2018-10-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Och hur många gånger måste jag skriva att ingen går igenom tusentals loggar och raderar en här en en där.
Kotymt är att man kör GSAK, splittar och går vidare.
Rewiver (administratörer) gör så med.

Skulle loggen gjorts efter dom splitade kan man fråga HD syftet. Men 2016 hade hon inte ens sitt konto.
Vad är det som ska särskilja HD från alla andra tycker ni? Förstår inte hur ni tänker eller ens kan tycka nått annorlunda.

Jag har ju redan visat riktlinjerna hos Groundspeak som tydligt anger att man INTE gör så.
Bara för att en fuskar, (eller mördar) betyder inte det att det är fritt fram.
Du Är ju helt väck.
LW gjorde helt rätt som raderade HDs logg, så om hon var ärlig borde ha kunnat ta det, men för en fuskare måste det kännas som en förolämpning. HD var nog lika arg som SD..
Citera
2018-10-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aj, aj.

Det var något nytt.

Det får mig att undra om man tror att något slags mordvapen/tillhygge har använts? Något som tagits med hemifrån/ från LWs hus?

Hur ska man annars kunna misstänka någon form av planering?

- om fyndplatsen är mordplatsen, vilket polisen verkar tro känns mordplatsen långtifrån den optimala.

- fyndplatsen är inte heller optimal att gömma en kropp på om man har tid att planera. Då tänker jag att du menar med "någon forma av planering" att detta har varit en planering en kort tid före mordet. Kanske mycket kort tid innan mordet.

- inköp av något borde man kunnat spåra om han inte varit smart nog att köpa kontant. Men det finns ju övervakningskameror överallt nu för tiden...Man kan ju också följa en person i spåren genom mobilens uppkopplingar osv. Om han inte varit så förberedd att han inte tog med sig mobilen vid köpet heller. Men den illa valda mord och -fyndplatsen avslöjar en inte alltför noggrann planering.

- om det i sms eller annan kommunikation framkommit något som skulle kunna misstänkas som planering, då borde han väl kunnat häktas?

Jag kan inte komma att tänka på något annat än att det finns misstanke om att något slags tillhygge har använts. Något som man har hemma. Något som ingen har saknat, eller iaf inte direkt går att bevisa att den saknas? Men att det på kroppen finns spår.

Förmodar att HD vet om de knivar som funnits i hemmet. Om inte SD köpt någon kniv i närtid, men inte direkt i närtid med mordet.
Kan det vara att hon blivit strypt med något? En lina som man har svårt att finna var den skulle ha kommit ifrån? Inget plagg som man granskat och kollat igenom saknas? Inget plagg saknar (uppenbart) snöre.
Kan det var skador på LW som ser ut som skador från en hammare, köttklubba (usch kan knappt tänka tanken) eller något annat man har lättillgängligt i hemmet.

Kort planeringstid, något slags tillhygge?
Funderar på om det har något att göra med att de vill behålla kroppen fortfarande. Om man tänker sig att LW hade ovanliga skärskador t ex. Då kanske man letar efter ett speciellt mordvapen och vill se om skadorna stämmer med vapnet.
Det kan ha kommit in nya uppgifter som tyder både på detta och att GM bor på andra sidan motorvägen och därför borde ha flytt längs den väg som nu undersökts. Om ett ovanligt vapen kan knytas till en person t ex via mobilbilder så kan det vara intressant.
Det kan vara så att GM inte är en välutbildad 44-åring. Att mordet var planerat kan helt enkelt betyda att GM hade tänkt döda LW och åkte dit med ett vapen för att göra det.
Citera
2018-10-13, 15:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det finns en bild från 2015, som är upplagd av SD och har texten "HTD, snyggSoft och fighterDude".

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6219a976-a7e8-459a-8960-96fd3642dce0

I sammanhanget är det intressant att även HD har loggat denna cache:

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=ebc3fd8e-2e8b-4b60-b521-23475790774e

Var hon verkligen på plats? Hmm.

Jag har nämligen svårt att tänka mig att SD tar en selfie på sig själv tillsammans med LW och YD, men överhuvudtaget inte nämner HD's närvaro? Antingen är HD en mycket tolerant hustru som accepterar att maken kallar en annan kvinna för "Snygg-" (samtidigt som han inte nämner hustruns närvaro alls). Eller så var HD inte på plats överhuvudtaget. Något säger mig att det sistnämnda alternativet är det mest troliga.

