Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-12, 23:05
Medlem
Ulo2000s avatar
Valet kom och resultatet blev ju lite av ett fiasko måste man få lov att erkänna
Men, ingen trodde väl på ett intåg i riksdagen? Att få 2,5% var en önskedröm och att vi skulle få över 1% tog vi tyvärr för givet. Upprepandet av intåget i riksdagen användes som ett propagandaredskap för att ge en illusion av framgång, för att locka väljare. Utan hypen hade man kanske hamnat på hälften utav rösterna. Inga konstigheter. I slutändan så måste tyvärr det svenska folket bli mer undanträngda och utsatta för våldsamheter av invandrare för att omvärdera sin syn på det mångkulturella projektet och engagera sig politiskt.
Citera
2018-10-13, 01:34
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nej! Däremot är jag övertygad om att det kommer att bli mycket svårt att locka fler väljare. Riksdagsvalet blev ju ett lackmustest på det. Svenskarna är för menlösa. Som du själv skrivit, måste AfS se som sin huvuduppgift att radikalisera väljarna. Men hur? Det är den stora knäckfrågan.

Äh, det är lätt. Kasselstrand behöver bara göra som Hitler och tala till svenskens undermedvetna. Dit kan inte agendajudarna i gammelmedia nå för de är inte är kapabla till att tänka och känna som en svensk.
Citera
2018-10-13, 07:46
Medlem
Citat:
Nej! Däremot är jag övertygad om att det kommer att bli mycket svårt att locka fler väljare. Riksdagsvalet blev ju ett lackmustest på det. Svenskarna är för menlösa. Som du själv skrivit, måste AfS se som sin huvuduppgift att radikalisera väljarna. Men hur? Det är den stora knäckfrågan.

Gick med i Sd för många år sedan och då hördes tongångar som dina, ingen idé, lägg ner, ge upp. Men några val senare kom Sd in i riksdagen valet därefter, större, nästa gång ännu större. Ja alla vet hur det gick. Ta din defaitism och släng dig i väggen, vi nöter på och vi drivs med att jobba att det tar lite tid gör inget.
Helt andra faktorer än att invandrare är taskiga mot oss kommer att jaga på folket. Klimatförnekarna kommer snabbt att inse potentialen i att klimatförändringarna är ett faktum. Resurserna som mat, kommer inte räcker till för alla, allra minst till fler invandrare. Då blir det min villa, volvo, vovve eller fler afghaner, araber och negrer.

Jag ger det högst 10 år sedan än AfS största parti och invandringsmotståndet har ändrat karaktär det är ingen kamp om väljare längre utan mycket mer våldsamt. Kärringarna kommer att ångra varje dag av sin törnrosasömn.
Citera
2018-10-13, 07:49
Medlem
Citat:
Du levererar endast anekdotisk bevisning. Du "känner" inga som läser alternativmedia. Och orsaken till valfloppen för AfS tror du dig ha hittat.

Hur i all världen ska AfS kunna komma igen? Genom att bli rikskända via enormt dyra reklamkampanjer? Om inte ens SD:s väljare vågar pröva något nytt, gör väl knappast sjuklöverväljarna det.

Sluta gnäll anslut dig till kommunisterna då. Vi kämpar på, du ger upp, bra!
Citera
2018-10-13, 16:32
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi

Helt andra faktorer än att invandrare är taskiga mot oss kommer att jaga på folket. Klimatförnekarna kommer snabbt att inse potentialen i att klimatförändringarna är ett faktum. Resurserna som mat, kommer inte räcker till för alla, allra minst till fler invandrare. Då blir det min villa, volvo, vovve eller fler afghaner, araber och negrer.

Vad gör en klimattroende i AFS? Du förstår tydligen inte att klimathysterin är ett sätt för finansjudarna att casha ut på energikonsumtionen i industrialiserade västländer genom introduktionen av utsläppsrättigheter och liknande finansiella konstruktioner som i princip är en form av privatiserad skatteuppbörd.
Citera
2018-10-13, 19:37
Medlem
Citat:
Gick med i Sd för många år sedan och då hördes tongångar som dina, ingen idé, lägg ner, ge upp. Men några val senare kom Sd in i riksdagen valet därefter, större, nästa gång ännu större. Ja alla vet hur det gick. Ta din defaitism och släng dig i väggen, vi nöter på och vi drivs med att jobba att det tar lite tid gör inget.

Jag ger det högst 10 år sedan än AfS största parti och invandringsmotståndet har ändrat karaktär det är ingen kamp om väljare längre utan mycket mer våldsamt. Kärringarna kommer att ångra varje dag av sin törnrosasömn.

Du visar ju bara hur verklighetsfrämmande du är! För övrigt har du ingen rätt att kalla mig defaitist! Däremot är jag, till skillnad från dig, realist. AfS största parti inom max 10 år? LOL på dig! Om AfS tagit sig in i riksdagen inom 8 år, är det bra jobbat, med nuvarande kärva opinionsläge. Och jag är inte alls säker på att de klarar det.
Citera
2018-10-13, 19:39
Medlem
Citat:
Sluta gnäll anslut dig till kommunisterna då. Vi kämpar på, du ger upp, bra!

