Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Jaså minsann! Och varför måste MEs aktiviteter ha direkt inverkan på MOP? Finns det något särskilt skäl till att alla knarkspanare i området måste ha varit inblandade i MOP?
Såväl ME som IK kan ha varit ovetande om att Palme skulle mördas. För ME kan det ha varit en vanlig kväll på jobbet, men jag påstår att IK medvetet och på uppdrag jobbade för att få LOP till den sena föreställningen på Grand denna kväll. På "need to know basis" förstås.
Palme hade sina fiender inom näringslivet och inom NATO och dessa hade stort inflytande på stay behind i Sverige. Inom vissa begränsade grupper av stay behind kan mordet ha tränats och utförts. Och det är inte jag eller "min ideologi" som är upphovet till stay behind teorin.
Extremhögern och näringslivskretsar hade förhandsinformation om mordet sista veckan eller nå, men det är få som tycks förstå de fulla konsekvenserna av detta.
Margareta Eklund är med och bryter knarkspaningen mot
Sigge Cedergren. Hade spanarna funnits kvar i området, holk på Luntis bl.a., hade chanserna för att gripa mördaren ökat markant. Avbrytandet av knarkspaningen påverkar därmed möjligheterna att klara upp MOP. Att alla knarkspanare är inblandade har inte jag eller vad jag sett någon annan i tråden påstått, ett närmast svagsint påstående.
Jo jag vet att du påstår det att
Ingrid Klering är inblandad, men du har aldrig visat på någon Indicie som tyder på detta . Fakta i målet säger
Olof Palme och
Lisbeth Palme själva beslutar att gå hem.
Mårten Palme berättar hans OP inte vill ta taxi utan sträcka på benen efter att suttit still på bion.
För OP fanns det fiendér på långt fler ställen än inom näringslivet och inom NATO. Skaran kan göras lång . För att hitta relevans mot MOP gäller det att försöka hitta verkliga indicier som pekar däråt. I fallet Stay Behind o liknande organisationer finns dessa inom Klara Lidingö FBU . Här finns ett flertal uppgifter om att denna grupp bedrivit övervakning mot bl a OP. I toppen har vi
Åke J Eek med tentaklerna ute i alla olika riktningar. Att han efter MOP blev kommissarie på RPS faller alltför ofta i glömska.
Inom extremhögern fanns kunskap att något var på gång mot OP,
Anders Larsson,
Bo Ståhl och
Alf Enerström har vittnat om detta. Kunskap fanns hos
Milan Heidenreich som finns registrerad hos de tjeckoslovakiska hemliga tjänsterna under täcknamnet "
Paganini".
Sedan fanns förhandskunskap inom SAP. Både
Inger Båvner, hennes sambo
Leif Carlsson och
Sten Andersson fick förvarningar att något kunde vara på gång mot OP, Ingen reagerade. Frågan är varför? SSIs
Joel Haukka spanade på AL före MOP men inte heller han kom med någon varning trots att JH hade utmärkta kontakter i Arvfurstens Palats.