2018-10-14, 02:49
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vindriktningen kan påverka hundarnas förmåga å få vittring ganska
rejält, allra helst som planket är mellan kroppen å hunden.

Enligt rykte skulle hon vara svårt djurangripen vilket tyder på att
hon har legat där ett tag.
Själv tror jag att hon har legat där hela tiden sedan
hon mördades.

Rykte? Djurangripen? Tror inte vi behöver fler rykten i denna tråden. Varför sprider du vidare sån dynga?
Skämmes ta mig fan.
Citera
2018-10-14, 02:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
nej det var elsa2018 som tror att häxa kunde vara MH men det stod bara häxa i bloggen

"Häxan" borde väl vara systerhax?
Citera
2018-10-14, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nej jag vet dåligt om sånt, men jag vet att de brukar kunna lyckas, och att ledaren för hundförarna här var arg länge då han ansåg att han blivit avkopplad, eller kanske kopplad, och annars skulle ha hittat henne.

Remark skrev nyss om hundarnas allmänna kapacitet. Har man något med från offret att lukta på så tror jag att de kan genomkorsa området och hoppas på att hundarna får träff på olika platser. Förarna brukar känna sina hundar ganska väl.

Vore det ett komplett mysterium hur hundarna fungerar och hur man använder kunskapen så skulle de inte nyttja dem. Det säger sig självt. Det är inte hundarna som har felat här.

Hur länge var M*ts Rupl* arg?

Tror du att varje hundförare har en ID-hund i tjänst?

Inget mysterium om hur hundar tillsammans med sin förare fungerar men du och många andra verkar ha hämtat info om tjänstehundar och dess förare lite "här och där".

Då blir det galet fel.
Citera
2018-10-14, 02:58
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"Häxan" borde väl vara systerhax?

Det här mordet har gått från att kännas som Morden i Midsomer till att snart snarare kännas som Twin Peaks angående det nu senaste. Har aldrig tänkt på det geocach-nicket som så. Ska väl akta mig för att spekulera mer kring det så jag inte blir utpekad igen för galna skriverier. Det blir bara mer och mer märkligt kring vad som framkommer. Hoppas verkligen att det snart är löst och vi får läsa FUP och få klarhet kring allt.
Citera
2018-10-14, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Rykte? Djurangripen? Tror inte vi behöver fler rykten i denna tråden. Varför sprider du vidare sån dynga?
Skämmes ta mig fan.

Tänk efter lite nu.
Tycker du att det är osannolikt att rävar, råttor, m.m. varit
och ätit på henne.
Citera
2018-10-14, 03:42
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tänk efter lite nu.
Tycker du att det är osannolikt att rävar, råttor, m.m. varit
och ätit på henne.

Det var alltså inget rykte du fått höra utan du är själva källan till den uppgiften på grund att du bedömer det som sannolikt.

Men du kan ju ha rätt för nu är det en fästing som varit och knaprat. Hon dog alltså av borelia.
Senast redigerad av PeterNoster 2018-10-14 kl. 03:48.
Citera
2018-10-14, 03:53
Medlem
Citat:
Det var alltså inget rykte du fått höra utan du är själva källan till den uppgiften på grund att du bedömer det som sannolikt.

Men du kan ju ha rätt för nu är det en fästing som varit och knaprat. Hon dog alltså av borelia.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Men i den värmen och under en sådan pass lång tid så blir kroppen först uppsvälld och sen spricker den upp och vävnader blottas. Kan liknas med vad folk sammankopplar med bild på någon som blivit attackerad av syra i ansiktet. Men efter motorvägen så samlas naturens asätare till smörgåsbordet av blandade delikatesser som fåglar, katter, grävling o,s,v. Och en människokropp som ligger livlös i detta område blir snart upptäckt och kalas för dessa djur. Så jag tror att uppgifterna om detta kommer från någon som möjligen fick en skymt av kroppen på fyndplatsen.
Citera
2018-10-14, 03:57
Medlem
Citat:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Hon var påklädd men inte prydligt
då man förmodar att djur gjort sitt med klädseln. Det fanns någon form av ytterplagg vid sidan om. Som kan ha åkt av vid mordtillfället eller slitits av när något djur velat komma åt kroppen

Citera
2018-10-14, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
På vilket vis försöker jag tysta Dig?
Hade jag en bekant som var MGM och bekant med hans fru lovar jag Dig att jag inte skulle ägna geo en tanke.

För vad vi vet kan EGT vara inblandad på flera sätt. Hen har hårt drivit frågor som att fusk är ok, misshandel på LW var ok, HD är värkdsbäst och SD är höjden av omtänksamhet.
Hen sprider även illasinnade rykten om LW, hennes relationer och sexliv som inte varit sant.
Dags att tråden öppnar ögonen för vad EGT egentligen går för ärenden, agendan är iaf solklar.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-10-14 kl. 07:20.
Citera
2018-10-14, 07:14
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Jag vet inte om det är av betydelse, men gunnebostängslet tycks inte gå i exakt linje med planket så som DilsNacke har ritat (i övrigt fantastiskt pedagogisk bild).

Om man tittar på den andra bild som ofta cirkulerar från NA med inzooming, ser man att stängslet sitter i metallfästet och att planket fortsätter. (Har förstorat och ökat kontrasterna så det går att urskilja lättare)
http://forumbilder.se/H8D4O/20181013-015423

Vet inte på vilken sida hon hittades, men tror fortfarande den inre. På bilden nedan verkar de två teknikerna längst till vänster stå på varsin sida. Och det ser ut som man undersöker precis innanför stängslet (mot husen).
http://forumbilder.se/H8D4O/20181012-202008

Markerade ungefär med ett kryss på denna bild som är lite tydligare (ja, jag har sparat dem på hög som en fjant). Denna ger f.ö en himla bra överblick på fp i förhållande till Västerleden!
http://forumbilder.se/H8D4P/20181012-212613

Tackar för en tydlig bild av FP ur en annan vinkel!
Citera
2018-10-14, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
För vad vi vet kan EGT vara inblandad på flera sätt. Hen har hårt drivit frågor som att fusk är ok, misshandel på LW var ok, HD är värkdsbäst och SD är höjden av omtänksamhet.
Hen sprider även illasinnade rykten om LW, hennes relationer och sexliv som inte varit sant.
Dags att tråden öppnar ögonen för vem EGT egentligen är, agendan är iaf solklar.
Onekligen känner EGT SD rätt bra eftersom hen tom skrivit här i tråden att SD berättat om sitt sexliv med LW.
Därför tycker jag ett hen borde ha annat i tankarna än geo... kanske varna HD för denna karl (GM eller ej).
Citera
2018-10-14, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Intressant att MV släpper uppgifter om att mordet ev kan ha varit planerat, men ändå tjafsar många vidare angående fuskade loggar osv.
Tycker inte de inblandades hobby är så relevant. Tror inte motiv för mordet rör deras hobby utan motivet hittar vi i deras personliga relationer.
Hoppas diskussionerna kan hamna tillbaka till att handla om mordet, istället för tjafs om burkar som ligger gömda här och där och om hurvida de inblandade fuskat eller inte.
Jag tycker uppgiften om planerat mord är bland de mest intressanta inläggen.
Det förändrar hela läget tycker jag.
Och ger mig ännu mer kalla kårar...
Kanske inte alla tar MV som en Gud härinne i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in