Citat:
Ursprungligen postat av
BenitoPolymem
Undrar just varför sisådär 100% av alla seriösa tyngdlyftare, styrkelyftare och strongmen använder sig sig av rikligt med magnesium när de lyfter? Och klättrare? Bara för att det ser häftigt ut?
Förmodligen för att magnesium förbättrar greppet något enormt och därigenom ger feedback till nervsystem och muskler som därigenom kan kontrahera bättre. Det vill säga: man blir starkare. Markant starkare. Magnesiumtalk minskar också risken för att få blåsor och sprickor i händerna.
Försök inte utge dig för att vara någon slags träningsexpert när du uppenbarligen inte har en aning om vad du pratar om.
Kan det vara för att dragremmar inte är tillåtet på tävlingar? Har jag sagt att magnesium inte har någon funktion? Och hur tänkte du att klättrare ska använda dragremmar, din dumma jävel?
Förklara hur feedback till nervsystemet gör att musklerna "kan kontrahera bättre"? Sensoriska neuron ska skicka afferenta signaler till motor cortex som skickar efferenta signaler till vilka alpha motor neuron-plattor? Magnesium ska alltså få mer ca2+ att binda till troponin? Eller hur fungerar den här superkontraktionen som magnesium ger? Och hur ger dragremmar inte samma kontraktion?
Varför använder alla styrkelyftare, tyngdlyftare osv remmar på träning? Varför inte bara magnesium, eftersom man blir starkare? Men du är ytterligare en jävla internerkrigare som aldrig satt din fot på ett gym, riktig clown.
Citat:
Ursprungligen postat av
CloserToTheHeart
Nej, jag tror fortfarande att jag har rätt och du har fel!
Bättre att träna långsamt och ordentligt göra rörelsen jmf med att slunga vikterna och få "gung-effekten" där.
Okej jag och alla byggare har fel. Du har rätt. Varför är det "bättre att träna långsamt"? Vilka fördelar ger det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Regnpojken
Det här kan nog va de dumaste inlägget jag har läst på fb träning.
Har du ens testat magnesium?
Du är medveten om att det starkt grepp är synonymt med styrka.
Behöver man dragremmar för att göra lastdrag så har man missat något i träningen.
Har inga som helst problem med att göra pull ups med 20 Kg + egen kroppsvikt 95 kg utan remmar så länge jag har magnesium.
Magnesium gör också att det glider mindre vilket medför mindre friktion.
Ja man får valkar på händerna men va gör de?
Det skyddar ju händerna.
Jag tränar på 120-140 "kg" i latsdrag och stänger coc #3. Vilken coc stänger du? Gissar på inte ens #1.5. Men fortsätt gärna att skämma ut dig, prata om saker du inte har någon aning om din pajas.