Plus att både SD, YD och LW väldigt tydligt i sina loggar skriver att det bara var de tre. Ingen nämner HD överhuvudtaget:

SD's loggtext: https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6219a976-a7e8-459a-8960-96fd3642dce0
YD's loggtext: https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=a21711d7-5554-4df4-b85f-db85319032cc
LW's loggtext: https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=a1f92b58-1c0a-4806-abd7-667701100864

Kanske borde HD kolla litet mer noga vilka cacher hon loggar utan att själv ha varit på plats?

Från LWs logg:
[...]" Vad som i övrigt brummar från någon som lufsar alldeles nära passar inte att skriva här."[...]

Brummelibrum.
Vem brummar här?
Senast redigerad av notknapparen 2018-10-13 kl. 16:06.
Citera
2018-10-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag har ju redan visat riktlinjerna hos Groundspeak som tydligt anger att man INTE gör så.
Bara för att en fuskar, (eller mördar) betyder inte det att det är fritt fram.
Du Är ju helt väck.
LW gjorde helt rätt som raderade HDs logg, så om hon var ärlig borde ha kunnat ta det, men för en fuskare måste det kännas som en förolämpning. HD var nog lika arg som SD..
För att knyta an till mordet, misstänker att du försöker hitta en motivbild.
Så frågan är: när raderades loggen och när återinsattes den enligt din källa?
Har du/ni nämt detta till polisen?

OffT: Fick inte svar om du loggat någon myst du inte löst själv när du varit med LW?
Eftersom du verkar ha så högt rättspatos, så misstänker jag att ni inte söker i grupp efter en burk, utsn går fram en och en och letar? Annars har du ju inte hittat den själv....

Trodde du skulle tagga ned lite när du fick svart på vitt att LW inte klättrat på alla burkar hon loggat, även om hon sa så till dig. Förstår att det måste kännas jobbigt.

Släpp detta nu, alla loggar efter eget samvete. Det finns ingen tävlan.
Citera
2018-10-13, 16:13
Medlem
Citat:
För att knyta an till mordet, misstänker att du försöker hitta en motivbild.
Så frågan är: när raderades loggen och när återinsattes den enligt din källa?
Har du/ni nämt detta till polisen?

OffT: Fick inte svar om du loggat någon myst du inte löst själv när du varit med LW?
Eftersom du verkar ha så högt rättspatos, så misstänker jag att ni inte söker i grupp efter en burk, utsn går fram en och en och letar? Annars har du ju inte hittat den själv....

Trodde du skulle tagga ned lite när du fick svart på vitt att LW inte klättrat på alla burkar hon loggat, även om hon sa så till dig. Förstår att det måste kännas jobbigt.

Släpp detta nu, alla loggar efter eget samvete. Det finns ingen tävlan.

Mördar efter eget samvete?
Loggen återinsattes EFTER mordet, sluta fråga om mina ev poliskontakter, det har jag tidigare sagt.
Jo jag har tidigare svarat, men ditt minne fuskar tydligen lika mycket som ditt samvete. Det har inget med mordet att göra och detta handlar inte om mig. Men nej, jag har aldrig loggat någon myst jag inte löst själv. Däremot är det tydligt att merparten av dina "founds" har du varken löst själv eller loggat!
Citera
2018-10-13, 16:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Från LWs logg:
[...]" Vad som i övrigt brummar från någon som lufsar alldeles nära passar inte att skriva här."[...]

Brummelibrum.
Vem brummar här?

"Och herrarna plockar varsin blomma till Softis. Gulle!".

Här tycker jag faktiskt genuint synd om HD. Det kan inte ha varit särskilt roligt att se text och bilder på ens make uppföra sig som en klockarkatt.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-13 kl. 16:20.
Citera
2018-10-13, 16:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Helt sant det du skriver! 👍Men Snor-Johan, EnGodTanke och Energizer får vi nog anse som "goda" vittnen till händelsen, eftersom de alla hävdar bestämt att det inte var misshandel eller kvinnokränkning.
Satt de alla tre månne i baksätet?
Hm tror du glömde av någon mysko anledning att ta med den mest insatta i utredningen dvs. Åklagaren.
Utan insyn i hur många tjänsgöringsår nämda ÅK har i mål som detta så är det ändå bra uppblåst av dig att påstå dig ha bättre insikt än Åk bedömning av bilincidenten.

Vore intressant att veta lite mer om din kunskap om vad som rubriceras misshandel?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-13 kl. 16:27.
Citera
2018-10-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Synnerligen intressant!

Har svårt att se någon annan än SD planera hennes mord med tanke på deras historia.

Även om jag tror SD också om mordet skett i affekt så är det lättare att acceptera någon annan man hon dejtat etc.

