2018-10-16, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Du drivs av ett stort ofattbart (personligt) HAT till SD. Du kräker ur dej otidigheter om honom. Du och "Moralens väktare" samt många fler, är hemska människor som ljuger för att smutskasta SD. Du utmärker dej speciellt mycket.
Varför hatar du Stefan? Du var förälskad i Lena? Hon såg bara Stefan. Därför hatar du honom.
Var det därför du mördade Lena? "Om jag inte får henne,ska ingen annan få henne heller". Dina inlägg genomsyras av hat. Du är vidrig.

Håller inte med, jag som inte kände LW ogillar SD och det han har gjort, även innan mordet. Hur ska då inte anhöriga och vänner känna? Tycker att det är starkt att ens klara att skriva i tråden. Att han är arg känns naturligt vid den här typen av sorg. Jag är också väldigt förbannad på den person som brutalt och med utdraget lidande mördat en trebarnsmamma.
Citera
2018-10-16, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Har för mig att MV sa att tiden stämde med denna flyktväg. Var har du hört något annat?
Vet inte om han sa att den stämde, orkar inte kolla just nu.
Men tror MV (eller någon annan kanske) skrev att flyktvägen gick upp i vivallaskogen och sen ned till SD, var tanken.
Då borde polisen även genomsöka skogen, och det verkar inte skett. Så jag TROR att tiden är för snäv, så polisen utgår om SD är skyldig att han måste ha sprungit en snabbare väg hem.
Citera
2018-10-16, 12:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Eftersom Tufsankatt inte vill förklara sin tanke kring ett tidsfönster vad gäller nått med DNA , så kanske någon annan begriper och kan förklara vad människan menar? Jag begriper bara inte detta!

Tidsfönstret vi diskuterar är tiden för mordet och att polisen verkar ha klockat flyktvägen av någon anledning.

Det är inte särskilt svårt att förstå.

Även om de hittar DNA från SD på LW eller tvärtom så säger det ingenting om när detta DNA har kommit dit. Det bevisar inte att de två har träffats just inom den tidsperiod (det tidsfönster) då mordet ska ha skett.
Citera
2018-10-16, 12:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Begravning?
Brukar väl sällan ske på måndagar?
Citera
2018-10-16, 12:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Skriver inte inlägget som att jag bestrider, håller med det fetade och utvecklar den tanken.

Det går inte idagsläget att utesluta alternativa GM eller händelseförlopp.
Om exempelvis UW inte har alibi, tror ni att han är avskriven då?
Att polisen säger att dom bara har en misstänkt och det är det skäligen misstänkta sedan tidigare är självklart, oavsett status på deras utredning.
Förstå ramaskrien om dom skulle säga "Vi har flermisstänkta vi jobbar med"... Nä, det fungerar inte, utan dom säger det dom säger och med tillägget att dom jobbar brett.

En viktig aspekt (tror jag):
Polisen verkar ha väldigt svårt att få in SD i sitt tidsfönster. Efter ha sprungit utmed planket så verkar polisen vilja att han sprang på gatorna direkt hem och inte in i skogen. Annars hade dom väl undersökt skogen med?
Mobilen kan han ju dumpat på morgonen.

Citat:
Men tror MV (eller någon annan kanske) skrev att flyktvägen gick upp i vivallaskogen och sen ned till SD, var tanken.
Då borde polisen även genomsöka skogen, och det verkar inte skett. Så jag TROR att tiden är för snäv, så polisen utgår om SD är skyldig att han måste ha sprungit en snabbare väg hem.

Men det är väl inte säkert att det är just "tidfönstret" som polisen nu försöker få ihop? Vet inte om du menar att söket skulle ha med det direkt att göra? För att de inte får ihop det?

Här är bilder från söket från NA som Limetime la upp häromdagen:

https://www.flashback.org/p65508642#p65508642

Där ser man att det söktes i skogsområden.
Citera
2018-10-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Du drivs av ett stort ofattbart (personligt) HAT till SD. Du kräker ur dej otidigheter om honom. Du och "Moralens väktare" samt många fler, är hemska människor som ljuger för att smutskasta SD. Du utmärker dej speciellt mycket.
Varför hatar du Stefan? Du var förälskad i Lena? Hon såg bara Stefan. Därför hatar du honom.
Var det därför du mördade Lena? "Om jag inte får henne,ska ingen annan få henne heller". Dina inlägg genomsyras av hat. Du är vidrig.

