Citat:
Ursprungligen postat av
Rosenrasande1
Var det Ulljoh som tipsade om MH blogg med? Hittar inte den sökfunktionen från min 1800tals mobil
Nej, det var användaren
TimFa. Hen har postat alla de här lite skumma informationerna utom då denna sista; båda bloggarna som den ena bekräftats vara MHs blogg och den andra påståtts vara UWs blogg samt den märkliga Tradera-utpekningen. Jag har tidigare flera gånger efterfrågat ifall TimFa kan bidra med något mer eller om någon vet vad hen vill säga oss med dessa inlägg. Om TimFa läser detta så kanske du kan ge oss lite ljus kring vad dina egna tankar är kring dessa bloggar som du delgett oss?
Har försökt snabbt läsa ikapp kring den här nya uppgiften från Ulljoh om en ny mystisk, skum blogg. Spontant så påminner den en del om MHs men de kan ju inte vara samma då denna kvinna verkar bo i Skåne och MH bor i Trosa eller var det Stockholm? Den nya bloggen ger vidare ett genuinare, dock inte mindre förvirrat och skruvat, intryck än t ex UWs blogg med bara fåtalet inlägg utspridda lite konstigt över tid.
Nu har jag bara hunnit snabbt skumläsa den här nya bloggen men det finns en viss likhet faktiskt med MHs blogg, hur man nu skulle kunna förklara det. Utöver bibelreferenserna som inte behöver betyda mycket så återkommer ju det här temat om kvinna som utsatts för mäns våld även i denna blogg. Slump? Kan det finnas någon koppling mellan samtliga bloggar? Och isåfall vad skulle det tyda på?
Det jag tycker är intressant, såtillvida det inte är en återigen troligtvis bakdaterad blogg, är att någon i ett mycket tidigt skede, samma dag som LWs kropp återfanns nämner inte bara SD utan även JG.
SD var ju snabbt uppe på tapeten som MGM och kvinnan bakom bloggen kan ha snappat upp honom i tråden (och mycket väl vara aktiv här). Men att så tidigt peka ut JG som en central person i dramat? Om inte bloggen är bakdaterad eller mediala förmågor existerar så tänker man ju att detta är någon med insyn i otrohetsaffären och med kännedom om de närmast inblandade och som här hintar saker hon anar eller rentav har kännedom om.
För övrigt så är den "syn" som den här personen förmedlar i sin blogg något motsägelsefull och rörig. Iaf får jag inte riktigt klart för mig vem som syftas i vissa passager i texten. Vem är t ex psykopaten? Vem hotar att avslöja något den andra gången? HD? Isåfall, avslöja vad?
Jag tolkar texten som att hon ser att:
Mordet är relaterat till geocaching, parasiterande och vrede.
Mordet är planerat och rituellt.
LW har en affär med SD.
LW hotar sedan att avslöja detta för den äkta frun.
Någon är då en psykopat. Avses här LW eller SD eller HD?
Sedan så hotar HD (inte LW nu?) att avslöja något och beordrar då SD att genomföra mordet.
Mordet genomförs rituellt med sönderslitande av kläder och våldtäkt i en källare av SD och JG?
1974 är viktigt. Varför då? För att det pekar ut GM?
SD har kontakter som är värdefulla (inom polisen?) men kommer inte att undkomma sitt straff?
Det här är, ifall det finns någon som helst bäring i detta utifrån att det är skrivet av någon som känner någon involverad GM, helt uppåt väggarna mycket att ta in.
Ska man tänka att det finns ett spår av sanning i detta eller att det är en förvirrad människa som har läst tråden och lagt ihop detta och bakdaterat sin blogg? Inget nytt framkommer som vi inte redan sepkulerat om egentligen. Att HD, SD, JG är involverade har vi ju varit flera som funderat kring och HDs cachande vid LWs barndomstrakter med en liten guldsko som s k "travelbug" (visst heter det så ni som kan?) väckte iaf mina tankar på en slags ritual vilket jag skrev häromdagen. Så, skribenten bakom bloggen kan ju bara ha läst våra spekulationer här och sammanfattat. Kanske vill hen förstärka intrycken att det är trion SD, HD och JG som ligger bakom nu då MV och polisen står fast vid att det bara är en GM? Då jag själv hör till de som länge varit inne på att GM inte varit ensam och att HD haft ett mycket starkt motiv så måste jag ju erkänna att jag inte finner detta orimligt nu samtidigt som jag erkänner att vi nog får böja oss inför att polisen vet mer än vad vi spekulerar kring här och de verkar ju bara sikta in sig på SD ensam. Kan blogginlägget ha skrivits nu för att just upptäckas nu då polisen återigen går ut med att det bara är SD som är misstänkt? Isåfall, vad är syftet med att sprida ett fördelande av skuld? För att det är så trots allt? Eller för att straffa samtliga i LWs krets?
Skulle de äldre spekulationerna kring MH stämma så skulle detta givetvis ligga i linje med detta. En besatthet kring att med bibeln i högsta hugg döma och bestraffa/skipa rättvisa över de som hon sett leva förkastligt vilket hon menat gått ut över barnen W. Skulle MH utifrån sin syn på sig själv som rättskaffens och de andra som syndare vilka svikit sina barn och familjer, ha kunnat mörda LW, dumpat henne där hon skulle antas blivit dödad av någon som bott i området och sedan aktivt via bloggar och kanske här i tråden arbetat för att kasta alla misstankar på SD och HD samt i perifert även UW? En dogmatiskt kristen som det slår slint för?
Edit: Om någon ids (jag gör det inte) så kanske det vore en idé att skärmdumpa, spara ner inlägg från den här nya bloggen ifall den blir låst liksom MHs blogg blev det strax efter att tråden började diskutera om den!
För övrigt. Angående plastkannan måste jag bara kommentera att jag har, hur skeptisk jag än är kring HD, mycket svårt att se att HD eller någon annan skulle ha planerat ett mord medelst en Tupperware-kanna. Förvisso har märket livstidsgaranti som kunnat locka ifall kannan fått sig något nagg vid användandet i en dödlig attack men sämre mordvapen får man nog leta efter. Lätt, rund och utan tyngd. Brukar inte försvara HD men stackarn måste väl få köpa en mikrokanna utan att antas ha mord i tankarna!