2018-10-14, 21:18
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Man målar upp en svunnen tid av Sverige vackert. Man önskar dock att amerikanerna fick en mer verklig bild av Sverige än den (S)(V)T (borde vara SVMP) målar upp. Ett Sverige på nedgång med terrorism, gängkriminalitet, granatkastningar, stenkastning mot blåljuspersonal, män som antastar kvinnor, otrygghet, gruppvåldtäkter, böneutrop, hedersmord och ett framväxande islamistiskt Sverige.

Det kanske kommer, eller inte.

Glöm det. Nästa avsnitt ute i orten kommer man naturligtvis säkerställa att amerikanerna enbart kommer i kontakt med skötsamma negrer och babbar. Inget kaos så långt ögat kan nå. Något annat vore otänkbart.
Citera
2018-10-14, 21:20
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Haha! Nej det har jag inte men det säger ju sig själv att någon som har svenska anor bara ett par generationer tillbaks inte har fått dem utspädda lika mycket som dem som har dem längre tillbaks.
Och hur är det möjligt då? då migrationsvågen som dessa deltagare kommer ur är densamma väl? jag brukar inte lägga märke till sådant då jag är upptagen med att sitta och skriva skit i den här tråden under tiden amerikanerna berättar sin historia
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-14 kl. 21:22.
Citera
2018-10-14, 21:24
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vilka har köpt hus, är en av dom Erik Bashir?

Vet ej.
Citera
2018-10-14, 21:25
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Och hur är det möjligt då? då migrationsvågen som dessa deltagare kommer ur är densamma

Nja, om jag inte minns fel så har det väl varit allt från ca 1850-talet till 1910-talet genom de olika säsongerna i Allt för Sverige. Dessutom, en person som tex har en svensk mamma och en asiatisk pappa är inte mindre svensk än den som har en svenska mamma och låt säga en irländsk pappa.
Citera
2018-10-14, 21:57
Medlem
NewDeers avatar
Nog den enda säsongen jag gillat alla deltagare, och jag tycker det varit bra program hittills. Nästa vecka blir spännande då de åker ut i förorten! Men jag är rädd att det kan bli lite väl mycket snyfthistoria där.

Iaf, så har jag hejat på Andrew (Emil), David och Kevin från början - så det var fint att se att de hade blivit så goda vänner Skulle vilja se de tre i finalen, men om man känner SVT så lär minst en tjej vara med, och det kommer att bli Ashley.
Citera
2018-10-14, 22:27
Medlem
Avsiktarens avatar
Varför säga felaktigheter. Pingströrelsen, baptistkyrkan och Jehovas vittnen kom efter att konventikelplakatet avskaffades. I övrigt innebar konventikelplakatet bara att lekmän var förbjudna att förätta nattvard läsargrupper fick ha möten och ofta kunde de låna en präst från statskyrkan för nattvarden.

Dessutom varför sägs att Sverige är gudlöst. Det finns religiösa och icke religiösa i Sverige precis som i USA. Däremot finns inte lika många tokateister i Sverige som reagerar som om de vore demonbessata över att bli påminda om kristendomen som i USA. Vet att det var en stad som blev stämd för att de hade ett kors i stadsvapnet.
Senast redigerad av Avsiktaren 2018-10-14 kl. 23:03.
Citera
2018-10-15, 07:33
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Skulle vara intressant med några "vad hände sen-avsnitt" där man fick se om någon av deltagarna fått bra kontakt med sina svenska släktingar o.s.v. Ett par st. har visst flyttat till Sverige.

Sannerligen, det närmaste är väl diverse låsta artiklar i vår "kära" kvällspress om vad som hände sen.
Detta har ändå gått ett gäng säsonger nu så man borde med lätthet kunna göra ett-två uppföljningsavsnitt med vinnarna samt några andra mycket minnesvärda deltagare.

Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Nog den enda säsongen jag gillat alla deltagare, och jag tycker det varit bra program hittills. Nästa vecka blir spännande då de åker ut i förorten! Men jag är rädd att det kan bli lite väl mycket snyfthistoria där.

Iaf, så har jag hejat på Andrew (Emil), David och Kevin från början - så det var fint att se att de hade blivit så goda vänner Skulle vilja se de tre i finalen, men om man känner SVT så lär minst en tjej vara med, och det kommer att bli Ashley.

Jag har inga problem med någon annan deltagare än den överreligiösa "Jag hoppas vara kvar för gud kan använda mig för så mycket gott i det här landet"... Sicken j-a dåre.

Ja, det var en fin scen när dom tre herrarna satt och tjötade. David från Alaska är min favorit och jag hoppas att han kan ta hem det hela.

Ett mycket fint avsnitt annars med det vackra Sverige. Nästa gång miljonprogram och kebabpizza på lokalt sunkhak med kulturberikare i Rinkeby.
Citera
2018-10-15, 12:58
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Man målar upp en svunnen tid av Sverige vackert. Man önskar dock att amerikanerna fick en mer verklig bild av Sverige än den (S)(V)T (borde vara SVMP) målar upp. Ett Sverige på nedgång med terrorism, gängkriminalitet, granatkastningar, stenkastning mot blåljuspersonal, män som antastar kvinnor, otrygghet, gruppvåldtäkter, böneutrop, hedersmord och ett framväxande islamistiskt Sverige.

Det kanske kommer, eller inte.

Nu har jag bara sett nåra avsnitt ur flera säsonger men jag håller med. Det är så uppenbart att de vill leverera en förljugen Astrid Lindgren-bild av Sverige till amerikanarna som är helt och hållet otidsenlig, hade kanske passat bättre på 1950-talet.
Citera
2018-10-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nu har jag bara sett nåra avsnitt ur flera säsonger men jag håller med. Det är så uppenbart att de vill leverera en förljugen Astrid Lindgren-bild av Sverige till amerikanarna som är helt och hållet otidsenlig, hade kanske passat bättre på 1950-talet.

Fast Sverigevännerna i SD och på invandringstråden borde väl gillat detta avsnitt, det är ju deras myt om ett svunnet Sverige, det är ju det Sverige Jimmy Åkesson vill återerövra. Ett Sverige som aldrig funnits.
Citera
2018-10-17, 18:19
Medlem
Har följt denna serie till och från men det som stör mig är att för varje säsong blir det mindre upptäckande av Sverige och mer dramatik. Ett avsnitt består till 85% av saker som personliga breven, bakgrundsintroduktionerna, tävlingar. Jag vill se dem förundras och älska svenska egenheter, inte tävla.
Citera
2018-10-17, 22:30
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Fast Sverigevännerna i SD och på invandringstråden borde väl gillat detta avsnitt, det är ju deras myt om ett svunnet Sverige, det är ju det Sverige Jimmy Åkesson vill återerövra. Ett Sverige som aldrig funnits.
På vilket sätt har det inte funnits tro?
Citera
2018-10-21, 16:58
Medlem
Haha, detta var nog det smörigaste avsnittet hittills. Givetvis var alla amerikaner oerhört positiva över att få träffa irakier och somalier och ramadan framställdes som oerhört fint. Nån amerikan tyckte det var jättegott med arabisk mat och skulle försöka hitta en restaurang som serverade arabisk mat hemma i USA. Man skulle komma tro att amerikanernas repliker var manusskrivna, så smöriga och insmickrande som de var. Sen var det ju självklart duktiga invandrare som de fick träffa. En var till och med läkare. Jag hoppas att hennes svenska är bättre än hennes engelska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in