Du kan inte påvisa en enda lögn jag skrivit om honom. Jag tycker illa om honom som person vilket jag tror de flesta som vet vad han går för gör. Är förvånad över hans totala brist på moral och samvete.

Jag TROR att han mördade Lena, så jag känner ett stort hat mot Mördaren, inte nödvändigtvis SD.

Jag älskade Lena som VÄN. Kanske okänt begrepp för dig, men så var det, så Är det och det är jag inte ensam om.
Så vi som älskade Lena är vidriga, medans det är synd om Stefan? Du har verkligen en verklighetsfrämmande uppfattning, är det någon i detta sammanhang som betett sig vidrigt så är det Stefan.
Citera
2018-10-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte särskilt svårt att förstå.

Även om de hittar DNA från SD på LW eller tvärtom så säger det ingenting om när detta DNA har kommit dit. Det bevisar inte att de två har träffats just inom den tidsperiod (det tidsfönster) då mordet ska ha skett.
Och som jag skrev är det inte ens åt det hållet mitt resonemang gick. Vad har DNA med tiderna att göra?
Citera
2018-10-16, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det är väl inte säkert att det är just "tidfönstret" som polisen nu försöker få ihop? Vet inte om du menar att söket skulle ha med det direkt att göra? För att de inte får ihop det?

Här är bilder från söket från NA som Limetime la upp häromdagen:

https://www.flashback.org/p65508642#p65508642

Där ser man att det söktes i skogsområden.
Såg det, men osäker på vart den bilden är tagen. Tror dom använda ett par timmar i området där mobilen hittades.
Boende på den gatan såg inga poliser i fortsättningen /anslutningen från bron ut mot skogen, men kan ha missat det.
Citera
2018-10-16, 13:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Som vanligt så vrider och vänder du på
allting för att det ska passa din agenda:
att SD är oskyldig.

MV har skrivit att de kommit fram till att SD
skulle ha hunnit ta sig hem den tänkta flyktvägen.

Att de nu har genomsökt en alternativ flyktväg
kan bero på tips och vittnesuppgifter som kommit in.
Citera
2018-10-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
att SD är oskyldig.

Ja, det berodde på att nya uppgifter inkommit och polisen har skyldighet att undersöka dessa. Då vi inte vet vad dessa bestod i eller vad den tidigare skissade flyktvägen baserade sig på vet vi inte heller om det påverkar tiden på något sätt.
Oklart vilken väg polisen slutligen fäster tilltro till.
Citera
2018-10-16, 14:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det berodde på att nya uppgifter inkommit och polisen har skyldighet att undersöka dessa. Då vi inte vet vad dessa bestod i eller vad den tidigare skissade flyktvägen baserade sig på vet vi inte heller om det påverkar tiden på något sätt.

Det kan också handla om att man vill utesluta alternativ. Eller i alla fall kunna säga att inget tyder på att...
Citera
2018-10-16, 14:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
att SD är oskyldig.

Uppgifterna verkade inte direkt nya, utan hade kommit under utredningens gång. Och det verkar ju handla om vad som kommit upp i vittnesförhör.

Moralensväktare:

" Nu håller man på och förhör vittnen som i början av utredningen lämnade viktiga tips. Därav sökningarna som gjordes idag. Enligt mina uppgifter så var det här ett tips som kom in i början på utredningen dock efter att man funnit kroppen."

https://www.flashback.org/p65505584#p65505584

" Men man har iakttagelser från brottsplatsen som jag skrivit om tidigare och att en person troligtvis mördaren rört sig motsols efter motorvägen bort mot gångbron som ligger öster ut från fyndplatsen. Men nu har ett vittne gjort iakttagelser om någon på andra sidan motorvägen. Vilket inte någon annan har gjort tidigare enligt vad jag fått veta. Och därmed vill man undersöka ett grönområde strax söder om gångbron för att en eventuell mördare har kunnat dumpa någonting på den platsen."

https://www.flashback.org/sp65509752

"– Exakt varför vi gör den här undersökningen i dag kan jag inte kommentera, utan det är uppgifter som kommit fram under utredningens gång, säger Christina Hallin."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6nQn5O/polisen-soker-nara-lenas-bostad-uppgifter-skall-kontrolleras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in