2018-10-13, 19:24
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Återigen, ”tidigt i utredningen” ska ställas i relation till de fem dygnen innan kroppen hittats. Finns inga ursäkter för att inte söka av bostadsområdet dag två. Eller tre. Eller fyra.

Hon kunde ha suttit eller legat i ett garage hos arga grannen. Eller bakom ett plank...

Jag håller med. Tydligen gjordes inte den proriteringen av utredningsledningen.
Citera
2018-10-13, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
det var drför jag skrev det lste det igår r nog en mediumsyn
men goggla dahlströms logg lena wesström
jag vet ej hur man länkar
http://dahlstrome.blogg.se/2018/may/vem-mordade-lena-wesstrom.html
Citera
2018-10-13, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj

Var det Ulljoh som tipsade om MH blogg med? Hittar inte den sökfunktionen från min 1800tals mobil
Citera
2018-10-13, 19:30
Medlem
nej inte jag, jag känner ingen i örebro läser mest.
Senast redigerad av ulljoh 2018-10-13 kl. 19:34.
Citera
2018-10-13, 19:43
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror inte att de i början hade likhundar med sig utan man inriktade sig på att leta efter en levande person.
Vet av egen erfarenhet när jag anlitade ID-hund för att hitta min bortsprungna katt sa hundföraren att tyvärr så skulle inte katten kunna hittas om den var död, eftersom den då utsöndrade helt andra dofter än om den levde.

Det hade förstås inte behövt betyda att polisen kikat bakom planket kan man tycka. När en person är försvunnen och man misstänker människorov, hur kan man då utesluta att hon inte är avliden. Man kan ju förstå att det i början av en sådan misstanke måste gå snabbt till för att om möjligt rädda en levande person, och att en avliden person inte behöver akut hjälp.

Men det känns som att någon har gjort fel någonstans.
Att hundar inte hittar en död kropp utan specialträning är en totalt urdum missuppfattning. Vi pratar inte om arkeologiska fynd eller lik på havsbotten. Alla hundar hittar en färsk kropp ovan jord, hon kan ju max legat där några dygn. Och hittades av en vanlig hushållshund. Som jag förstått det hade polisen spårhundar. Varför hittade inte dessa spår av LW om hon själv gått från hemmet mot FP? Det var ju också en stor gåta för polisen själv, för att inte säga en pinsamhet.
Citera
2018-10-13, 19:43
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så var det väl.

Men borde de inte börja vid hemmet?
Det var ju ändå från hemmet hon försvann?
Och att mobilen pejlats vid skogen behöver ju inte betyda att hon är där.
Det en behöver inte utesluta det andra?

Förstår att ett spår är från mobilen, men ett annat borde ju vara från hemmet?
Särskilt som att det är bråttom?

Det håller jag verkligen med om. Jag vet inte varför det inte söktes vid Lenas hem eller FP. Bara att det inte gjordes. Oförsvarbart.
Citera
2018-10-13, 19:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Snart ska jag också börja med visioner från min kaffesump (norrbottningar kokar kaffe, snart utdöd konst) och spå i lite renmagar...

Seriously... inte bara cachevansinne utan nu också självutnämnda psykakrobater med påstådda färdigheter som medium?

Snart som de löjliga spökprogrammen på TV men jag tycker tråden och Lenas hemska öde förtjänar mer respekt och seriositet. My 5 cents...
Citera
2018-10-13, 19:48
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det ksn ju vara ett okänt par, som jag varit inne på.
Oavsett vad, så tror jag inte det var någon strid eller släpandes på gatan.

Men dörren är störande och än mer störande är platsen i förhållandet till hennes hem. Lite för långt att planera att gå dit med öppen dörr och sovandes barn.

Har man visuell sikt på dörren, typ står på gatan, så ok, men nere vid planket?

Trots att du tycker att dörren på glänt är störande så kan du, av någon outgrundlig anledning, inte koppla det till att hon inte kunnat stänga den.
Citera
2018-10-13, 19:51
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Planket är ca 2m högt och går ända ner mot backen. Kan hundarna ha missat vittringen de första dagarna pga det?
Det måste ju finnas någon anledning, det har ju skett. Men jag är tveksam till en sådan förklaring. Det fanns ju öppningar i planket. Skulle vara intressant att läsa polisens egna förklaring. Hur långt ifrån har de varit med hunden? Vet någon förare med sig att kanske ha misstolkat hundens signaler? Varför- om det nu är så - gick man inte den inte helt ovanliga hundrastningsstigen runt öppningen i planket?
Alla gör misstag men vi har inte sett någon pudel av polisen. Antingen vet de att de dabbat sig eller misstänker de att FP kanske inte är MP.
Citera
2018-10-13, 19:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det ska ju finnas ett vittne som hört en man och kvinna prata, gåendes i riktning mot planket.

Iallafall jag har tolkat den vittnesuppgiften som att den beskriver en färd från LW:s bostad till planket. Men det kanske är en färd från andra sidan planket, på motorvägssidan.
Citera
2018-10-13, 19:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det måste ju finnas någon anledning, det har ju skett. Men jag är tveksam till en sådan förklaring. Det fanns ju öppningar i planket. Skulle vara intressant att läsa polisens egna förklaring. Hur långt ifrån har de varit med hunden? Vet någon förare med sig att kanske ha misstolkat hundens signaler? Varför- om det nu är så - gick man inte den inte helt ovanliga hundrastningsstigen runt öppningen i planket?
Alla gör misstag men vi har inte sett någon pudel av polisen. Antingen vet de att de dabbat sig eller misstänker de att FP kanske inte är MP.

Jag har uppfattat det som att polisen åkte till Vivallaskogen och först där började söka med hund. Det kanske aldrig var några polishundar ens i närheten av LW:s bostad?
Citera
2018-10-13, 19:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, hon verkar alltså misstänka SD och JG. Någon är psykopat, och tydligen en kvinna inblandad också. Kollar man på resten av texterna så handlar det mycket om kontrollerande män och eskalerande våldsspiraler, men även en del inlägg om kvinnliga psykopater. Ordflödet är av ett sällan skådat slag, och det verkar bottna i egna negativa erfarenheter av män:
Och mannen som misshandlade sin fru och utsatte andra kvinnor för maktmissbruk i serien stämde så väl in på den far jag erfarit under hela min barndom. Från ingenstans kunde han exempelvis slå mamma med knytnäven i bröstkorgen när hon satt på passagerarsätet. Och det krävdes inte mycket för att han skulle "triggas." Alltid var det "synd om honom."
http://dahlstrome.blogg.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in