2018-10-16, 11:40
Medlem
Tja, någon som har åsikter om Armani klockor? Tänker mig en silvrig för priset 1500-2000 kr, finns en hel del på Uret.se på rabatt.
Legit sida förresten? Recensioner tyder på att den är det, men någon här som köpt därifrån?

Tillbaks till klockan. Märket Emporio Armani (EA7) känns som ett märke för mest ”icke-svensk bakgrund” personer, och bär man märket som typisk ”svenne” blir man ”hobby”. Lite så känns det trots att EA7 inte är ett ”blattemärke”

Men hur är det med Armani klockor? Antar att det är samma märke. Har den typiska svennen också Armani klockor, eller finns det andra man borde hålla sig till för prislappen 1500-2000?

Vill bara förtydliga att jag inte menar något rasitiskt med det jag skrev, och om jag uttrycker mig fel så ber jag om ursäkt för det. Menar inte alls på det sättet då. Menar bara att vissa märken ofta bärs av olika sorters personer.

Tacksam för svar.
Citera
2018-10-16, 11:50
Medlem
Uret är legit och du kan köpa klockan om du tycker den är fin. Men det är inget bra klockmärke och inget du ska visa upp för din klockintresserade vän, ölpolaren på kvarterskrogen blir kanske imponerade.
Citera
2018-10-16, 11:50
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttForetagOnline
Tja, någon som har åsikter om Armani klockor? Tänker mig en silvrig för priset 1500-2000 kr, finns en hel del på Uret.se på rabatt.
Legit sida förresten? Recensioner tyder på att den är det, men någon här som köpt därifrån?

Tillbaks till klockan. Märket Emporio Armani (EA7) känns som ett märke för mest ”icke-svensk bakgrund” personer, och bär man märket som typisk ”svenne” blir man ”hobby”. Lite så känns det trots att EA7 inte är ett ”blattemärke”

Men hur är det med Armani klockor? Antar att det är samma märke. Har den typiska svennen också Armani klockor, eller finns det andra man borde hålla sig till för prislappen 1500-2000?

Vill bara förtydliga att jag inte menar något rasitiskt med det jag skrev, och om jag uttrycker mig fel så ber jag om ursäkt för det. Menar inte alls på det sättet då. Menar bara att vissa märken ofta bärs av olika sorters personer.

Tacksam för svar.

Uret.se är en välkänd gråhandlare så det är inga konstigheter. Armani är inget "riktigt" klockmärke utan en s.k parfymklocka. Gillar man hur den ser ut och känns och inte förväntar sig någon kvalitet kan den väl vara OK.
Citera
2018-10-16, 12:09
Medlem
Greydons avatar
Om du vill börja samla klockor är en första klocka en bra start, oavsett vilket det är. Denna kommer snarare bli ett startskott och något du kommer ha kärt om några år. Ska du istället köpa den för att du vill bära en klocka, köp inget under 10 ATM.

2000 kr för en ordentlig och hållbar klocka är lite klent. Lägg hellre några tusen lappar extra och få en bra och duglig klocka.
Citera
2018-10-16, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greydon
Om du vill börja samla klockor är en första klocka en bra start, oavsett vilket det är. Denna kommer snarare bli ett startskott och något du kommer ha kärt om några år. Ska du istället köpa den för att du vill bära en klocka, köp inget under 10 ATM.

2000 kr för en ordentlig och hållbar klocka är lite klent. Lägg hellre några tusen lappar extra och få en bra och duglig klocka.

Vill bara ha en snygg klocka som passar med min klädstil, är ung, och vill inte slösa massa pengar på en klocka. Vill ha en snygg som ska fungera.
Citera
2018-10-16, 12:35
Medlem
Kör på. Jag köpte själv en Armani-klocka då den var billig och stilren och för att Armani är ett välkänt och respektabelt märke.
Citera
2018-10-16, 12:45
Medlem
Offices avatar
Skulle inte köpt en Armani. Har personligen ingen erfarenhet av deras klockor men det är förstås något kvartsur av slit- & slängkvalitet. Har sett att de har automatiska urverk också men det känns ändå lite trist på något sätt. Det är bara kommersiellt och det finns ingen historia bakom klocktillverkningen.

Lägg någon tusenlapp eller två extra och köp ett automatiskt ur från Seiko, Tissot eller liknande.

Nu ska vi väl inte överdriva och säga att det sitter nån och lägger ned jättemycket kärlek på en Seiko för 3000 spänn heller, men det är ändå en tillverkare som bara gör klockor och har gjort det i hundra år bokstavligt talat.

Jag tror man får mycket mer klocka om man lägger pengar på ett budgetalternativ från en riktig klocktillverkare än motsvarande slant på en klocka från någon som gör både det ena och det tredje.
Citera
2018-10-16, 12:54
Medlem
eromasters avatar
Varför armbandsklocka?

Känns väldigt skönt o slippa ha de runt armen
Citera
2018-10-16, 13:08
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfrillan
Uret är legit och du kan köpa klockan om du tycker den är fin. Men det är inget bra klockmärke och inget du ska visa upp för din klockintresserade vän, ölpolaren på kvarterskrogen blir kanske imponerade.

Det beror på i vilket kvarter krogen ligger.

Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Kör på. Jag köpte själv en Armani-klocka då den var billig och stilren och för att Armani är ett välkänt och respektabelt märke.

Armani är inte ett respektabelt klockmärke, Armani klockorna är skräp, lite tillspetsat sagt. En parfymklocka, som redan nämnts i tråden.
Senast redigerad av trottwell 2018-10-16 kl. 13:16.
Citera
2018-10-16, 13:19
Medlem
Kör på om du tycker den är snygg. Kvalitet är det så klart inte
Citera
2018-10-16, 14:29
Medlem
Den typiska svennen bär inte alls klocka på armen. Bara adidasfolket som tycker sådant är viktigt.
Citera
2018-10-16, 16:35
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Den typiska svennen bär inte alls klocka på armen. Bara adidasfolket som tycker sådant är viktigt.

HÄR har du ditt svar. Köp vad fan du vill, sluta vara en jävla blatte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in