2018-10-13, 21:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Bloggen är från 20 maj och verkar rätt new ageig i mina ögon. Men häxan MH, och SD och JG???? Och hen skriver om svart plastsäck i källare och hårstrån i bil.

Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
Tyckte det var lite skumt med den bloggen för det var väl skrivet dagen efter hon hittades
då visste väl inte så många om tex MH. Kanske skrivit av någon som känner dem tänkte jag
men säkert inget för polisen

Men MH nämns väl inte i den här d*hlstr*ms-bloggen? Eller har jag missat något avsnitt?

Däremot omnämns initialerna SD och JG, vilket är ganska anmärkningsvärt om det stämmer att blogginlägget verkligen skrevs redan den 20 maj.
Citera
2018-10-13, 21:10
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har uppfattat det som att polisen åkte till Vivallaskogen och först där började söka med hund. Det kanske aldrig var några polishundar ens i närheten av LW:s bostad?
Oj, min bild är en annan, att de sökte kring hemmet eftersom dörren stod öppen ... får gå tillbaka och kolla det.
Citera
2018-10-13, 21:13
Medlem
nej det var elsa2018 som tror att häxa kunde vara MH men det stod bara häxa i bloggen
Citera
2018-10-13, 21:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Nope, varken uppgiften om hörvittnet eller dörren kommer direkt från polisen. Verifierat är "endast" chatt vid 23.10 och skrik vid 23.30, vilket dock var en del av min poäng. Jag menar alltså att de bekräftade uppgifterna är så pass talande för tid och plats, att de håller även på egen hand.
Ok. Så varifrån fick ni då de här andra uppgifterna som ni byggde ert scenario på, dvs. de uppgifter som inte kom direkt från polisen?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-13 kl. 21:25.
Citera
2018-10-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Det har du rätt i.
Jag ville med mitt inlägg förtydliga att man med sin polishund inte springer runt i ett kvarter på en pisspromenad i tron att hunden ska markera lik.

Nej, lite mer organiserat än så lär det va, det får man
i alla fall hoppas
Citera
2018-10-13, 21:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det jag ville peka på va att det inte behövs en specialtränad hund för att
hitta ett lik som låg som LW låg.
Det klarar i stort sett vilken hund som helst.

Det är ju redan bevisat av den hunden som hittade henne.

Har någon funderat på att ge den medalj förresten?
Citera
2018-10-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En vanlig sök/spårhund hade säkerligen fungerat bra, men man
måste ju söka i rätt område, annars spelar det ingen roll vad fan dom gör.

Och kom ihåg! Vilken hund som helst känner likdoft!
Dock styrs hund i koppel av ägarens vilja.
Citera
2018-10-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det ksn ju vara ett okänt par, som jag varit inne på.
Oavsett vad, så tror jag inte det var någon strid eller släpandes på gatan.

Men dörren är störande och än mer störande är platsen i förhållandet till hennes hem. Lite för långt att planera att gå dit med öppen dörr och sovandes barn.

Har man visuell sikt på dörren, typ står på gatan, så ok, men nere vid planket?

Jag tror Lena hamnade i något som gjorde att hon glömde bort dörren.
Citera
2018-10-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Och kom ihåg! Vilken hund som helst känner likdoft!
Dock styrs hund i koppel av ägarens vilja.

Exakt så.
Citera
2018-10-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har någon funderat på att ge den medalj förresten?

Nja, ge den en bit falukorv i stället, det uppskattas
säkerligen mer
Citera
2018-10-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Undrar om det överhuvudtaget kontrollerats vilka födelsedagspresenter som eventuellt var inköpta till yngste sonen? Kan någon av dessa (möjligen även någon del av någon av dem) använts som mordvapen, funderar jag?

Eller kan GM haft med sig en ”gåva” som skulle föreställas vara tillägnad sonen men som egentligen var mordvapnet, tänker jag?

Vidriga spekulationer, det medges. Mordet skedde dock i så nära anslutning till bemärkelsedagen att jag inte riktigt alltid klarar att utesluta att det har något slags samband.

Kan utredarna under senaste turen i området ha krattat runt efter någon (eller del av en) tilltänkt present som GM kanske skulle ha kunnat slängt ifrån sig?

Kanske rafsade GM åt sig något från paketinslagningen (som LW tros ha varit delvis upptagen med enligt tråden) och låtsades retas och gick iväg med det för att få LW att följa efter? Hen kanske tramsade/lekte ut LW på detta sätt?

Yngste sonen kan ju t.ex. även ha vetat om någon gåva i förväg men bland det som fanns i hemmet stod kanske inte just den saken att finna på morgonen då LW saknades? Om så vore fallet unnar jag mig ikväll att gissa att poliserna möjligen räfsade efter denna sak. Dröjsmålet vad gäller sökinsatsen tänker jag skulle kunna förklaras dels med att UW inte visste om presenten dels med att yngste sonen inte genast mindes att han utlovats den p.g.a chock och sedermera outhärdlig sorg.

Hmmm. Hoppas jag har fel

"Ja, här är en liten landmina jag tänkte ge din son i present. Ska vi gå bakom planket och testa den?"

Nä, tror inte present är inblandad. Tycker inte gm verkar ens tänka på/veta om sonens födelsedag. Man mördar verkligen inte på barnets födelsedag, man gör det bara inte! Om man dessutom använt sonens present, nä...för långsökt och elakt.

Om man MÖRDAR en mor med berått mod, på ens födelsedag dessutom: saknar ord!
En sak om det är dråp. Men om det är den MGM vi har nu, skulle jag mycket väl kunna tänka mig att hans behov, "issues", går före att Lena faktiskt ska fira sin son. Verkar helt uppe i sin egen förträfflighet.

Tror inte någon present är inblandad.
Vi har inga belägg för det alls!
Skuldbelägg inte den stackars pojken med det!
Citera
2018-10-13, 21:49
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har uppfattat det som att polisen åkte till Vivallaskogen och först där började söka med hund. Det kanske aldrig var några polishundar ens i närheten av LW:s bostad?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0GjgJ/har-soker-polisen-efter-den-forsvunna-kvinnan-i-orebro.
To 17 maj
”Grannar i området vittnar om att det har pågått ett intensivt polisarbete de senaste dagarna.
– Det har varit fullt pådrag här. De har gått här med hundar och knackat dörr, säger en person.
....
– De undrade om jag hade hört skrik eller sett några konstiga bilar, säger en granne.
– Men jag har inte märkt något alls.”
Hundsök i området runt bostaden - och ett skogsområde en bit bort. Dessutom en granne som säger att hon INTE hört något skrik. Det har ju också stötts och blötts här
Senast redigerad av kejsarinnakanel 2018-10-13 kl. 21:50. Anledning: Datum fattas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in