Kan inte se någon hon dejtat kort planera hennes mord, det måste ligga mycket bakom i så fall.

Tänker mig en blandning av affekt och sen iskallt återvända till BP senare med ex. klorin för att förstöra bevis.

Om det är SD tror jag han är kapabel att mitt i natten återvända, spana så att ingen upptäckt kroppen. Smyga och förstöra BP och vända hem igen, han är ju van att röra sig ute i terrängen nattetid.

Dessutom tror jag han har kylan att göra det.

Fastnade för din redogörelse-teori! Har länge också tänkt klorin, det nästan luktar klorin och dylikt. Tänker också av någon konstig anledning på mjöl, potatismjöl, bakpulver för att inte bara nöja sig med vätska...
Obs! Jag vill inte bli anklagad för att skapa osanningar, så ta allt med en stor nypa salt! 😉

Någon eller några har i alla fall ansträngt sig för att dölja alla spår för att försvåra analyser. Det tyder ju hursomhelst på någon form av medveten handling. Någon som har sinnesnärvaro att anstränga sig för att undvika konsekvenserna.

Grymt läskigt att det vandrar runt människor som kan ta livet av folk och fortsätta traska på utan märkbar ånger...
Citera
2018-10-13, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Mördar efter eget samvete?
Loggen återinsattes EFTER mordet, sluta fråga om mina ev poliskontakter, det har jag tidigare sagt.
Jo jag har tidigare svarat, men ditt minne fuskar tydligen lika mycket som ditt samvete. Det har inget med mordet att göra och detta handlar inte om mig. Men nej, jag har aldrig loggat någon myst jag inte löst själv. Däremot är det tydligt att merparten av dina "founds" har du varken löst själv eller loggat!

Barnunge och hålla på skriva så där omoget! Och stor lögnare... det finns INGEN geocachare som inte frågat efter hint eller hjälp, myst eller hitta på plats. Nybörjare som inte har något kontaktnät ej inräknad.

Du undvek frågan om ni söker i grupp eller om du kräver att alla går fram en och en till en gömma.... Så när du loggade med LW skrev ni inte in varandra i loggen, bara den som hittade den eller vad?

Sluta fjanta dig, du blir bara mer och mer patetisk i din svulstiga ord. Tagga ned!
Citera
2018-10-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
"Och herrarna plockar varsin blomma till Softis. Gulle!".

Här tycker jag faktiskt genuint synd om HD. Det kan inte ha varit särskilt roligt att se text och bilder på ens make uppföra sig som en klockarkatt.

Psykisk misshandel.
Rent allmänt är det vad en lång otrohet utsätter partnern för, psykisk misshandel. HD får det dessutom slängt i ansiktet att hon är nummer 2, inte bara en tyst smygande känsla av att något är fel och man inte kan nå sin partner vad man än gör. SDs tankar var ju inte hos HD och det har säkerligen känts av vad hon än sagt till jobbarkompisar.
Citera
2018-10-13, 16:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ja, just det.
Det var timtu eller vad h*n hette som postade dels M*lins bloggar men också denna.
Som visade att HD(?) köpt en plastkanna på Tradera som kunnat användas som vapen.

Det var en underlig post. Mycket underligheter som kommer upp runt detta mord.

Här är en bild på annonsen:

Tradera-aliaset kan naturligtvis vara en slump, men lite underligt är det ändå.
Citera
2018-10-13, 16:36
Medlem
Citat:
Barnunge och hålla på skriva så där omoget! Och stor lögnare... det finns INGEN geocachare som inte frågat efter hint eller hjälp, myst eller hitta på plats. Nybörjare som inte har något kontaktnät ej inräknad.

Du undvek frågan om ni söker i grupp eller om du kräver att alla går fram en och en till en gömma.... Så när du loggade med LW skrev ni inte in varandra i loggen, bara den som hittade den eller vad?

Sluta fjanta dig, du blir bara mer och mer patetisk i din svulstiga ord. Tagga ned!

Oj nu sved det tydligen, inte roligt när det lilla samvetet gör sig påmint..
Jag skiter i om du fuskar på Alla dina cacher, det som är intressant med HDs fusk är att det finns en motivbild att addera till otroheten.
Kanske fick HD nog av LW till slut, inte nog med att hon tog hennes karl och knullade tills hon tröttnade, hon raderade även HDs kanske ännu viktigare sak i livet, geocacher.

Det börjar stå alltmer klart, att du och SD, HD är maniska och inte drar er för fusk, otrohet och misshandel. Återstår att se om vi kan lägga till Mord på den listan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in