Citat:
Ursprungligen postat av
G.Zamani
Hej!
Jag begär ett vettigt svar från en seriös debattör. Jag godtar inte nazi-judiskt snack som bygger på 30-talets propaganda.
Jag undrar om Israel kommer förlora i framtiden med tanke på att:
- Arabiska befolkningen ökar
- Arabiska befolkningen är större än den 6 miljoner judiska befolkningen mellanöstern
- Anti-krigs generationen blir allt större och större i USA - oavsett höger eller vänster
Israel är beroende utav USA och Obama var ju den president som gick rätt hårt mot Israel och var pro Islam.
Israel har belägrad Gaza med 2 miljoner palestinier, som inte kan bli någon palestinsk stat utan är Israels problem.
Väst Banken är ockuperad av Israel som är en militärockupation med 2,7 miljoner palestinier där, Väst Banken kan inte bli någon palestinsk stat är helt omöjligt.
Sedan finns det två miljoner inne i Israel som gör att de redan är i majoritet palestinierna.
Israel måste bli en apartheidstat om de skall undgå palestinsk demokratisk majoritet, men som inte kommer att accepteras av utlandet och den yngre generationen.
Israel gjorde ett stort misstag som 1967 ockuperade Gaza och Väst Banken, om Egypten hade fortsatt haft kontroll på Gaza skulle palestinierna där varit Egyptens problem.
Väst Banken tillhörde Jordanien som skulle ge alla palestinier medborgarskap i Jordanien och skulle tillhört det landet palestinierna.
Sannolikt kommer Israel att försvinna från kartan och Gaza, Väst Banken och det som är Israel blir Palestina därför de är majoriteten.
En sådan här utveckling går inte att stoppa, det är endast att se vad som hände i Sydafrika.
I USA har den yngre generationen börjat ta parti för palestinierna, som kommer att spridas till Europa.
Det är BDS som gäller för dem Boycott, Divestment och Sanktion, det börjar med artister som bojkottar Israel, den här Schlagerfestivalen har de planer på att bojkotta.
Demonstrationerna i Gaza är utan våld, som är mycket irriterande för Israel som har svårt att skylla på terrorister och därmed kan de inte bomba och kväsa palestinierna.