2018-10-13, 19:44
Medlem
prominentens avatar
Hör halvvägs in i denna och slås av hur sjukt hjärnföd denne GM är. Sinnesslö, trögfattad och superkorkad. Vet med personer som har både add och/eller aspbergers att dessa drag inte är typiska.

Få se vad andra halvan visar....

Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Finns 3 delar om detta fall i Rättegångspodden för er som ännu ej hört. Ger en klarare bild av KJ än vad dokumentären som sändes igår gjorde, imo.

Även jag ställer mig lite frågande till straffets längd rent moraliskt, men med hänsyn till att han endast fälldes för dråp så får väl straffet ses som kännbart.
Citera
2018-10-13, 20:56
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aha, en dokumentär om något som inte har hänt. Inget visar att Kim har mördat, vilket din brist på argument tydligt visar.

Att du inte tröttnar på att fantisera om alternativa GM. Att någon planterar liklukt och blod i Kristoffers bil är befängt. Skulle denne alternativa GM tagit med sig liket och lagt det i hans bil en stund?

Det är samma tjafs som i Marina-tråden. De bevis som du efterfrågar finns snudd på aldrig, om man inte tar personen på bar gärning.
Citera
2018-10-13, 21:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Att du inte tröttnar på att fantisera om alternativa GM. Att någon planterar liklukt och blod i Kristoffers bil är befängt. Skulle denne alternativa GM tagit med sig liket och lagt det i hans bil en stund?
Tröttnar du aldrig? Han tog inte kroppen. Det räckte med blod från en död Vatchareeya. Resningsansökan:
Citat:
237. Nvtt. [EW] och [YW] bor i samma område som Kristoffer
Johansson. De har bilama parkerade bredvid varandra. Helgen 4 - 5 maj 2013,
fredag, lördag eller söndag minns [YW] att hon har sett en man titta in i, och
uppehålla sig kring Kristoffer Johanssons bil. Detta var vid 22 - 23-tiden. När hon
kom närmare satte han sig i en mörk jeepaktig bil och körde iväg. Som ny bevisning
åberopas vittnesförhör med [EW] och [YW] till styrkande av sina
iakttagelser.
Vad gjorde mannen där?
Citat:
Det är samma tjafs som i Marina-tråden. De bevis som du efterfrågar finns snudd på aldrig, om man inte tar personen på bar gärning.
Jag kräver inte att GM tas på bar gärning. Jag tror Johanna Möller är skyldig, inte bara till det mord hon är dömd för, utan tre till. Men bevisningen i detta fall borde inte ha räckt till en fällande dom om försvaret hade fått ta del av hela förundersökningsmaterialet. Men polisen var så angelägen om att få någon fälld för detta uppmärksammade mord att den använde sig av otillåtna medel för att slippa tappa ansiktet.
Citera
2018-10-13, 21:27
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Tröttnar du aldrig? Han tog inte kroppen. Det räckte med blod från en död Vatchareeya.

Jag kräver inte att GM tas på bar gärning. Jag tror Johanna Möller är skyldig, inte bara till det mord hon är dömd för, utan tre till. Men bevisningen i detta fall borde inte ha räckt till en fällande dom om försvaret hade fått ta del av hela förundersökningsmaterialet. Men polisen var så angelägen om att få någon fälld för detta uppmärksammade mord att den använde sig av otillåtna medel för att slippa tappa ansiktet.

Jag letar inte alternativa GM. Liklukt kommer från ruttnande kött, inte från blod.

Att personer rör sig på en parkering är inget konstigt. Ögonvittnen är därtill inte särskilt pålitliga.

Bra, då finns det även hopp för dig.
Senast redigerad av letspanic 2018-10-13 kl. 21:33.
Citera
2018-10-13, 21:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag letar inte alternativa GM. Liklukt kommer från ruttnande kött, inte från blod.

Att personer rör sig på en parkering är inget konstigt.

Bra, då finns det även hopp för dig.
Det finns liklukt i blod som kommer från ruttnande kött. Det tar ca en timme att utveckla kadaverin. Vatchareeyas händer saknades vid fyndet. Kan du påstå att de inte användes som blodbehållare vid planteringen?

Givetvis finns det folk som rör sig på parkeringar även sent på kvällen. Men eftersom det inte går att påstå att personen inte höll på med plantering kan man inte heller påstå att blodet inte är planterat.
Citera
2018-10-13, 21:45
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Det finns liklukt i blod som kommer från ruttnande kött. Det tar ca en timme att utveckla kadaverin. Vatchareeyas händer saknades vid fyndet. Kan du påstå att de inte användes som blodbehållare vid planteringen?

Givetvis finns det folk som rör sig på parkeringar även sent på kvällen. Men eftersom det inte går att påstå att personen inte höll på med plantering kan man inte heller påstå att blodet inte är planterat.

Källa på det fetade.

