2018-01-18, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Einar
Lade de upp notan tydligt riktat mot dig (antar att du är kille) eller neutralt på bordet? Fanns det några förväntningar kring betalningen?

Servitrisen la upp den mitt på bordet, fanns inga förväntningar på vem som skulle ta den.
Citera
2018-01-18, 13:58
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OfflineMode
Jag är deltagare från säsong 1 av Första dejten här i Sverige, har ni några frågor så fråga på.

Svarar på en fråga jag snappat upp: nej man fick inget betalt av SVT, och ja vi fick betala notan, men priserna var kraftigt reducerade så det sved knappast i plånboken.

Hur gick det för dig?
Citera
2018-01-19, 08:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Hur gick det för dig?
Jag anar vem det kan vara..men kan såklart inte vara säker.

SKön kille.
Citera
2018-01-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Hur gick det för dig?

Det var trevligt, vi hade en kul date. Dock blev det inte ngn kärlek
Citera
2018-01-29, 21:33
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OfflineMode
Det var trevligt, vi hade en kul date. Dock blev det inte ngn kärlek
Har dom lagt ner serien?
Citera
2018-01-30, 09:13
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Har dom lagt ner serien?

Dom söker ju nya deltagare. Så det tror jag inte att dom har gjort.
Citera
2018-09-23, 12:04
Medlem
jay.simpsons avatar
Den brittiska versionen är bättre tycker jag mer socialt, frispråkig och friare individer vissa kufar. Nu ligger säsong fyra på Svt play. En ensamstående pappa med flera barn och begränsad ekonomi parades ihop med en gold digger som ansåg att han ska ta notan.

Ett av paren såg man direkt att det fanns kemi och nu väntar paret barn.

https://youtu.be/-7umbaNZOMo

https://youtu.be/85G1eW9DCqg

Ett annat par båda har tvångssyndrom flyttade ihop efter tre veckor.

Har svenska första dejten några succé matchningar.
Senast redigerad av jay.simpson 2018-09-23 kl. 12:13.
Citera
2018-10-10, 08:57
Bannlyst
Hej det kommer sändas 15 okt svenska spännande.

Varför det inte blir några par eller barn i svenska första dejten är svenska mannen är torr blyg stel.
Tittar man på Ex on the beach de med utlänsktbakrund är mer charmiga roliga och spontanare.

Och det ska alltid vara med bögar feminister och annat löst folk.

Tack för att du läste.
Citera
2018-10-15, 21:15
Medlem
Enmansdemos avatar
Tvås egocentriska svikare träffas, en lärare i batik möter Ali 6 misstycke uppstod

Det går inte att ta manligt homosexuellt kärleksintresse på allvar,
det verkade gråhårig bög 1 också tycka med tanke på hur sömnig han var
under sin dejt, grov lögn under intervjun...att han inte fattade sex-anspelningen om att smaka
på Bög 2s silverpirk, naturligtvis var han bara ointresserad av tjänsten

Haha, den där kampsportsbruden blev osäker på den där långhakan efter att ha tagit en kritisk afterwork-drink! som alla gööööööööööör, för att citera Pontiac.

Nå vad blev hon osäker på tror ni?...var det möjligen så att han lät henne betala
för sin egen drink? också

Riktigt löjeväckande, saxofontricket
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-15 kl. 22:12.
Citera
2018-10-16, 03:08
Medlem
jay.simpsons avatar
Rätt fult att låta dejten betala när man vet att man inte vill gå vidare på en andra dejt. Kemiske Ali kom undan rätt billigt batikhäxor ska man akta sig för. Ali var nog för gammal för henne som förmodligen såg framför sig en dejt med ett ensamkommande flyktingbarn.

Tjejer är lustiga. Vill att mannen ska betala samtidigt som det ska råda jämställdhet. Varför erbjuder sig inte tjejen att ta notan

Jag trodde Fosco var utbytt Fosco såg så annorlunda ut nu.
Citera
2018-10-16, 04:25
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Rätt fult att låta dejten betala när man vet att man inte vill gå vidare på en andra dejt.

Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Tjejer är lustiga. Vill att mannen ska betala samtidigt som det ska råda jämställdhet. Varför erbjuder sig inte tjejen att ta notan

Hur ska du ha det?

Det är ytterst onormalt att betala för någon annan som man inte
vet om man ska träffa igen, oavsett kön
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-16 kl. 04:28.
Citera
2018-10-16, 08:57
Medlem
Paris24s avatar
Efter första delen igår tänkte jag först "gud vilka trevliga par". Sedan tänkte jag lite till och såg en del ledtrådar. Flera hade inte dejtat på åratal (varför då söka till TV?), 49-åriga damen gjorde en perfekt klackspark när hon gick ut (stagead TV bra på bild), det som sades mellan saxofonkillen och 49-åriga damen ar så perfekt att de bör vara skådisar. En av deltagarna var Idol-tjej.

Så sammanfattningsvis: jag tror det mesta var bluff. Minst 2-3 av personerna var skådisar, eller skådisvana och hade tränat repliker som någon skrivit, personerna som deltog var utvalda på något sätt men hade inte själva sökt till First date. Anledningen till detta är att den svenska versionen med ÄKTA deltagare är så tråkig jämfört med UK-versionen. Någon (gay?) person i First Date-ledningen bestämde att nu ska programmet nå upp till instagram-kvalitet istället för att vara grå vardag.

Någon som har insider-historien kring denna bluff-säsong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in