Citat:
Ursprungligen postat av
314Pi
Gick med i Sd för många år sedan och då hördes tongångar som dina, ingen idé, lägg ner, ge upp. Men några val senare kom Sd in i riksdagen valet därefter, större, nästa gång ännu större. Ja alla vet hur det gick. Ta din defaitism och släng dig i väggen, vi nöter på och vi drivs med att jobba att det tar lite tid gör inget.
Helt andra faktorer än att invandrare är taskiga mot oss kommer att jaga på folket. Klimatförnekarna kommer snabbt att inse potentialen i att klimatförändringarna är ett faktum. Resurserna som mat, kommer inte räcker till för alla, allra minst till fler invandrare. Då blir det min villa, volvo, vovve eller fler afghaner, araber och negrer.
Jag ger det högst 10 år sedan än AfS största parti och invandringsmotståndet har ändrat karaktär det är ingen kamp om väljare längre utan mycket mer våldsamt. Kärringarna kommer att ångra varje dag av sin törnrosasömn.
Jag tror faktiskt på AFS.
Samtidigt tror jag det ska till några rejäla förändringar för att det ska lyckas. Första steget måste vara att partiet ska sluta kännas omoget. Deras företrädare måste vara personer som kan bjudas in i en studie för att
diskutera.
Det finns massor med invandringskritiska personer som kan diskutera så AFS kan inte skylla på alla andra. De måste rannsaka sig själva.
Ta t.ex. youtube kanalen "Hur kan vi tala med varandra" som bland annat intervjuat Jens Ganman, Paula Bieler och Arg Blatte. Eller en sådan som Aron Flam och Johan Westerholm som bjuds in till olika alternativpoddar.
Det är
dit AFS måste ta sig. Tyvärr har de gjort sig själva omöjliga efter att ha drivit en hätsk och substanslös retorik. Ingen vill ha med dem att göra, utom alternativhögern. Och ingen vill ha med alternativhögern att göra.
Tyvärr verkar AFS:are inte inse detta själva.
Det finns fortfarande goda möjligheter för AFS reformera sig och bli inbjudna men just nu ser det inte ut så.