Citat:
Ursprungligen postat av
JaredLeto
Jag försöker inte slingra mig ur någonting. Har jag skrivit så så var det dåligt formulerat och ganska klantigt. Jag menade bara det att ingen av byggnaderna faller eller kollapsar med något motstånd. Det är som om någonting kapar varje våningsplan för att få det att se ut som free fall.
Och då menar jag att det fanns massor av motstånd i samtliga tre byggnader. Vad gäller WTC7 kan det kanske se ut så eftersom vinkeln på några av klippen kan få det att se ut så.
I många inlägg har kollapsen av 7an diskuterats och för att sammanfatta så kollapsar alltså innandömet i byggnaden först innan den tomma tuben viker sig av sin egen vikt och kollapsar likt ett tomt skal som dessutom faller in i en intilliggande byggnad.
Många gånger har vi diskuterat vilken slags byggnadstyp WTC7 var och det spelar oerhört stor roll.
Om samma sak hade hänt med te.x
Empira state building hade det varit jättekonstigt.
Vad gäller 1an och 2an så startar ingen av dessa kollapser från toppen utan där planen kraschade in samt att man kan se fritt fallande bråte vid sidan av de båda byggnaderna. Båda två kollapsar uppifrån och ned precis som förväntas av byggnader som kollapsar sådär. Det är ingenting konstigt, du ser helt enkelt enligt mig på fel youtubeklipp.