Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-16, 11:54
  #397
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Efter första delen igår tänkte jag först "gud vilka trevliga par". Sedan tänkte jag lite till och såg en del ledtrådar. Flera hade inte dejtat på åratal (varför då söka till TV?), 49-åriga damen gjorde en perfekt klackspark när hon gick ut (stagead TV bra på bild), det som sades mellan saxofonkillen och 49-åriga damen ar så perfekt att de bör vara skådisar. En av deltagarna var Idol-tjej.

Så sammanfattningsvis: jag tror det mesta var bluff. Minst 2-3 av personerna var skådisar, eller skådisvana och hade tränat repliker som någon skrivit, personerna som deltog var utvalda på något sätt men hade inte själva sökt till First date. Anledningen till detta är att den svenska versionen med ÄKTA deltagare är så tråkig jämfört med UK-versionen. Någon (gay?) person i First Date-ledningen bestämde att nu ska programmet nå upp till instagram-kvalitet istället för att vara grå vardag.

Någon som har insider-historien kring denna bluff-säsong?
Hejsan avstängd.
Om priset som inbjuden skådis är att få vakna upp med att det fläktar på saxofonen i en okänd kevinna med tandställnings säng, så kommer många säga upp sig från kontoret framöver, eller skulle det vara fabricerat att vissa fick ligga via tärningskast ifrån produktionens sida?

Hur vet du att Firsta rape UK inte är bluff?, bara för att britterna har en annan social kultur borde vara det första att misstänka, du lär inte se någon skillnad mellan sista dejten säsong 1 och 2, så antingen har du rätt om båda säsongerna eller fel om båda säsongerna

Jag tror att du lider av den sedvanliga svenskfientliga jantelagen, symtomet där man inte kan ta ett inköpt format för bara vad det är, utan det är antingen fejk eller sämre för att det är en uppföljare till något, den orubbliga tröttsamma utgångspunkten,
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-16 kl. 12:20.
Citera
2018-10-16, 12:17
  #398
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Tvås egocentriska svikare träffas, en lärare i batik möter Ali 6 misstycke uppstod

Det går inte att ta manligt homosexuellt kärleksintresse på allvar,
det verkade gråhårig bög 1 också tycka med tanke på hur sömnig han var
under sin dejt, grov lögn under intervjun...att han inte fattade sex-anspelningen om att smaka
på Bög 2s silverpirk, naturligtvis var han bara ointresserad av tjänsten

Haha, den där kampsportsbruden blev osäker på den där långhakan efter att ha tagit en kritisk afterwork-drink! som alla gööööööööööör, för att citera Pontiac.

Nå vad blev hon osäker på tror ni?...var det möjligen så att han lät henne betala
för sin egen drink? också

Riktigt löjeväckande, saxofontricket


Hej ahahah jag hoppas hon fick betala sin drink hahha bra skrivet.

Hon vart ju förvånad att betala hälfen av middagen.

Men snygg var hon

Tack för att du läste
Citera
2018-10-16, 12:25
  #399
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Efter första delen igår tänkte jag först "gud vilka trevliga par". Sedan tänkte jag lite till och såg en del ledtrådar. Flera hade inte dejtat på åratal (varför då söka till TV?), 49-åriga damen gjorde en perfekt klackspark när hon gick ut (stagead TV bra på bild), det som sades mellan saxofonkillen och 49-åriga damen ar så perfekt att de bör vara skådisar. En av deltagarna var Idol-tjej.

Så sammanfattningsvis: jag tror det mesta var bluff. Minst 2-3 av personerna var skådisar, eller skådisvana och hade tränat repliker som någon skrivit, personerna som deltog var utvalda på något sätt men hade inte själva sökt till First date. Anledningen till detta är att den svenska versionen med ÄKTA deltagare är så tråkig jämfört med UK-versionen. Någon (gay?) person i First Date-ledningen bestämde att nu ska programmet nå upp till instagram-kvalitet istället för att vara grå vardag.

Någon som har insider-historien kring denna bluff-säsong?


Hej nej detta är på riktigt inga skådespelare. Men däremot inte sagt att de inte vill bli skådisar.

Med bögen som har ett företag som surrogat är det han???

https://www.svtplay.se/video/1965092...ng-1-avsnitt-4

kolla på 1 min 24 sek

Tack för att du läste
Citera
2018-10-16, 12:41
  #400
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacknimo

Med bögen som har ett företag som surrogat är det han???

https://www.svtplay.se/video/1965092...ng-1-avsnitt-4

kolla på 1 min 24 sek

Var den vedervärdigaste människa jag har sett. Fy fan vilken otrevlig person. Stackars barn.

