2018-10-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har uppfattat det som att polisen åkte till Vivallaskogen och först där började söka med hund. Det kanske aldrig var några polishundar ens i närheten av LW:s bostad?

Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Oj, min bild är en annan, att de sökte kring hemmet eftersom dörren stod öppen ... får gå tillbaka och kolla det.

Polisens fokus landade direkt i Vivalladkogen eftersom hennes mobil pejlades dit, troligen som sista punkt (hade den varit aktiv hade dom kunnat pin-pointat den mer noggrant.
Citera
2018-10-14, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det var alltså inget rykte du fått höra utan du är själva källan till den uppgiften på grund att du bedömer det som sannolikt.

Men du kan ju ha rätt för nu är det en fästing som varit och knaprat. Hon dog alltså av borelia.
Man dör inte av borrelia efter 5 dagar... däremot finns det mycket djur i området och har LW legat där så länge blir kroppen nog utsatt för div djur!
Citera
2018-10-14, 08:52
Medlem
Släpp hundfrågan! Den är ju bara intressant om dom skulle söka av det området, men dom dirigerades ju till Vivallaskogen.
Hundarna har inte ens sökt i området, då detta är en icke fråga.

Frågan bör vara ”varför kallades inte spårhundar in initialt och då från bostaden?”. En otroligt svår sökning på hårt underlag och troligen massa dofter från LW.

En spårhund fungerar utmärkt att spåra fram till en avliden person. Likhundar markerar nedgrävda eller sänkta lik.

Spårhund skall spåra och markera föremål längs spåret (rätt tränad), men avvikelser finns och accepteras hos polisen.
Citera
2018-10-14, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det ksn ju vara ett okänt par, som jag varit inne på.
Oavsett vad, så tror jag inte det var någon strid eller släpandes på gatan.

Men dörren är störande och än mer störande är platsen i förhållandet till hennes hem. Lite för långt att planera att gå dit med öppen dörr och sovandes barn.

Har man visuell sikt på dörren, typ står på gatan, så ok, men nere vid planket?
Tror Du att LW hellre följt med ett okänt par än någon hon känner???
Citera
2018-10-14, 09:17
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
"Ja, här är en liten landmina jag tänkte ge din son i present. Ska vi gå bakom planket och testa den?"

Nä, tror inte present är inblandad. Tycker inte gm verkar ens tänka på/veta om sonens födelsedag. Man mördar verkligen inte på barnets födelsedag, man gör det bara inte! Om man dessutom använt sonens present, nä...för långsökt och elakt.

Om man MÖRDAR en mor med berått mod, på ens födelsedag dessutom: saknar ord!
En sak om det är dråp. Men om det är den MGM vi har nu, skulle jag mycket väl kunna tänka mig att hans behov, "issues", går före att Lena faktiskt ska fira sin son. Verkar helt uppe i sin egen förträfflighet.

Tror inte någon present är inblandad.
Vi har inga belägg för det alls!
Skuldbelägg inte den stackars pojken med det!

Nu verkar det tyvärr så att GM har mördat LW i nära anslutning till sonens födelsedag, vad jag förstått?

Att jag spekulerar kring att så skedde och om bemärkelsedagen kan ha haft någon som helst betydelse visar endast hur vidrig jag tror att GM faktiskt var och är.

Du väljer i ditt inlägg obehindrat att skämta om en landmina som GM:s gåva till sonen och ger i samband med detta exempel på vad GM uttalat vid levererandet av denna till LW.

Dessutom gör du ett rejält försök att ”diagnostisera” mina tankar. Detta i syfte att få tillfälle att unna dig att anklaga mig för att skuldbelägga pojken för LW:s sorgliga öde.

Min upplevelse är tyvärr (efter ett flertal genomläsningar) att ett visst försvar av GM från din sida går att ana i din text, citat:

”Tycker inte gm verkar ens tänka på/veta om sonens födelsedag”.

”Om man dessutom använt sonens present, nä...för långsökt och elakt”.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2018-10-14 kl. 09:25. Anledning: Fetmarkering
Citera
2018-10-14, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Intressant att MV släpper uppgifter om att mordet ev kan ha varit planerat, men ändå tjafsar många vidare angående fuskade loggar osv.
Tycker inte de inblandades hobby är så relevant. Tror inte motiv för mordet rör deras hobby utan motivet hittar vi i deras personliga relationer.
Hoppas diskussionerna kan hamna tillbaka till att handla om mordet, istället för tjafs om burkar som ligger gömda här och där och om hurvida de inblandade fuskat eller inte.
Jag tycker uppgiften om planerat mord är bland de mest intressanta inläggen.
Det förändrar hela läget tycker jag.
Och ger mig ännu mer kalla kårar...
Kan det vara så att en mycket sjuk hjärna har gått och planerat för en ”äkta” myst som ingen ska kunna lösa?
Citera
2018-10-14, 09:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
För vad vi vet kan EGT vara inblandad på flera sätt. Hen har hårt drivit frågor som att fusk är ok, misshandel på LW var ok, HD är värkdsbäst och SD är höjden av omtänksamhet.
Hen sprider även illasinnade rykten om LW, hennes relationer och sexliv som inte varit sant.
Dags att tråden öppnar ögonen för vad EGT egentligen går för ärenden, agendan är iaf solklar.

Har varit min åsikt länge och finner det märkligt att inte fler sett detta och läst hens inlägg med mer kritiska ögon.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-14 kl. 09:35.
Citera
2018-10-14, 09:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Polisens fokus landade direkt i Vivalladkogen eftersom hennes mobil pejlades dit, troligen som sista punkt (hade den varit aktiv hade dom kunnat pin-pointat den mer noggrant.

Troligen hade Stefan både hennes mobil och hennes nycklar med sig på hemvägen genom skogen. Kanske han pga stresspåslaget, eller att skogen gav skydd, inte stannade förrän i skogen för att stänga av hennes mobil. Därför hennes mobil pejlades dit.
Citera
2018-10-14, 09:38
Medlem
Honan6s avatar
Om en person antar flera olika skepnader i trådar, så brukar stavfelen ge fina ledtrådar till de "vakna".

Stavningsproblem finns även hos polisen. Se pressuttalandet från senaste händelserapportering om mordet. Konstigt att ingen med kritiska ögon har uppmärksammat presstalaren om att hon stavat fel på ordet bedöma (nedan fetat).

"Uppdaterad*11 oktober 14.33
11 oktober 08.18, Övrigt, Örebro
Genomsök av område i samband med en pågående mordutredning.

Under dagen idag kommer ett antal poliser göra en ny genomsökning av ett område i anslutning till där en kvinna hittades mördad i mitten av maj i år.

Anledningen till den nya genomsökningen är att det har kommit fram uppgifter i den pågående utredningen och dessa uppgifter skall kontrolleras.

Polisen kommer inte, på grund av förundersökningssekretess, kommentera vad det är för uppgifter som framkommit eller vad det är som vi söker efter.

I övrigt fortsätter utredningen med undersökningar och förhör. Utredningen är mycket omfattande, det har bland annat genomförts drygt 560 förhör hittils.

Den man som tidigare varit frihetsberövad i utredningen är fortfarande missstänkt för brottet.

Om man har information att lämna om brottet, stort som smått,*kan man ringa till Polisen på 010-5673644. Låt oss bedömma om din information är relevant eller ej.

UPPDATERING kl. 14.33

Genomsökningen är nu avslutad och man har hittat ett antal föremål i de områden som man har sökt igenom. Dessa föremål kommer nu att undersökas och analyseras. Innan denna undersökning och analys*är gjord går det inte att fastställa om föremålen har med utredningen att göra.

Vi kommenterar inte, i nuläget, vad det är för typ av föremål som man har hittat.

