Jag har trott villkorslöst i många år, trots min bakgrund som icke troende. Har tvärtom tagit min totala brist på tro som bevis när jag väl började tro. Fanns ingen rimlighet i att jag skulle börja tro, det var mer osannolikt än att jag skulle vinna storvinsten på lotto. Därför antog jag att jag fått tron i gåva eller blivit väckt. Åh, den tro som bränt i mitt bröst och de böner jag bett som framstått som ren idioti i åskådaren ögon. Jag har verkligen trott, låtit mig förlöjligas och blottat mig. I många år!
Jag har blivit av med otaliga vänner som inte gillar kristna, bara av ren princip så ville de ej vara vän med en idiot som trodde på jesus.
Jag har hamnat i bråk med min egen familj bara för att de hatar jesus - men jag har stått upp för min tro utan att bli arg eller argumentera.
MEN nu börjat det nå sitt slut
Tror nog fortfarande att det är sanningen, bibeln osv. för sanningen är inte nödvändigtvis bekväm eller rolig.
Men ärligt talat så hatar jag tron, religionen och allt som involverar Gud och bibeln.
Man kan säga att i Guds ögon är jag den värsta sorten, den som tror men ändå vänder honom ryggen. Jag kommer sannerligen bli straffad och det är något jag får acceptera.
Jag är en kvinna som tror att Man och Kvinna är olika, att det finns könsroller osv.
Tror kvinnan ska vara hemma med barn och sköta hemmet medans mannen jobbar.
Men jag har alltid sett kvinnan och mannen som lika värda men med olika roller.
Men börjat inse att det är en lögn. I Guds ögon är kvinnan mindre värd. I Guds ögon är kvinnan ett föremål och hon är smutsig. Speciellt smutsig är hon ifall hon bär ett flickebarn under sin graviditet. Mannen är ej skyldig, utan kvinnan ensam står för smuts och synd.
Ändå är kvinnan skapt med känslor, förnuft och förstånd. Fy vilken kass gud som skapar kvinnan med känslor för att sedan göra henne värdelös.
Kvinnan är ett föremål, och kvinnan är till för att brukas av mannen. Vilket förklarar varför mannen är arg numera.
Vad är vitsen med att leva i en värld där kvinnolivet är värdelöst, för att sedan dö och dömas av den gud som hatar kvinnor?
Övervägt självmord senaste, för varför lida dubbelt? Fyfan vad min tro har gjort mig olycklig. Aldrig gråtit så mycket och varit så knäckt som senaste tiden. Gud är ett svin och han FINNS, och jag ska sannerligen dö snart och han ska få döma mig bäst han vill.
Blev förföljd av en man idag, som inspekterade min kropp. Han gick mycket nära och jag blev rädd. Min kristna släkt sa: Äh, han tyckte ju bara att du var snygg.
FRÅN OCH MED NU SÅ HATAR JAG KRISTENDOMEN.