2018-10-13, 18:37
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ibland förvånar du flixa81
Bra synpunkter tack för det.

Där ser man!
Vi är ense om något 😊
Skål på det 🍷

Kan inte sluta fundera på vad som gör att det jobbas utifrån tesen att mordet ev varit planerat?
Har Lena mottagit hot?
Hoppas MV återkommer.
Citera
2018-10-13, 18:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
det var drför jag skrev det lste det igår r nog en mediumsyn
men goggla dahlströms logg lena wesström
jag vet ej hur man länkar
Till hjälp:

Citat:
High med gröna kroppsdelar.(häxkraft) En källare. Plastsäck svart. En kvinna strypt och våldtagen. "Geocaching". Kläder sönderrivna i vredesmod. RITUAL! Nycklar alt nyckelknippa på marken samt en mobiltelefon. Mördaren drog Lena i håret så hårstrå ligger i mörka bilen som användes. Hon hotade att avslöja deras afför för hans fru. Psykopat. Initialerna S.D & J G och något med 1974. En kvinna hotade att avslöja något och hon befallde en man att utföra dådet. Mannen har vissa "kontakter" men Guds Ande överfar hela jorden och lögner går inte längre att gömma undan. Malaki 1:14 samt Malaki 2.

http://dahlstrome.blogg.se/2018/may/vem-mordade-lena-wesstrom.html
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-13 kl. 18:41.
Citera
2018-10-13, 18:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Precis så. Jag vet att flera inom hundenheten var kritiska redan tidigt i utredningen.

Återigen, ”tidigt i utredningen” ska ställas i relation till de fem dygnen innan kroppen hittats. Finns inga ursäkter för att inte söka av bostadsområdet dag två. Eller tre. Eller fyra.

Hon kunde ha suttit eller legat i ett garage hos arga grannen. Eller bakom ett plank...
Citera
2018-10-13, 18:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Till hjälp:

Hon borde skaffa konto här ju.

Det är nog inget för polisen i alla fall.
Citera
2018-10-13, 18:48
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tittade återigen på bilderna när polisen gick i bredd och genomsökte områden med räfsor tidigare i veckan.

En tanke slog mig, kan de ha letat efter hårstrån från LW?

Man kanske upptäckte vid obduktionen att det saknades hårtussar på hennes huvud. Plus att de utdragna skrik som hördes till viss del skulle kunna bero på att någon slet eller höll fast henne i håret.

När man ser de sista bilderna på LW i livet, så verkar hon ha haft ganska långt hår, och syftet med räfsorna kanske var att se om några längre strån/tussar kunde hittas på intressanta platser.

Dessutom vill jag minnas att reportern i något av ljudinslagen frågade polisens presstalesperson om man sökte efter "organiskt" material, vilket polisen inte ville svara på men att frågan var ställd på ett, i mitt tycke, ganska intressant sätt.

Tänk om det finns vittnesuppgifter på att en man och en kvinna rört sig i det området. Att kvinnan skulle vara LW bestrids ju iofs av tidspannet när mordet ska ha begåtts. Men som jag uppfattat det så är detta spann utifrån hennes sista digitala kontakt och skriken. Men LW kanske använde mobilen under promenaden? Isåfall skulle dörren förklaras med att LW inte ville diskutera mer med mördaren och tog sig hemåt. Men hon hinner inte ta sig in tillbaks till bostaden, utan hinner endast öppna dörren.
Citera
2018-10-13, 18:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Till hjälp:

Vem i den här härvan är född 1974?

Edit: Kan vi åter igen ha att göra med ett blogginlägg som är feldaterat med flit?
Senast redigerad av Cocinella 2018-10-13 kl. 18:56.
Citera
2018-10-13, 18:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kadaverin, det som "likhundar" går på börjar utsöndras ca 20min efter
döden.
Alla hundar mer eller mindre är ordentligt intresserade av allt som
är dött.

Hoppas de inte börjar intressera sig för den här utredningen då...

Det killgissas mycket, men det är ju som det är.

Hursomhelst måste ju likhundar normalt beställas fram. Det kan ju ta en eftermiddag. Och man måste veta var man ska leta. Vilket i detta fall med fördel hade gjorts med gängse spårhund. Det måste ju finnas metoder för hur man gör det fruktbart beroende på miljön man befinner sig i.
Citera
2018-10-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tänk om det finns vittnesuppgifter på att en man och en kvinna rört sig i det området. Att kvinnan skulle vara LW bestrids ju iofs av tidspannet när mordet ska ha begåtts. Men som jag uppfattat det så är detta spann utifrån hennes sista digitala kontakt och skriken. Men LW kanske använde mobilen under promenaden? Isåfall skulle dörren förklaras med att LW inte ville diskutera mer med mördaren och tog sig hemåt. Men hon hinner inte ta sig in tillbaks till bostaden, utan hinner endast öppna dörren.

Det ksn ju vara ett okänt par, som jag varit inne på.
Oavsett vad, så tror jag inte det var någon strid eller släpandes på gatan.

Men dörren är störande och än mer störande är platsen i förhållandet till hennes hem. Lite för långt att planera att gå dit med öppen dörr och sovandes barn.

Har man visuell sikt på dörren, typ står på gatan, så ok, men nere vid planket?
Citera
2018-10-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hoppas de inte börjar intressera sig för den här utredningen då...

Det killgissas mycket, men det är ju som det är.

Hursomhelst måste ju likhundar normalt beställas fram. Det kan ju ta en eftermiddag. Och man måste veta var man ska leta. Vilket i detta fall med fördel hade gjorts med gängse spårhund. Det måste ju finnas metoder för hur man gör det fruktbart beroende på miljön man befinner sig i.

En vanlig sök/spårhund hade säkerligen fungerat bra, men man
måste ju söka i rätt område, annars spelar det ingen roll vad fan dom gör.
Citera
2018-10-13, 19:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Så som jag har uppfattat sökinsatsen efter Lena så letade inte hundarna i området kring hennes hem och FP.
Sökinsatsen dirigerades till området där hennes telefon hade pingats, alltså till skogsområdet vid Vivalla.

Så var det väl.

Men borde de inte börja vid hemmet?
Det var ju ändå från hemmet hon försvann?
Och att mobilen pejlats vid skogen behöver ju inte betyda att hon är där.
Det en behöver inte utesluta det andra?

Förstår att ett spår är från mobilen, men ett annat borde ju vara från hemmet?
Särskilt som att det är bråttom?
Citera
2018-10-13, 19:12
Medlem
Tyckte det var lite skumt med den bloggen för det var väl skrivet dagen efter hon hittades
då visste väl inte så många om tex MH. Kanske skrivit av någon som känner dem tänkte jag
men säkert inget för polisen
Citera
2018-10-13, 19:14
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Det ska ju finnas ett vittne som hört en man och kvinna prata, gåendes i riktning mot planket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in