Text av
Christina Hallin, presstalesperson Polisen Bergslagen

Publicerad
11 oktober 08.29
Uppdaterad
11 oktober 14.33"

Jag blir bekymrad över efterlysningen och skulle inte förvånas om senaste genomsök faktiskt har att göra med "synerna" från den kristna Bloggerskan i Lund som troligen läst om försvinnandet i Dagen. Hon kan nog känna flera i kretsarna runt LW i Örebro som serverat henne "fakta".
Konstig verkar hon minst sagt vara, men vi vet inte om vissa av "synerna" är reella fakta hon har fått till sig av någon med insyn i Örebro. Hon hade ju uppenbarligen "mer" att förtälja som skulle till utredningen (om jag förstått texterna rätt).

Det är inte första gången Polisen kollar mediums uppgifter, men det är inget man vill berätta om utanför väggarna. Ibland kommer det fram och Polisen förlöjligas. Dock får man ha i bakhuvudet att den som lämnar informationen kan ha någon slags koppling till GM eller närstående. Därav måste det undersökas, d v s om det inte är uppenbar rappakalja som handlar om Aliens.
T e x i fallet Engla kritiserades polisen kraftigt när det blev känt att man använt spåtanter i sökandet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmld5X/polisen-letade-efter-engla--med-spatanter
Citera
2018-10-14, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
För vad vi vet kan EGT vara inblandad på flera sätt. Hen har hårt drivit frågor som att fusk är ok, misshandel på LW var ok, HD är värkdsbäst och SD är höjden av omtänksamhet.
Hen sprider även illasinnade rykten om LW, hennes relationer och sexliv som inte varit sant.
Dags att tråden öppnar ögonen för vad EGT egentligen går för ärenden, agendan är iaf solklar.

Godmorgon!
Skänker ett litet tillägg till din klockrena morgonanalys.

EGT har heller inga svårigheter att föra med LW:s barn på sin lista över mordmisstänkta, med procenthalt och allt 😐osmakligt är bara förnamnet till vidrigt beteende.

Det ska värnas om vissa barn medan andras ska tas med hänsyn...inte okej!

Låt tänka oss reaktionerna om någon av oss härinne hade satt upp SD:s barn på någon liknande lista?!
Tur att alla funkar olika, men vore som du säger, trevligare om man slapp bli utsatt för manipulation i denna tråd.
Att man fick ha lite olika åsikter och tankar utan att bli konstant påhoppad och strimlad.

Tror att flera skulle kunna tänka sig att vara delaktiga här, men avstår för att klimatet är rätt tufft emellanåt.
Citera
2018-10-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tror Du att LW hellre följt med ett okänt par än någon hon känner???
Min teori är att hon följer efter ett par ”pundare”, som kanske ryckt i garagen/bilar eller tagit nått från någon uteplats, varvid hon följer efter på avstånd.
Rösterna stämmer, dörr på glänt stämmer (springa in snabbt), platsen stämmer bäst med detta scenario (pundarna ser att dom är förföljda, gömmer sig där, LW rundar planket för att se vart dom tar vägen).

Kan vara en ensam pundar, som LW ifrågasätter längs gatan med.
Men personligen känns det som skriken kommer från en som bevittnar, snarare än en som utsätts för grovt våld.
Citera
2018-10-14, 09:52
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Min teori är att hon följer efter ett par ”pundare”, som kanske ryckt i garagen/bilar eller tagit nått från någon uteplats, varvid hon följer efter på avstånd.
Rösterna stämmer, dörr på glänt stämmer (springa in snabbt), platsen stämmer bäst med detta scenario (pundarna ser att dom är förföljda, gömmer sig där, LW rundar planket för att se vart dom tar vägen).

Kan vara en ensam pundar, som LW ifrågasätter längs gatan med.
Men personligen känns det som skriken kommer från en som bevittnar, snarare än en som utsätts för grovt våld.

Det kan ju vara dina kompisar SD och HD som är paret. Superarga på LW som vill sätta käppar i hjulet för deras liv tillsammans och kanske värst av allt - förstöra cachestatistiken (sista ironi med underton av allvar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in