2018-10-13, 09:12
Medlem
Här var svaren blandade haha!

Nej, jag andas inte under mina reps när jag kör mitt max set.
Jag kör ett stort djupt andetag. Jag tycker det känns mycket bättre.
Remmar använder jag för att få bra grep, ett bättre grep gör att man orkar mer och slipper bli avbruten av allt handsvett så man förlorar greppet..
Jag kör självklart fler rygg övningar som Rodd, Pull ups, nu var de fokus just på denna övning och mitt utförande.

Tekniken faller såklart när jag kör max set
Kör jag med lägre vikter går de mer kontrollerat och då behöver jag inte heller luta mig bakåt.

1. Men ska tänka på att ha framme bröstet mer
2. försöka att inte luta mig bakåt
3. Dra långsammare på hem vägen

Missa jag något?
Citera
2018-10-13, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Här var svaren blandade haha!

Nej, jag andas inte under mina reps när jag kör mitt max set.
Jag kör ett stort djupt andetag. Jag tycker det känns mycket bättre.
Remmar använder jag för att få bra grep, ett bättre grep gör att man orkar mer och slipper bli avbruten av allt handsvett så man förlorar greppet..
Jag kör självklart fler rygg övningar som Rodd, Pull ups, nu var de fokus just på denna övning och mitt utförande.

Tekniken faller såklart när jag kör max set
Kör jag med lägre vikter går de mer kontrollerat och då behöver jag inte heller luta mig bakåt.

1. Men ska tänka på att ha framme bröstet mer
2. försöka att inte luta mig bakåt
3. Dra långsammare på hem vägen

Missa jag något?

Tycker det verkar vettigt. Ett tips på vägen om du har mycket handsvett är att använda rikligt med magnesium. Det är inget fel med dragremmar men det är betydligt mindre bökigt med magnesium. Tycker du eller ditt gym att det dammar för mycket kan du lösa upp magnesiumtalket i 70% handsprit, 2 delar talk till 1 del sprit. Är gymmet fortfarande inte glada, så byt gym.

Lycka till med träningen!
Citera
2018-10-13, 11:24
Medlem
Eko-Krigarens avatar
Den frågan som ingen ställer men som kanske borde ställas är vad är målet med övningen? Vill du bli explosiv eller bara grov? För om det är hypertrofi du är ute efter kan det finns en poäng i att köra mindre explosivt, vill du bara öva upp din explosivitet och råstyrka så är det bara att grisa på. Man bör alltid fråga sig vad syftet med en övning är och utgå därifrån när man diskuterar utförande.

Med hopp om gainz
Eko Krigaren
Citera
2018-10-13, 11:55
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Varför? Det där är bara kontrollerad cheating vilket resulterar i tyngre vikter och längre TUT. Inga problem alls.

Jag har fått lära mig att det är så man tränar iaf

TUT är ett begrepp jag inte är bekant med.
Citera
2018-10-13, 15:43
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Tycker det verkar vettigt. Ett tips på vägen om du har mycket handsvett är att använda rikligt med magnesium. Det är inget fel med dragremmar men det är betydligt mindre bökigt med magnesium. Tycker du eller ditt gym att det dammar för mycket kan du lösa upp magnesiumtalket i 70% handsprit, 2 delar talk till 1 del sprit. Är gymmet fortfarande inte glada, så byt gym.

Lycka till med träningen!

Dåligt förslag, dragremmar hjälper träningen mycket mer än magnesium, och varflr köpa magnesium som dammar och sliter på händerna istället för att använda dragremmar som dessutom ger ryggen bättre träning?

Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Jag har fått lära mig att det är så man tränar iaf

TUT är ett begrepp jag inte är bekant med.

Då har du fått lära dig av någon som inte riktigt kan träning.
Citera
2018-10-13, 17:09
Avslutad
Citat:
Dåligt förslag, dragremmar hjälper träningen mycket mer än magnesium, och varflr köpa magnesium som dammar och sliter på händerna istället för att använda dragremmar som dessutom ger ryggen bättre träning?

Undrar just varför sisådär 100% av alla seriösa tyngdlyftare, styrkelyftare och strongmen använder sig sig av rikligt med magnesium när de lyfter? Och klättrare? Bara för att det ser häftigt ut?

Förmodligen för att magnesium förbättrar greppet något enormt och därigenom ger feedback till nervsystem och muskler som därigenom kan kontrahera bättre. Det vill säga: man blir starkare. Markant starkare. Magnesiumtalk minskar också risken för att få blåsor och sprickor i händerna.

Försök inte utge dig för att vara någon slags träningsexpert när du uppenbarligen inte har en aning om vad du pratar om.
Citera
2018-10-13, 17:37
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:

Nej, jag tror fortfarande att jag har rätt och du har fel!

Bättre att träna långsamt och ordentligt göra rörelsen jmf med att slunga vikterna och få "gung-effekten" där.
Citera
2018-10-13, 19:27
Medlem
Citat:

Det här kan nog va de dumaste inlägget jag har läst på fb träning.
Har du ens testat magnesium?
Du är medveten om att det starkt grepp är synonymt med styrka.
Behöver man dragremmar för att göra lastdrag så har man missat något i träningen.
Har inga som helst problem med att göra pull ups med 20 Kg + egen kroppsvikt 95 kg utan remmar så länge jag har magnesium.

