Citat:
Ursprungligen postat av
Fleudhesten
En enkel fråga:
Vad är det viktigaste redskapet i en pundares liv förutom själva knarket?
Ja det ska jag tala om för dig, mobiltelefonen..För utan den kan de inte nå sina ”kranar”.
Enligt MV har endast de två tonårstjejernas mobiler inte kunnat spåras under aktuell kväll, och rimligtvis borde alla som rört sig i området under detta tidsspann då mordet utspelade sig vara uppkollade.
Jag är f.ö en av dem som finner tilltro i MVs uppgifter.
Så nej, att en pundare/pundarpar skulle ha något som helst med mordet att göra är alltför långsökt
Du är inte så lite stöddig mot '
EGT' när du skriver som du gör ang pundares mobiler.
Det finns inget skäl i världen för att tro att Örebropolisen skulle ha koll på varenda en av Örebros alla pundares mobilnummer och därigenom kunna spåra ägarna, för att sedan ev avföra dem från utredningen gällande LW-mordet.
FYI: Det finns ingen "population" med högre frekvens av kontantkortsanvändning än just pundarna och inte heller nån grupp som i högre utsträckning än de som så ofta byter mobilnummer.
Om du misstror mina uppgifter ber jag att du kontaktar Christina Hallin, presstaleskvinna hos Polisområde Bergslagen och frågar henne. Att hon i flera avseenden lämnar mycket övrigt att önska, innebär inte att hon med automatik helt saknar kunskap.
Om t ex Polisens problem med narkotikavärldens användning av kontantkort..