2018-10-13, 16:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
"Och herrarna plockar varsin blomma till Softis. Gulle!".

Här tycker jag faktiskt genuint synd om HD. Det kan inte ha varit särskilt roligt att se text och bilder på ens make uppföra sig som en klockarkatt.

Offentligt också.
Så att alla andra kan se.
Jag tycker att den inte bara är oförskämt och kränkande utan också visar på att SD inte bryr sig om att det är kränkande.

Eller så är just det han gör?
Citera
2018-10-13, 16:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan inte se det på annat sätt än att planeringen varit mycket kort innan mordet och därför enbart blivit "viss" planering.

Hade någon av kända möjliga misstänkta planerat detta hade det gått sämre.

Omvänt finns det kanske saker som Örebropolisen kunde lära sig av detta... Tänk inte!
Citera
2018-10-13, 16:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hade någon av kända möjliga misstänkta planerat detta hade det gått sämre.

Omvänt finns det kanske saker som Örebropolisen kunde lära sig av detta... Tänk inte!

Haha, exakt.
Citera
2018-10-13, 16:49
Medlem
Jag fann en eventlogg inlagd av SD som ordnat med event 3 juni -17 och när man tittar på de bifogade länkarna med klipp, så blir det skämskudde! "Högpresterande" HD är urusel på scen och JG ska inte hålla på med teknik, tycker jag.

LW blir omnämnd med sitt namn i loggen och fick tydligen ett pris. Hon nämns vid 46 min i klipp 3, dock syns hon inte i bild p g a att ingen av eventarrangörerna har koll på vad de sysslar med. Pinsamt!

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=7880e071-efa2-4a42-9c7c-17c1dca6594c
Citera
2018-10-13, 16:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag tror inte att de i början hade likhundar med sig utan man inriktade sig på att leta efter en levande person.
Vet av egen erfarenhet när jag anlitade ID-hund för att hitta min bortsprungna katt sa hundföraren att tyvärr så skulle inte katten kunna hittas om den var död, eftersom den då utsöndrade helt andra dofter än om den levde.

Det hade förstås inte behövt betyda att polisen kikat bakom planket kan man tycka. När en person är försvunnen och man misstänker människorov, hur kan man då utesluta att hon inte är avliden. Man kan ju förstå att det i början av en sådan misstanke måste gå snabbt till för att om möjligt rädda en levande person, och att en avliden person inte behöver akut hjälp.

Men det känns som att någon har gjort fel någonstans.

Hur länge fanns doftspåren efter den levande LW kvar då? Om hon inte var zombie så måste hon ha lämnat spår fram till planket.
Citera
2018-10-13, 16:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hur länge fanns doftspåren efter den levande LW kvar då? Om hon inte var zombie så måste hon ha lämnat spår fram till planket.

Ja, det borde det ju rimligen.
Obegripligt allt.

När min katt varit borta i fem dagar lyckades hunden ringa in området där den vistats senast. Då blåste det också väldigt. Men det var den gammal katt, och han var ganska smutsig. Kunde inte tvätta sig som i ungdomen och lät sig inte badas. Kanske luktade han starkare än LW?

Ni skämtar jag inte. Katten hade nämligen lagt sig att vila lite här och där och inte bara gått en bit på asfalten utan in på tomter mm.

Det hade väl inte regnat?
Citera
2018-10-13, 17:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Obegripligt allt.

När min katt varit borta i fem dagar lyckades hunden ringa in området där den vistats senast. Då blåste det också väldigt. Men det var den gammal katt, och han var ganska smutsig. Kunde inte tvätta sig som i ungdomen och lät sig inte badas. Kanske luktade han starkare än LW?

Ni skämtar jag inte. Katten hade nämligen lagt sig att vila lite här och där och inte bara gått en bit på asfalten utan in på tomter mm.

Karo ville kanske inte ville ta dig sista biten utan en extra dusör hundgodis, men du fattade inte vinken?
Citera
2018-10-13, 17:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Obegripligt allt.

Så som jag har uppfattat sökinsatsen efter Lena så letade inte hundarna i området kring hennes hem och FP.
Sökinsatsen dirigerades till området där hennes telefon hade pingats, alltså till skogsområdet vid Vivalla.
Citera
2018-10-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
...svårt att ha såna kontakter inom polisen att hundarna avstår från att visa de lukter de hittar. Och de hittar lukten på långt håll, finns inget som tyser på exceptionella förhållanden som skulle försvårat. Jag är tveksam till om hon låg där från början. Tror Mp är en annan och hon placerats där senare.

Planket är ca 2m högt och går ända ner mot backen. Kan hundarna ha missat vittringen de första dagarna pga det?
Citera
2018-10-13, 17:45
Medlem
flixa81s avatar
Intressant att MV släpper uppgifter om att mordet ev kan ha varit planerat, men ändå tjafsar många vidare angående fuskade loggar osv.
Tycker inte de inblandades hobby är så relevant. Tror inte motiv för mordet rör deras hobby utan motivet hittar vi i deras personliga relationer.
Hoppas diskussionerna kan hamna tillbaka till att handla om mordet, istället för tjafs om burkar som ligger gömda här och där och om hurvida de inblandade fuskat eller inte.
Jag tycker uppgiften om planerat mord är bland de mest intressanta inläggen.
Det förändrar hela läget tycker jag.
Och ger mig ännu mer kalla kårar...
Senast redigerad av flixa81 2018-10-13 kl. 17:48.
Citera
2018-10-13, 17:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Funderar på om det har något att göra med att de vill behålla kroppen fortfarande. Om man tänker sig att LW hade ovanliga skärskador t ex. Då kanske man letar efter ett speciellt mordvapen och vill se om skadorna stämmer med vapnet. et kan ha kommit in nya uppgifter som tyder både på detta och att GM bor på andra sidan motorvägen och därför borde ha flytt längs den väg som nu undersökts. Om ett ovanligt vapen kan knytas till en person t ex via mobilbilder så kan det vara intressant.
Det kan vara så att GM inte är en välutbildad 44-åring. Att mordet var planerat kan helt enkelt betyda att GM hade tänkt döda LW och åkte dit med ett vapen för att göra det.

Det fetade: Åt det hållet söker också mitt sinne sig .

- Det ansträngt långa behållandet av kroppen gör den central i polisens förhoppning att knyta GM vid avdagatagandet av LW. Vill liksom dig, wishfulthinking gärna koppla återkommande och utdragna undersökningar av kroppen till den senaste krattningen nu i utökat område.

- Sök efter stick alt, trubbigt tillhygge som matchar kroppens åverkan är ett drömscenario för Mikael Nyqvist och &
Det KAN även vara så att på kroppen tagits jordprover och därför undersöks grannskapet för att utröna om kroppen ev, flyttats.
Citera
2018-10-13, 17:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Intressant att MV släpper uppgifter om att mordet ev kan ha varit planerat, men ändå tjafsar många vidare angående fuskade loggar osv.
Tycker inte de inblandades hobby är så relevant. Tror inte motiv för mordet rör deras hobby utan motivet hittar vi i deras personliga relationer.
Hoppas diskussionerna kan hamna tillbaka till att handla om mordet, istället för tjafs om burkar som ligger gömda här och där och om hurvida de inblandade fuskat eller inte.
Jag tycker uppgiften om planerat mord är bland de mest intressanta inläggen.
Det förändrar hela läget tycker jag.
Och ger mig ännu mer kalla kårar...
Ibland förvånar du flixa81
Bra synpunkter tack för det.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-13 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in