Magnesium gör också att det glider mindre vilket medför mindre friktion.
Ja man får valkar på händerna men va gör de?
Det skyddar ju händerna.
Citera
2018-10-13, 22:05
Medlem
Angående snabba rörelser..

Hur kommer de sig att han nästan bara kör snabba rörelser när han tränar?
Han är ju grov som fan..

https://www.instagram.com/p/BdZ7xEKH0fk/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1lp59tjsrzd8v

Om nu man ska köra sakta rörelser varför gör han inte det?
Citera
2018-10-13, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Angående snabba rörelser..

Hur kommer de sig att han nästan bara kör snabba rörelser när han tränar?
Han är ju grov som fan..

https://www.instagram.com/p/BdZ7xEKH0fk/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1lp59tjsrzd8v

Om nu man ska köra sakta rörelser varför gör han inte det?

Man ska träna så explosivt man nånsin kan, vikten kommer att begränsa rörelsens hastighet. Det är ingen poäng att segdra vikterna om man är ute efter muskeltillväxt. Den tekniken kan vara bra i andra syften som uthållighet o greppstyrka tex.
Citera
2018-10-13, 23:30
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Undrar just varför sisådär 100% av alla seriösa tyngdlyftare, styrkelyftare och strongmen använder sig sig av rikligt med magnesium när de lyfter? Och klättrare? Bara för att det ser häftigt ut?

Förmodligen för att magnesium förbättrar greppet något enormt och därigenom ger feedback till nervsystem och muskler som därigenom kan kontrahera bättre. Det vill säga: man blir starkare. Markant starkare. Magnesiumtalk minskar också risken för att få blåsor och sprickor i händerna.

Försök inte utge dig för att vara någon slags träningsexpert när du uppenbarligen inte har en aning om vad du pratar om.

Kan det vara för att dragremmar inte är tillåtet på tävlingar? Har jag sagt att magnesium inte har någon funktion? Och hur tänkte du att klättrare ska använda dragremmar, din dumma jävel?

Förklara hur feedback till nervsystemet gör att musklerna "kan kontrahera bättre"? Sensoriska neuron ska skicka afferenta signaler till motor cortex som skickar efferenta signaler till vilka alpha motor neuron-plattor? Magnesium ska alltså få mer ca2+ att binda till troponin? Eller hur fungerar den här superkontraktionen som magnesium ger? Och hur ger dragremmar inte samma kontraktion?

Varför använder alla styrkelyftare, tyngdlyftare osv remmar på träning? Varför inte bara magnesium, eftersom man blir starkare? Men du är ytterligare en jävla internerkrigare som aldrig satt din fot på ett gym, riktig clown.

Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Nej, jag tror fortfarande att jag har rätt och du har fel!

Bättre att träna långsamt och ordentligt göra rörelsen jmf med att slunga vikterna och få "gung-effekten" där.

Okej jag och alla byggare har fel. Du har rätt. Varför är det "bättre att träna långsamt"? Vilka fördelar ger det?

Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det här kan nog va de dumaste inlägget jag har läst på fb träning.
Har du ens testat magnesium?
Du är medveten om att det starkt grepp är synonymt med styrka.
Behöver man dragremmar för att göra lastdrag så har man missat något i träningen.
Har inga som helst problem med att göra pull ups med 20 Kg + egen kroppsvikt 95 kg utan remmar så länge jag har magnesium.

Magnesium gör också att det glider mindre vilket medför mindre friktion.
Ja man får valkar på händerna men va gör de?
Det skyddar ju händerna.

Jag tränar på 120-140 "kg" i latsdrag och stänger coc #3. Vilken coc stänger du? Gissar på inte ens #1.5. Men fortsätt gärna att skämma ut dig, prata om saker du inte har någon aning om din pajas.
Citera
2018-10-13, 23:45
Avslutad
Citat:
Kan det vara för att dragremmar inte är tillåtet på tävlingar? Har jag sagt att magnesium inte har någon funktion? Och hur tänkte du att klättrare ska använda dragremmar, din dumma jävel?

Förklara hur feedback till nervsystemet gör att musklerna "kan kontrahera bättre"? Sensoriska neuron ska skicka afferenta signaler till motor cortex som skickar efferenta signaler till vilka alpha motor neuron-plattor? Magnesium ska alltså få mer ca2+ att binda till troponin? Eller hur fungerar den här superkontraktionen som magnesium ger? Och hur ger dragremmar inte samma kontraktion?

Varför använder alla styrkelyftare, tyngdlyftare osv remmar på träning? Varför inte bara magnesium, eftersom man blir starkare? Men du är ytterligare en jävla internerkrigare som aldrig satt din fot på ett gym, riktig clown.

Okej jag och alla byggare har fel. Du har rätt. Varför är det "bättre att träna långsamt"? Vilka fördelar ger det?

Jag tränar på 120-140 "kg" i latsdrag och stänger coc #3. Vilken coc stänger du? Gissar på inte ens #1.5. Men fortsätt gärna att skämma ut dig, prata om saker du inte har någon aning om din pajas.

Magnesium ger ett bättre, stabilare grepp. Därigenom även ett starkare grepp. Det påverkar inte musklernas biokemiska respons eller vad du nu snöat in på.

Du är stark! Grattis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in