Ja, det är inte särskilt rimligt att tro att någon tagit med sig händer och smetat med dem i Kristoffers bil. Varför inte bara lägga dem där i så fall? Att en alternativ GM har kunskap om liklukt och dessutom andra omständigheter gör att det sammantaget är osannolikt. Bevisplantering är dessutom väldigt ovanligt och riskfyllt för en GM.
Citera
2018-10-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
BO hade ett sexuellt förhållande med en gift man.
Den försmådda hustrun kallar BO för kackerlacka.
Mannen förnekar först att han kände BO.
Rensar sin telefon.
Är knivsamlare.
Polisen gömmer fakta i en extra slask.

Det ligger en suchi begravd här.

Trodde aldrig jag skulle hålla med dig om något, men här gör jag faktiskt det.
Citera
2018-10-14, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hejohå! 😲
Ja då var nog inte uppgifterna om att KJ hade haft besök av en transa ung vid tiden för VB:s försvinnande tagna ur luften.

Hur menar du här?
Citera
2018-10-14, 08:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Källa på det fetade.
Mikael Christiansens vittnesmål i tredje rättegången efter mordet på Marina Johansson.
Citat:
Ja, det är inte särskilt rimligt att tro att någon tagit med sig händer och smetat med dem i Kristoffers bil. Varför inte bara lägga dem där i så fall?
Risken fanns att Kim själv skulle ha hittat händerna var överhängande, och i så fall hade planteringen misslyckats.
Citat:
Att en alternativ GM har kunskap om liklukt och dessutom andra omständigheter gör att det sammantaget är osannolikt. Bevisplantering är dessutom väldigt ovanligt och riskfyllt för en GM.
Källa på det fetstilta? Att mörda är mer riskfyllt.

Det här är ett färskt exempel på bevisplantering, (FB) Tova Moberg, 19, från Njutånger hittades mördad 2017-05-16. Det misslyckades, mördaren åkte fast. Ja, jag säger mördaren trots att han varken erkände eller åkte fast på bar gärning.
Citera
2018-10-14, 10:26
Medlem
Citat:
Aha, en dokumentär om något som inte har hänt. Inget visar att Kim har mördat, vilket din brist på argument tydligt visar.

Men domen är ju en förutsättning för dokumentären. Dom tar ju ett case med fällande dom och sedan gör dom ett avsnitt om mördaren ( i detta fallet en dråpare/dräpare )
Anledningen till att jag besökte denna tråden igen var att jag ville höra vad folk tyckte om dokumentären och hur dom tror det kommer sluta för Kristoffer/Kim. Det var över 1 år sedan vi debatterade här Quarrel, men jag minns att jag var en av dom med absolut flest och bäst argument!
Citera
2018-10-14, 10:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men domen är ju en förutsättning för dokumentären. Dom tar ju ett case med fällande dom och sedan gör dom ett avsnitt om mördaren ( i detta fallet en dråpare/dräpare )
Anledningen till att jag besökte denna tråden igen var att jag ville höra vad folk tyckte om dokumentären och hur dom tror det kommer sluta för Kristoffer/Kim. Det var över 1 år sedan vi debatterade här Quarrel, men jag minns att jag var en av dom med absolut flest och bäst argument!
Fortfarande en dokomentär om något som inte hänt, som en dokumentär om en bemannad marslandning.

Du tystnade när argumenten tog slut. Upprepa ett hållbart argument, eller ännu hellre de 15-20 punkterna du utlovade här.
Senast redigerad av Quarrel 2018-10-14 kl. 10:42.
Citera
2018-10-14, 11:34
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Mikael Christiansens vittnesmål i tredje rättegången efter mordet på Marina Johansson.
Risken fanns att Kim själv skulle ha hittat händerna var överhängande, och i så fall hade planteringen misslyckats.

Källa på det fetstilta? Att mörda är mer riskfyllt.

Det här är ett färskt exempel på bevisplantering, (FB) Tova Moberg, 19, från Njutånger hittades mördad 2017-05-16. Det misslyckades, mördaren åkte fast. Ja, jag säger mördaren trots att han varken erkände eller åkte fast på bar gärning.

Källa på att det är sällsynt? Jag antar att du läser trådarna här på flashback? Annars kan jag rekommendera 300+ avsnitt av forensic files. Bevisplantering är något som främst polisen ägnat sig åt förr.

Ja, mörda är mer riskfyllt, där är vi överens, men att ägna sig åt att smeta liklukt med händer efter mordet är även det väldigt långt upp på riskskalan; för att inte tala om det orimliga i det. Han kunde ju lagt dem i reservhjulet, eller gömt dem på annat sätt.

I Njutångerfallet lutar det snarare åt tillfälligheter och att tuggummit funnits bland gruset redan innan och inte planterats medvetet. Jimmy var väl även där efter hjälpte till att leta och kan ha tuggat det då.

Det kallas utom rimligt tvivel, det finns inget rimligt i det du presenterar och det har en domstol redan avgjort. Ockhams rakkniv: bevisplantering är inte på något sätt rimligt, och om man tittar på Kristoffer framgår det att han varit intresserad av att mörda länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in