2018-10-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Okej vi säger så! Men. Om du nu vet, hur kunde personens cancer försvinna utan cellgifter eller mediciner?

Om det försvann utan cellgifter, OP eller strålning så var det inte cancer. Socker livnär cancerceller ja, men det finns inga belegg för att sockerfri kost botar en cancer. Möjligtvis köper du tid, men blir botad? Nej, det finns inte.
Citera
2018-10-13, 18:52
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Okej om det inte var ändrad kostad som gjorde min väns släkting frisk så var det jesus
En del behöver ingen medicin för att bli friska, och, ja, en del har inte cancer. Däremot finns det ingen diet som kan bota cancer, kolla bara med Steve Jobs...
Citera
2018-10-13, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
En del behöver ingen medicin för att bli friska, och, ja, en del har inte cancer. Däremot finns det ingen diet som kan bota cancer, kolla bara med Steve Jobs...

Hans kanske var elakartad! Och min väns släkting inte elakartad
Citera
2018-10-13, 20:51
Medlem
Citat:
Hans kanske var elakartad! Och min väns släkting inte elakartad

Då var det inte cancer.
Citera
2018-10-13, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loppiloppan
Då var det inte cancer.

Kanske inte, flera olika läkare som ger exakt samma diagnos! Blodprover sov visar på cancer! Cancerknölar osv ja troligen har läkarna blandat hans blod med någon annans i labbet. Knölen var säkert bara en fettknuta, viktnedgång osv var säkert psykiskt! Och ja alla läkare sa samma felaktiga diagnos! Fullt rimligt
Citera
2018-10-14, 00:29
Medlem
Citat:
Kanske inte, flera olika läkare som ger exakt samma diagnos! Blodprover sov visar på cancer! Cancerknölar osv ja troligen har läkarna blandat hans blod med någon annans i labbet. Knölen var säkert bara en fettknuta, viktnedgång osv var säkert psykiskt! Och ja alla läkare sa samma felaktiga diagnos! Fullt rimligt

Vad var det för prover? Cancermarkörer? Dessa kan vara förhöjda av andra orsaker, t.ex inflammation/infektion/cystor osv. Vanliga rutinprover kan inte enskilt ge cancerdiagnos.

Det krävs oftast biopsi för att kunna avgöra huruvida en tumör är beningn (=godartad) eller malign (=cancer).

Viktnedgång är absolut ett observandum och finns ofta vid cancersjukdom, men är ospecifikt.

Kostomläggning kan fortfarande inte bota en malign cancer. Omöjligt. Då är diagnosen fel, dvs det var ingen malignitet.
Citera
2018-10-14, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loppiloppan
Vad var det för prover? Cancermarkörer? Dessa kan vara förhöjda av andra orsaker, t.ex inflammation/infektion/cystor osv. Vanliga rutinprover kan inte enskilt ge cancerdiagnos.

Det krävs oftast biopsi för att kunna avgöra huruvida en tumör är beningn (=godartad) eller malign (=cancer).

Viktnedgång är absolut ett observandum och finns ofta vid cancersjukdom, men är ospecifikt.

Kostomläggning kan fortfarande inte bota en malign cancer. Omöjligt. Då är diagnosen fel, dvs det var ingen malignitet.

Jag vet inte exakt allt, däremot vet jag att hon hade cancer på papper! Hon skulle påbörja cellgiftsbehandling! Skitsamma😏

Då säger vi att bra kost kan förbättra förutsättningarna då? Om man kan vinna tid på det. Samtidigt som man får behandling.

Det är nog bättre än att dricka cola och äta snabbmat.
Citera
2018-10-14, 13:28
Medlem
Myst1cs avatar
Citat:
Jag vet inte exakt allt, däremot vet jag att hon hade cancer på papper! Hon skulle påbörja cellgiftsbehandling! Skitsamma😏

Då säger vi att bra kost kan förbättra förutsättningarna då? Om man kan vinna tid på det. Samtidigt som man får behandling.

Det är nog bättre än att dricka cola och äta snabbmat.

En bra kost när man har cancer är väldigt viktigt, då det inte sällan är cachexia som skjutsar ner en i graven.

Cancer kan döda på många olika sätt, och det är lite utanför ramarna för denna diskussion att börja förklara mer djupgående, men att lägga all fokus på kosten är felaktigt. Man botar inte cancer genom en kostomläggning, lika lite som du kan svettas ut en förkylning.
Citera
2018-10-15, 03:01
Avslutad
Om det visar sig att det är magcancer jag har, kan man då inte injicera rejäla cellgifter direkt in i tumören istället för IV i hela kroppen?
Citera
2018-10-15, 08:12
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuhuSumiala
Kan du nämna bara en enda cancerform där motion i sig sänker cancerrisken?
Vet du hur risk räknas på populationsnivå?

Här har du flera;

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2521826
Citera
2018-10-15, 20:57
Avslutad
Här har du flera;

https://jamanetwork.com/journals/jam...rticle/2521826

Det är inte motionen i sig, såsom långa promenader eller hetsig bodybuilding som sänker risken för cancer, utan det är den livsstil som brukar omges av dessa vanor som är orsaken och det kaloriunderskott som kan medföra av motion, dvs inte motion i sig. Är du säker på att studien är rensad för dessa faktorer?

Du kan ta hur många raska promenader som helst, din cancerrisk kommer inte minska om du fyller på kaloriförbränningen med mer mat nät du kommer hem igen eller morgon därefter.
Citera
2018-10-17, 19:35
Medlem
Jeremiadlantents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuhuSumiala
RobRoys: Juridik, han är numera överåklagare, främst verksam vid en HovR.

I väntar på remiss till gastroskopi till er som läst tråden och är insatta: Vad är troligast; att mitt förhöjda CA 72.4-värde (men inte CA 19.9) är någon slags benign åkomma såsom magsår eller magkatarr eller att det verkligen är cancer?

Hur bedömer ni sannolikheten för benign sjukdom resp. cancer. 90 vs 10 % eller kanske möjligtvis 80 vs 20 %?

Jag litar mer på flashbacks samlade kunskap än läkarkårens.

Sannolikt har du inte cancer. Det är bra att man gör gastroskopi. Det var onödigt skatteslöseri att ta de där proverna. Skulle du haft positivt CEA, CA72-4, CA19-9, och CA12-5 så har du en 60 specificitet för cancer. Störst nytta med tumörmarkörer är att se om de är positiva och så kan man följa dem efter behandling för om de var positiva och sedan sjönk så kan en stegring vara ett tidigt tecken på recidiv. Det finns tumörsjukdomar som har bra tumörmarkörer som prostatacancer och hepatocellulärtcarcinom samt i viss utsträckning tjocktarms- och äggstockscancer. I verkligheten är dessa tumörmarkörer sällan någon nytta att ta om man inte verkligen misstänker cancer, eller ännu hellre, redan bekräftat cancer. Sen är det ju lite mer komplicerat än såhär, min åsikt är dock att det inte är något som vårdcentralen ska syssla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in