Den trevliga bögen ska vara jävligt glad över att han slapp träffa honom en till gång. Att han kanske var intresserad av det är en gåta.
Citera
2018-10-16, 12:44
  #401
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Var den vedervärdigaste människa jag har sett. Fy fan vilken otrevlig person. Stackars barn.

Den trevliga bögen ska vara jävligt glad över att han slapp träffa honom en till gång. Att han kanske var intresserad av det är en gåta.


Hej hahah jag fan håller med dig blicken var så kall mörk bögen har många lik i sin garderob hahah.

Den andra bögen vet jag vem det är. Den mest genomsnälla person som finns i Örebro. Han ska vara glad att han inte blev styckmördad. Fyfan hahah
'
Tack för att du läste
Citera
2018-10-16, 20:13
  #402
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacknimo
Med bögen som har ett företag som surrogat är det han???

https://www.svtplay.se/video/1965092...ng-1-avsnitt-4

kolla på 1 min 24 sek

Tack för att du läste

Va? Nej?

Takk för at du leste
Citera
2018-10-16, 21:00
  #403
Medlem
Schnyggves avatar
Så kul att det börjat igen! Underbart! älskar personalen! framförallt Cissi och Cato! underbara! Cissi ser ut att vara en stor ung kvinna, vilket jag kan uppskatta! superhärlig är hon!

Han äldre bögen alltså...han var ju så tråkig att jag behövde palliativ vård bara jag såg honom! hans dejt var ju betydligt mer på g!

Kul för saxofonmannen och den livsglada kvinnan! (bland kändes det dock som hon försökt manipulera sig själv till att älska livet! men hey! fake it til you make it antar jag!)

Den unga rödhåriga tjejen var härlig! lite halvtrist kille, men kan säkert bli bra om man taggar ned lite...

Längtar redan till nästa gång! Jag skymtade "dejtingexperten" och feminazit vad hon nu heter flimra förbi, men en äldre man! hon är väl typ 23?
__________________
Senast redigerad av Schnyggve 2018-10-16 kl. 21:02.
Citera
2018-10-16, 21:11
  #404
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Han äldre bögen alltså...han var ju så tråkig att jag behövde palliativ vård bara jag såg honom! hans dejt var ju betydligt mer på g!

Ärligt talat så förstår jag inte varför människor som är så uppenbart reserverade av sig utsätter sig för den här typen av program. De betalar till och med för maten själv, så... varför? Vad är lockelsen?
Citera
2018-10-16, 21:47
  #405
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ärligt talat så förstår jag inte varför människor som är så uppenbart reserverade av sig utsätter sig för den här typen av program. De betalar till och med för maten själv, så... varför? Vad är lockelsen?

Ja jag vet inte...är man lite inåt men vet med sig att man kan blomma upp om allt känns rätt kan det ju vara en utmaning! men denna snubben verkade ju vara född dödstrist och fattig på liv...
Citera
2018-10-17, 03:03
  #406
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Så kul att det börjat igen! Underbart! älskar personalen! framförallt Cissi och Cato! underbara! Cissi ser ut att vara en stor ung kvinna, vilket jag kan uppskatta! superhärlig är hon!
Vad menar du med stor ung kvinna?..rent fysiskt?

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ärligt talat så förstår jag inte varför människor som är så uppenbart reserverade av sig utsätter sig för den här typen av program. De betalar till och med för maten själv, så... varför? Vad är lockelsen?
Hur vet du så säkert att det var reserverad han var?, var han inte snarare ointresserad? av sin friare
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-17 kl. 03:07.
Citera
2018-10-17, 03:15
  #407
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vad menar du med stor ung kvinna?..rent fysiskt?
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo

Hur vet du så säkert att det var reserverad han var?, var han inte snarare ointresserad? av sin friare

Fysiskt stor, inte tjock på något vis (uppenbarligen inte) men du vet lång och kraftig, en stor tjej helt enkelt! en amazonkvinna! Kan uppskatta det lika mycket som en liten nätt och lätt tjej...
__________________
Senast redigerad av Schnyggve 2018-10-17 kl. 03:53.
Citera
2018-10-17, 07:17
  #408
Medlem
moralhoras avatar
För övrigt - sa han kippos istället för kippis?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback