vill bara förtydliga att jag inte menar något rasitiskt med det jag skrev, och om jag uttrycker mig fel så ber jag om ursäkt för det. Menar inte alls på det sättet då. Menar bara att vissa märken ofta bärs av olika sorters personer.

Tacksam för svar.

Skippa Kinakrafset och köp en riktig armbandsklocka istället. Orient, Seiko och Citizen gör bra grejor för pengarna. Även Certina kan rekommenderas om du känner mer för en schweizare. Lycka till!
Citera
2018-10-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttForetagOnline
Tja, någon som har åsikter om Armani klockor? Tänker mig en silvrig för priset 1500-2000 kr, finns en hel del på Uret.se på rabatt.
Legit sida förresten? Recensioner tyder på att den är det, men någon här som köpt därifrån?

Tillbaks till klockan. Märket Emporio Armani (EA7) känns som ett märke för mest ”icke-svensk bakgrund” personer, och bär man märket som typisk ”svenne” blir man ”hobby”. Lite så känns det trots att EA7 inte är ett ”blattemärke”

Men hur är det med Armani klockor? Antar att det är samma märke. Har den typiska svennen också Armani klockor, eller finns det andra man borde hålla sig till för prislappen 1500-2000?

Vill bara förtydliga att jag inte menar något rasitiskt med det jag skrev, och om jag uttrycker mig fel så ber jag om ursäkt för det. Menar inte alls på det sättet då. Menar bara att vissa märken ofta bärs av olika sorters personer.

Tacksam för svar.

Vad menas med att man blir "hobby"?

Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Uret.se är en välkänd gråhandlare så det är inga konstigheter. Armani är inget "riktigt" klockmärke utan en s.k parfymklocka. Gillar man hur den ser ut och känns och inte förväntar sig någon kvalitet kan den väl vara OK.

Vad är en "gråhandlare" och varför kallas det just så?
Citera
2018-10-16, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Armani är inte ett respektabelt klockmärke, Armani klockorna är skräp, lite tillspetsat sagt. En parfymklocka, som redan nämnts i tråden.
Inget fel med parfymklockor. De fyller sin funktion om man bara är ute efter en snygg accessoar, vilket 90% av klockbärarna är. Och Armani tillhör ju toppskiktet bland parfymklockor.

Inget märke att skryta med, men heller inget att skämmas över (åtminstone inte i 90% av fallen).
Citera
2018-10-16, 23:34
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad menas med att man blir "hobby"

Vad är en "gråhandlare" och varför kallas det just så?

"hobby"

Hobbyturk

http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=Hobbyturk

"gråhandlare"

En återförsäljare som inte är godkänd av tillverkaren. Det behöver inte nödvändigtvis vara dåligt.

https://klocksnack.se/threads/vad-gr%C3%A5handlarna-gl%C3%B6mde-att-ber%C3%A4tta-f%C3%B6r-sina-kunder.6768/
Senast redigerad av trottwell 2018-10-16 kl. 23:38.
Citera
2018-10-16, 23:52
Medlem
Armani klockor....
Armani är väll känd mest för kläder och parfym?
Det känns nästan som att köpa möbler från Ferrari...
Anyway det är up till dig men om du vill ha riktig klocka som folk kommer att respektera då kanske du borde satsa på nåt som tillverkas av företag som lite mer inriktade på ur än Armani.
Om du är på jakt efter bling bling faktorn då kan du alltid köpa fake Rolex i mässing med limmade juveler av glas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in