Men HUR "kämpar ni på"? Det var ju det frågan gällde, din internet-tuffing!
Citera
2018-10-13, 21:54
Medlem
Citat:

Jag tror faktiskt på AFS.
Samtidigt tror jag det ska till några rejäla förändringar för att det ska lyckas. Första steget måste vara att partiet ska sluta kännas omoget. Deras företrädare måste vara personer som kan bjudas in i en studie för att diskutera.

Det finns massor med invandringskritiska personer som kan diskutera så AFS kan inte skylla på alla andra. De måste rannsaka sig själva.

Ta t.ex. youtube kanalen "Hur kan vi tala med varandra" som bland annat intervjuat Jens Ganman, Paula Bieler och Arg Blatte. Eller en sådan som Aron Flam och Johan Westerholm som bjuds in till olika alternativpoddar.
Det är dit AFS måste ta sig. Tyvärr har de gjort sig själva omöjliga efter att ha drivit en hätsk och substanslös retorik. Ingen vill ha med dem att göra, utom alternativhögern. Och ingen vill ha med alternativhögern att göra.
Tyvärr verkar AFS:are inte inse detta själva.

Det finns fortfarande goda möjligheter för AFS reformera sig och bli inbjudna men just nu ser det inte ut så.
Citera
2018-10-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tror faktiskt på AFS.
Samtidigt tror jag det ska till några rejäla förändringar för att det ska lyckas. Första steget måste vara att partiet ska sluta kännas omoget. Deras företrädare måste vara personer som kan bjudas in i en studie för att diskutera.

Det finns massor med invandringskritiska personer som kan diskutera så AFS kan inte skylla på alla andra. De måste rannsaka sig själva.

Ta t.ex. youtube kanalen "Hur kan vi tala med varandra" som bland annat intervjuat Jens Ganman, Paula Bieler och Arg Blatte. Eller en sådan som Aron Flam och Johan Westerholm som bjuds in till olika alternativpoddar.
Det är dit AFS måste ta sig. Tyvärr har de gjort sig själva omöjliga efter att ha drivit en hätsk och substanslös retorik. Ingen vill ha med dem att göra, utom alternativhögern. Och ingen vill ha med alternativhögern att göra.
Tyvärr verkar AFS:are inte inse detta själva.

Det finns fortfarande goda möjligheter för AFS reformera sig och bli inbjudna men just nu ser det inte ut så.

Du vill m.a.o. ha ett SD 2.0. Reformera och liberalisera partiet - tills inget är kvar av det!? Ska du inte tillägga att de borde anamma begreppet "öppen svenskhet" också?
Citera
2018-10-13, 22:48
Medlem
Citat:
Du vill m.a.o. ha ett SD 2.0. Reformera och liberalisera partiet - tills inget är kvar av det!? Ska du inte tillägga att de borde anamma begreppet "öppen svenskhet" också?

Nej! För sjuttonde gången. Jag vill de ska tala sansat om sin ideologi snarare än att hetsa mot invandrare.
Deras ideologi består väl av mer än "ut med packet".
Hur skulle någon seriös poddare ta in en person i studien som inte har något annat säga?
Citera
2018-10-14, 00:27
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Valet kom och resultatet blev ju lite av ett fiasko måste man få lov att erkänna
Men, ingen trodde väl på ett intåg i riksdagen? Att få 2,5% var en önskedröm och att vi skulle få över 1% tog vi tyvärr för givet. Upprepandet av intåget i riksdagen användes som ett propagandaredskap för att ge en illusion av framgång, för att locka väljare. Utan hypen hade man kanske hamnat på hälften utav rösterna. Inga konstigheter. I slutändan så måste tyvärr det svenska folket bli mer undanträngda och utsatta för våldsamheter av invandrare för att omvärdera sin syn på det mångkulturella projektet och engagera sig politiskt.
Ni tog 1% för givet ja. Det märktes inte minst när jag lovade att gratulera er om ni nådde ända dit och blev utskrattad. Jag blev ifrågasatt då jag helt uppriktigt sa att jag som röstat SD sedan 2002 samt ingen jag kände som röstat SD över längre tid ens övervägde att rösta på AFS. Har sagt det förr men AFS har mycket gemensamt med det insomnade ND och hela den kontraproduktiva kampen jag så innerligt avskydde.
Senast redigerad av Kloss 2018-10-14 kl. 00:36.
Citera
2018-10-14, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Vad gör en klimattroende i AFS? Du förstår tydligen inte att klimathysterin är ett sätt för finansjudarna att casha ut på energikonsumtionen i industrialiserade västländer genom introduktionen av utsläppsrättigheter och liknande finansiella konstruktioner som i princip är en form av privatiserad skatteuppbörd.

Jag som trodde att de flesta klimatförnekare säger sig vara det för att var motvalls till alla vänster och miljömuppar. Inte för att de inte inser att människan har dränkt planeten i en gigantisk överbefolkning som helt enkelt kommer att leda till mänsklighetens utplåning.
Men det gör inget om du också är förnekare det gör inte stor skillnad , många miljarder människor i Afrika, Mellersta Östern, Amerika bryr sig inte om att de med varje nytt barn skapar en ny konsument som också vill ha mer och mer av allt.
De är bortom insikt och bara intresserade av att försörja sina växande familjer. Finansjudarna kanske också förtränger katastrofen de är för upptagna av att fylla på sina plånböcker.
Senast redigerad av 314Pi 2018-10-14 kl. 07:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in