Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
HD lämnade den lilla guldskon till sin BFF S*ll*n i Uppsala den 17 juni.
Numera ligger den på Skavsta, ifall någon känner sig sugen att ta med den lilla maskoten på en utlandsresa

Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Fästingen i Dahlströms syn:
Fästing = Travel bug = någon maskot som GM tappat
på FP eller vägen hen tog därifrån?
Var det det polisen letade efter med krattor
häromdagen?
Tack GilGrissom82 för att du informerade om detta. Hade denna guldsko som du nämnt tidigare i bakhuvudet då jag såg reportaget med krattande poliser och det hade ju stämt bra även med Glorious tolkning om den nu inte hade befunnit sig hos S*ll*n i Uppsala. Men hade inte HD tänkt ta med sig den till USA? Den kom alltså med hem igen om den nu ens fick följa med i första läget?
När jag läste den skumma bloggen så var min association mer att fästingen var en hint att det varit en slags destruktiv parasiterande relation mellan några involverade i mordet (hur nu skribenten kunnat veta detta) men efter att ha läst Glorious tolkning så tror jag mer på att denna teori. Kan det, även om just guldskon är i Uppsala, kunna vara någon annan geocaching-pryl av detta slag som polisen letat efter? Låter iofs som ett mycket litet föremål att försöka hitta bland höstlöven, själv hittar jag inte ens kantareller bland löven i höst, så att lyckas hitta ett litet smycke låter ju som en bragd. <
Man undrar ju annars vilka typ av spår som kan säkras efter fem månader. Spontant, utan insikter, så känns det ju tveksamt att spår från offret kan finnas kvar efter så lång tid. Men tillhyggen ifall GM skadat/dödat LW redan där, tappade smycken som saknas, något större föremål så stort att ev passerande cykeltjejer sett någon göra sig av med och kasta inåt något buskage, gps, ytterligare en mobil? Jag kikade på LWs Instagram häromveckan och insåg hur många prylar som verkar behövas för att utöva geocaching, batteriladdare, extrabatterier, gps:er och mobiler. Hade LW övergett paketen för något geocaching-relaterat, hur mycket hade hon då i all hast krafsat samman och tagit med sig?
Funderat på detta med telefoner annars. Man får anta att polisen har en mycket bra bild av vilken telefon som LW använde till vardags och ifall den är saknad. De tre mobilerna som hon la upp en bild på verkar ju vara strikt jobbtelefoner (och något slags internskämt att hon konstaterade att arbetsplatsen äntligen bytt upp sig till nya mobiler) och borde knappast ha använts. Men kan hon ha haft någon extratelefon bara för hobbyn, en mer stryktålig kanske? Likaså så borde polisen ha ganska klart för sig ifall SD som MGM nyligen skaffade ny telefon. Har han eller LW dessutom kört med någon slags Apple-lösning så borde det vara ännu svårare att dölja var de varit och spåra telefoner ifall deras telefoner varit kopplade ihop med barnens via familjedelning osv och barnen verkar ju ha kvar sina telefoner varifrån man borde kunnat söka LWs telefon också redan innan polisen anlände. Sorry om detta redan tagits upp flera gånger. Men jag funderar bara lite kring ifall ett ev innehav av iPhones och familjedelning inneburit för det initiala letandet när barnen och UW insåg att hon var borta. Ponera att telefonen var på och att sonen sökte modern genom Hitta min iPhone-funktionen eller någon av de andra spårsätten man kan ha via Apple-produkter, och då fann att modern verkade lokaliseras till SD? Därav så kontaktar sonen SD så tidigt? Inte för att UW begär assistens utan för att de faktist spårar LW dit? Då är det inte underligt om UW skulle uttala sig inför polis så att misstankarna faller på SD och människorov. Men isåfall, var och när gör då SD sig av med telefonen? Sorry om jag svamlar oinsatt nu.